{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمدمهدی اسماعیلی:

دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد با رویکردی مردمی پیش می‌رود

دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد با رویکردی مردمی پیش می‌رود
کدخبر : 5746

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در سفر خود به استان اصفهان، احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور و خروج هنر از انحصار را از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم روز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰ در گلستان شهدای اصفهان حاضر شد و گفت: از شهدا طلب می‌کنیم در راه پرفراز و نشیب رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یاریمان کنند. یاد و خاطره شهدای بزرگ دولت، شهدای والا مقام رییس جمهور شهید محمدعلی رجایی و آیت الله باهنر را گرامی می‌داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تخت فولاد را تکه‌ای از بهشت دانست و بیان کرد: این مکان به علما، بزرگان و اولیا الله اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز و ایثارگر است، ادامه داد: اصفهان کانون شهادت و جهاد است. این استان پیشتاز در عرصه جهاد و شهادت است و امروز فرزندان دلیر و جهادی اصفهان در سنگرهای دفاع از انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

اسماعیلی افزود: اصفهان در مقوله فرهنگ و هنر دارای فرهنگ اصیل دینی و اسلامی بوده و فرهنگ غنی شیعی اسلامی در این استان ظهور و بروز پیدا کرده است. فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در هم تنیده شده‌اند، همچنین آرایش زیبایی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در میدان امام (ره) تبلور یافته است.

وی افزود: امیدوارم در دولت مردمی حضور پربرکت فرزندان اصفهان و نقش آفرینی آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری را شاهد باشیم.  هم اکنون دولتی مردمی روی کار آمده است و فردی به عنوان رییس جمهور از جانب مردم انتخاب شده که رویکرد و شعار خود را مردمی بودن انتخاب کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم تاکید کردند دولتی که افتخار او عنوان مردمی است باید بتواند این مفهوم را در حرکت و رویکردهای خود حفظ کند.

اسماعیلی عنوان کرد: در سال های گذشته بازگشت امید به مردم را در عملکرد و کارنامه هایی که در مبارزه با فساد آغاز شده است، مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی کشور به واسطه بی تدبیری‌ها از بین رفته است که امید به اصلاح و روند بهبود کشور با انتخابات خرداد دوباره شکل گرفت.

به گفته اسماعیلی، دولت سیزدهم مفتخر است که خط و مشی خود را از شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده و هویت این دولت عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی منت و مردم باوری در تمامی افشار است.

وی تاکید کرد: چتر انقلاب باز است و تمامی گروه‌ها و جریان‌ها و بخش‌های مختلف مردمی زیر این بخش قرار می‌گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: معتقدیم بدون ایجاد دو قطبی‌های کاذب و بدون ایجاد قشربندی و جداکردن بین مردم باید خدمتگزاری برای تمامی آحاد و شهروندان صورت بگیرد. در این شرایط که دشمن از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی برای ناامیدی مردم تلاش می‌کند باید بدون اختلاف و تفرقه کنار هم بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله هدایت کنیم.

اسماعیلی افزود: تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور، خروج هنر از انحصار از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت است. هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و یک تاریخ غنی هفت هزار ساله پشتیبان این کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد رویکرد مردمی گرایی و توجه به بخش‌های مردمی و دوری از انحصار طلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود که به صورت جدی در برنامه‌های دولت است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها