{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تدارک مهدی نادری برای یک فیلم افشاگرانه

تدارک مهدی نادری برای یک فیلم افشاگرانه
کدخبر : 16891

مهدی نادری در تدارک ساخت فیلم سینمایی «مرغ مگس‌خوار» با افشاگری‌هایی از یک سرقت ادبی است.

این کارگردان که سال ۱۳۹۷ آخرین فیلمش را ساخته بود، درباره جدیدترین فیلمی که قصد دارد بسازد به ایسنا توضیح داد: به تازگی نگارش فیلمنامه‌ای را با نام «مرغ مگس‌خوار» تمام کرده‌ام تا به صورت مستقل در قالب یک فیلم سینمایی بسازم.

نادری گفت:‌ داستان فیلم «مرغ مگس‌خوار» درباره دستبرد به دسترنج دیگران است که با شرایط اجتماعی روز تطبیق داده شده است. در واقع ماجرا این است که بر سر فیلمنامه «دندان گرک» که قبلا می‌خواستم آن را بسازم اتفاق‌هایی رخ داد و در شرایطی که تا مرحله ساخت جلو رفته بودیم، پروژه به دلیل سرقت ادبی از کارم متوقف شد.

او اشاره کرد: قوانین ضعیفی برای جلوگیری از سرقت ادبی در سینمای ما وجود دارد، در صورتی که میزان این سرقت‌ها افزایش یافته و من هم برای فیلم قبلی خودم با چنین شرایطی مواجه شدم. این درحالی است که مسئله فقط یک سرقت ادبی نیست بلکه تعرض به روح و روان انسان است که در این حوزه قصدی جز فرهنگ‌سازی نداشته است. 

وی تاکید کرد که پروژه جدیدش را پس از پایان فیلمنامه مستندنگاری کرده و با روایت آنچه در ماجرای یک سرقت ادبی پیش رفته، در تدارک ساخت دارد.

نادری در حالی سراغ ساخت چهارمین فیلم خود می‌رود که پیش‌تر فیلم‌های «بدرود بغداد»، «افسانه شکارچیان گرگ» و «سامورایی در برلین» را ساخته است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها