{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم محبوب «استیون اسپیلبرگ»

پنج فیلم محبوب «استیون اسپیلبرگ»
کدخبر : 16646

در حالی که اسپیلبرگ همیشه سعی کرده به دنبال رسیدن به کمال باشد، هرگز از ادای احترام به کسانی که بر دید خلاق او تأثیر گذاشته‌اند کوتاهی نکرده است.

استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور سینما و کسی که خالق شاهکارهایی مانند Raiders of the Lost Ark, E.T. و Jurassic Park بوده است فهرستی از فیلم‌های محبوب خود اعلام کرده که به نظر او بهترین فیلم های تاریخ سینما هستند. او از نگاه بسیاری یکی از پیشروان عصر جدید هالیوود است که بیش از ۵۰ سال فعالیت مستمر در حوزه فیلمسازی را تجربه کرده و دو بار در بخش بهترین کارگردانی، برنده جایزه اسکار نیز شده است. در ادامه به معرفی پنج تا از مشهورترین این فیلم‌ها می‌پردازیم. 

فانتازیا (Fantasia)

فیلم فانتازیا

فانتازیا یکی از ۱۰ انیمیشن برتر جهان برگرفته از شعری سروده‌ی شاعر فرانسوی، گوته است. کاراکتر دوست‌داشتنی و نوستالژیک میکی ماوس در این انیمیشن قصد دارد جادوگری یاد بگیرد که در این بین با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شود.

 

 

«رفقای خوب» 

استیون اسپیلبرگ «رفقای خوب» اسکورسیزی را شاهکار مورد علاقه‌اش از این کارگردان خواند.

این درام جنایی سال ۱۹۹۰ با بازی ری لیوتای فقید در نقش هنری یکی از اعضای مافیای ایرلندی-ایتالیایی و ۲ دوستش جیمی با بازی رابرت دنیرو و تامی با بازی جو پشی را تصویر می‌کند که از جرم‌های کوچک فراتر می‌روند و به قتل‌های خشن می‌رسند.

اسپیلبرگ در مطلبی نوشته است: «دیگر حسابش از دستم در رفته که چند بار تا به حال این شاهکار حماسی سینمایی را تماشا کرده‌ام.»

 

فیلم خارجی

 

«بهترین سال‌های زندگی ما»

مک‌کینلی کانتر، نویسنده سرشناس آمریکا در سال ۱۹۴۶ رمانی را با نام «بهترین سال‌های زندگی ما» منتشر کرد. این رمان درمیان مردمان آمریکا طرفداران زیادی پیدا کرد. به همین دلیل در همان سال ویلیام وایلر، اقتباسی سینمایی را از این کتاب روانه پرده نقره‌ای کرد. فیلم «بهترین سال‌های زندگی ما» داستان ۳ سرباز آمریکایی را روایت می‌کند که در پی خاتمه پیدا کردن جنگ جهانی دوم، به آمریکا باز می‌گردند تا زندگی تازه‌ای را آغاز کنند. در این بین با فرازوفرودهای مختلفی روبرو می‌شوند و ماجرا‌های جالبی را در این فیلم شاهد هستیم.

فیلم «بهترین سال‌های زندگی ما» توانست ۹ جایزه اسکار را به خانه ببرد تا به یکی از آثار درخشان ویلیام وایلر تبدیل شود. توصیه می‌کنیم فرصت کافی برای تماشای «بهترین سال‌های زندگی ما» کنار بگذارید؛‌ زیرا این فیلم همانند دیگر آثار ویلیام وایلر، داستانی طولانی دارد که ماجرای آن در مدت ۱۷۲ دقیقه روایت می‌شود.

 

فیلم خارجی

 

«روز در شب» 

سینمای فرانسه همیشه جایگاه ویژه‌ای در دل هنردوستان داشته است. استیون اسپیلبرگ نیز که ثابت کرده پرچم هنر سینما را در دست دارد، سینمای فرانسه را می‌ستاید. این کارگردان افسانه‌ای یکی از فیلم‌های دلخواه خود را روز به جای شب می‌داند. فیلم روز به جای شب که در محافل هنری با نام شب آمریکایی هم شناخته می‌شود، اثری ناب از سینمای فرانسه محصول سال ۱۹۷۴ است.

این فیلم پس از اکران توانست اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند. داستان فیلم روز به جای شب، روایتی ملودرام را پیش روی مخاطب می‌گذارد. نقش اول داستان به هنرپیشه‌ای زیبارو دل می‌بازد تا روایتی عاشقانه‌ از سینمای فرانسه طرف باشیم.

 

فیلم خارجی

 

«جویندگان» 

فیلمی وسترن با بازی جان وین داستان سربازی را روایت می‌کند که بعد از برگشت نزد خانواده‌اش شاهد کشته شدن خانواده‌ی برادرش به دست سرخپوستان و ربوده شدن برادرزاده‌اش است. او قصد دارد برادرزاده‌اش را نجات دهد و انتقام بگیرد.

فیلم خارجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها