{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شباهت قابل توجه سریال The Last of Us به بازی آن

 شباهت قابل توجه سریال The Last of Us به بازی آن
کدخبر : 16660

سریال The Last of Us تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با بازی آن دارد و این قضیه از دید خالق بازی نکته مثبتی محسوب می‌شود.

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشید، قطعا نام The Last of Us را شنیده‌اید. حتی اگر این مجموعه را بازی نکرده باشید، بدون شک اطلاعاتی درباره آن می‌دانید. این بازی پساآخرالزمانی به قدری موفق بود که سرانجام HBO تصمیم گرفت یک سریال تلویزیونی با اقتباس از آن ساخته است.

«آخرین بازماندگان ما» (The Last of Us) یکی از هیجان‌انگیزترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ است که کمتر از دو هفته آینده از اچ‌بی‌او پخش خواهد شد. نقطه مشترک این سریال با «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) جدا از شبکه پخش‌کننده، «پدرو پاسکال» و «بلا رمزی» خواهند بود که نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. اما بسیاری از هواداران نگرانند که داستان این اقتباس مانند «بازی تاج‌وتخت» که از کتاب‌های «جرج آر.آر. مارتین» پیشی گرفت، از بازی‌های ویدیویی فراتر برود.

سریال-The-Last-of-Us-1

بازی لست اف اس حول محور شخصیت جوئل میلر (Joel Miller) می‌گردد. او فرد سرسختی است که توانسته با نهایت تلاش خود در جهان پساآخرالزمانی بازی زنده بماند. او قصد دارد دختری به نام الی (Ellie) را برای اهداف درمانی پیش چند دکتر ببرد و باید برای این منظور از مناطق مختلفی عبور کند. آن‌ها معتقدند که الی می‌تواند در روند درمان این همه‌گیری مفید واقع شود. جوئل و الی از بوستون مسیر خود را آغاز می‌کنند و مقصدشان نیز Salt Lake City است. آن دو در این مسیر با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. از مواجهه با گروه‌های افراد مبتلا به بیماری گرفته تا روبه‌رو شدن با آدم‌خورها و آدم‌های عوضی. از اتفاقات جالب این بازی می‌توان به مواجه شدن الی با یک زرافه که از باغ‌وحش فرار کرده‌ است، اشاره کرد که نشان می‌دهد سازندگان چقدر به جزئیات توجه داشته‌اند.

همانطور که انتظار میرفت داستان سریال The Last of Us بیشتر حول محول اتفاقات نسخه اول این فرنچایز می‌چرد. با این حال ممکن است برخی از بخش‌های بازی The Last of Us Part II را نیز در این مجموعه تلویزیونی ببینیم. وقایع بازی لست اف اس 2 اتفاقات مربوط به پنج سال پس از جریانات نسخه اول را روایت می‌کند. حتی به احتمال زیاد ما بخش‌های از بازی The Last of Us: Left Behind را نیز در این سریال خواهیم دید. این DLC وقایع پیش از نسخه اول را به تصویر می‌کشد.

The-Last-of-Us-series-1

یکی از نکات قابل توجه طرفداران، شباهت‌های بین سریال و بازی‌های ویدیویی فرانچایز محبوب ناتی داگ است که امروز با منتشر شدن ویدئویی با موضوع شباهت زیاد سریال و بازی در شبکه‌های مجازی، صحت این موضوع ثابت شد. 

در این ویدیو الی را می‌بینیم که از دریچه‌ای کوچک وارد می‌شود تا قفل در انبار را برای جوئل باز کند. هرچند این سکانس دقیقا بازسازی یکی از سکانس‌های معروف بازی محسوب نمی‌شود، اما همچنان باعث هیجان زیاد طرفداران شده است. همانطور که کی از کاربران رد ریت توضیح می‌دهد:‌ «موارد کوچکی مانند این است که به سریال حسی شبیه به بازی می‌دهد.»

دراکمن در گفت‌وگو با IGN از این گفته که هرچند بعضی از دیالوگ‌های بازی به‌طور مستقیم در سریال هم به کار رفته‌اند، ولی مهم‌تر از آن استفاده از فلسفه کلی داستان بوده و این قضیه با وجود بعضی تغییرات، به خوبی درون سریال شکل گرفته است؛ موضوعی که خیلی مهم‌تر از نوع پوشش شخصیت‌ها و رنگ پیراهن آن‌ها است.

طبق صحبت‌های دراکمن: «بعضی موارد به‌شدت به بازی نزدیک هستند و واقعاً برایم جالب است که بعضی از دیالوگ‌هایی که برای بازی نوشته‌ام را می‌توانم دقیقاً به همان شکل درون سریال اچ‌بی‌او هم ببینم. ولی بعضی بخش‌ها هم تفاوت زیادی با بازی دارند و این قضیه برای هرچه بهتر شدن روند قصه درون سریال است؛ مدیومی متفاوت با بازی‌های ویدیویی که نیازمند نوع دیگری از روایت و پیشبرد داستان است تا تأثیر خود را روی مخاطب بگذارد.

برای مثال در بازی تأکید زیادی روی اکشن وجود دارد و باید بازیکن را به خوبی آموزش داده و با مکانیزم‌های مبارزه با دشمنان آشنا کنیم. برای رسیدن به این هدف هم نیاز به نمایش خشونت بیشتر و تأثیرگذارتری داریم؛ چیزی که در سریال به این شکل به چشم نمی‌خورد، چرا که نیازی به آموزش مخاطب برای تیراندازی نیست. به این ترتیب سریال The Last of Us بیشتر از اینکه روی اکشن و تیراندازی متمرکز شده باشد، روی روابط شخصیت‌ها و حال و هوای درام قصه تأکید دارد. بعضی از بهترین قسمت‌های سریال هم فاصله زیادی با بازی دارند و صبر و تحمل ندارم که واکنش دوست‌داران بازی را در این مورد ببینم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها