{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

من_کمک_میکنم_تئاتر_زنده_بماند

من_کمک_میکنم_تئاتر_زنده_بماند
کدخبر : 4378

در دورانی که تئاتر به دلیل همه‌گیری کرونا بارها تعطیل شد، کمتر هنرمند شناخته شده‌ای خطر کرد و روی صحنه رفت اما گروه‌های جوان، مشتاقانه جان خود را کف دست‌شان گذاشتند و روی صحنه رفتند و چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند. اما در این مدت کمتر چهره شناخته شده‌ای در رسانه‌های رسمی یا فضای مجازی از این جوانان حمایت کرد. اشکان خطیبی بازیگر و کارگردان تئاتر با انتشار پستی در اینستاگرامش از مردم خواست تا کمک کنند تاتر زنده بماند.

هنرام‌روز: اشکان خطیبی: «تو کسر هزینه هاى زندگى همیشه اول از تئاتر شروع کردیم. تئاتر فقط یک سرگرمى نیست. تئاتر انسان سازه.

حالا که رفتن به کافه و رستوران و پارک و... رو به برنامه هاى هفتگى تون برگردوندید ، تئاتر و تئاتری‌ها رو هم بى نصیب نگذارید.

به خدا که سالن هاى تیاتر بر خلاف شرکت هاى هوایى همه ى ظرفیت شون رو نمى فروشن و تماشاگران تئاتر هم نگهداشتن ماسک بر روى صورت رو از آغاز تا پایان اجرا رعایت مى کنند.همه ى ریسک ش براى اجراکننده هاییه که جونشونو گرفتن کف دستشون تا فریاد بزنن  تئاتر هنوز زنده ست.»

او در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص، می‌گوید: «قیمت بلیت تئاتر در قیاس با بسیاری از اجناس از ساندویچ و پیتزا گرفته تا کتاب یا یک وعده عصرانه در یک کافه، شبیه پول خورد است. فقط مساله این است که باید برای حمایت از تئاتر نیت کنیم. در این میان برخی می‌پرسند کدام تئاتر خوب است، واقعیت این است که مهم نیست. مساله اصلی پاسداشت اتفاقی است که از سوی یکسری جوان رخ داده که نشان می‌دهند تئاتر زنده است.

جهانِ بدون تئاتر برای من غیرقابل تصور است و از این منظر، کار این گروه‌های جوان بسیار ارزشمند است که حیات این هنر را با چنگ و دندان نگه داشته‌اند.»

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها