{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نخستین رمان گلاره عباسی منتشر شد

نخستین رمان گلاره عباسی منتشر شد
کدخبر : 6174

«مریلین مونرو سر جردن»، اولین رمان گلاره عباسی منتشر شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، این بازیگر سینما و تلویزیون با اعلام خبر انتشار نخستین رمان خود نوشته است: «رفقای خوب. همراهان نازنین. سال‌هاست منتظر این لحظه هستم که با قصه‌ام مهمان شما شوم.

چه خوب که از امروز می‌توانید کتابم را از کتابفروشی‌های معتبر بخرید و با هم درباره‌ مرلین مونروی قصه و نیلوفر و آذر گپ بزنیم.

سال‌هاست کاراکترهای قصه‌ من منتظر این لحظه هستند تا از شما بشنوند. و به جهان شما نزدیک شوند.

هیچ وقت حتی توی کافه‌های پاریس هم این قدر بوی پاریس را حس نکرده بودم. زن‌ها یک جوری نگاهم‌ می‌کردند و من بیشتر یک جوری نگاه‌شان می‌کردم. آن‌ها مریلین مونروی چتر قرمز وسط تهران ندیده بودند و من از بس زن شبیه آن‌ها دیده بودم، یک جوری نگاه‌شان می‌کردم. زن‌هایی که یک کم قوز کرده بودند و سردشان بود و کیسه‌های ماکارونی و گوشت چرخ‌کرده و آجیل چهارشنبه‌سوری این‌قدر توی دست‌هایشان سنگینی می‌کردند که داشتند فرو می‌رفتند توی زمین.»

نشر نیماژ به عنوان ناشر کتاب نیز در معرفی کتاب «مریلین مونرو سر جردن» آورده است: «گلاره عباسی در اولین رمانش «مریلین مونرو سر جردن» در ارائه‌ اطلاعات به مخاطب مقتصدانه و هوشیارانه عمل می‌کند. ما لابه‌لای روایتِ مملو از تلاطم‌های درونی زنی که میل داشته بازیگر سینما شود، زنی که زیبا بوده، زنی که در اجتماع فعال بوده و حال هیچ‌کدام این‌ها نیست و در عوض در دو قطب شیدایی و افسردگی دست‌وپا می‌زند به خطری که سلامتی این زن را تهدید می‌کند پی می‌بریم و دل‌مان می‌خواهد برای او کاری کنیم. ما می‌دانیم که این زن بدحال است اما آیا اطرافیان این زن به بدحالی او واقف خواهند شد؟ باید خواند و دید.

گلاره عباسی که خود بازیگر سینماست در اثرش به‌خوبی توانسته از عناصر سینمایی بهره‌ روایی ببرد. او پیش از آن‌که به بازیگری روی بیاورد نویسنده بوده و چندین داستان کوتاه در نشریات مختلف منتشر کرده بوده است. نسخه‌ اولیه‌ این رمان کوتاه هم حاصل تلاش‌های نوشتاری او در انتهای دهه‌ ۸۰ شمسی است و در دهه‌ ۹۰ بارها بازنویسی شده است.»

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب «مریلین مونرو سر جردن» آمده است: «زنانگی من گره عجیبی خورده به لباس‌های چرکی که توی حمام تلنبار شده‌اند و به دکمه‌ ماشین لباس‌شویی آبی‌رنگ کنار آشپزخانه که نشان می‌دهد در سی‌وهشت دقیقه لباس‌ها را می‌شوید و به نگاه مضطرب من که دودو می‌زند به سمت دقیقه‌ ماشین لباس‌شویی که مثل روزشمار است برایم، روزشماری که سریع دارد می‌گذرد و من توان بلند شدن و پهن کردن لباس‌های شسته‌شده‌ دکتر و دوقلوها را ندارم و زنانگی من عجیب شبیه نوچی عسل‌هایی است که به کابینت چسبیده، وقتی برای بی‌بی معجون درست می‌کنم.»

گلاره عباسی، فارغ‌التحصیل رشته‌ تئاتر و همچنین بازیگری سینماست اما او در دهه‌ ۸۰ همزمان در کارگاه‌ داستان‌نویسی محمد محمدعلی در موسسه‌ کارنامه و کارگاه بازیگری امین تارخ هم مشق نویسندگی و بازیگری کرده است. این بازیگر برای بازی در فیلم «ابلق» نرگس آبیار _ که او نیز از نویسندگی کارش را آغاز کرده _ برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها