{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چند خبر کوتاه از فرهنگ و هنر جهان

چند خبر کوتاه از فرهنگ و هنر جهان
کدخبر : 2056
خبرنگار:

در روزهای اخیر اتفاقاتی در دنیای هنر رخ دادند. هفته هنر آسیا که بر فروش و ارائه آثار هنری تمرکز دارد در نیویورک اغاز به کار کرد. رویداد هنری فیاک پاریس یک ماه پیش از آغاز به کار به دلیل بالارفتن آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه لغو شد. ماه اینده تابلویی از پیکاسو به قیمت 20 میلیون دلار به فروش خواهد رسید. جزئیات کامل این خبرها را در این گزارش بخوانید.

هنرام‌روز:

هفته هنر آسیا در نیویورک

هفته هنر آسیا در نیویورک شامل برنامه‌های فروش و میزگردهای معرفی آثار و نمایشگاه‌هااز ۱۷ سپتامبر تا ۴ اکتبر به صورت آنلاین و بازدید حضوری محدود برگزار می‌شود. در اینبرنامه دوازده گالری و ۵ خانه‌ حراج (کریستیز،ساتبیز، بونامز، دویْله، آیگاول) حضور دارند. هفته هنر آسیا مجموعه‌ای از آثار باستانی و هنر معاصر خاور دور مثل چین، ژاپن، کره،هند، بوتان، اندونزی و ویتنام را ارائه خواهد کرد.

asiawe-3

asiawe-2

رویداد هنریFIAC ۲۰۲۰ در پی افزایش امار کرونا در فرانسه لغو شد

رویداد هنر معاصر فیاک (FIAC) که قرار بود از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰در گراند پالاس پاریس برگزار شود به دلیل بالا رفتن آمارکرونا در فرانسه لغو شد. این رویداد از معدود رویدادهایی بود که قرار بود به صورت حضوری برگزار شود اما برگزار گنندگانش گفته‌اندبا وضع موجود نمی‌توانند انتظارات قانونی گالری داران را برآورده کند. با لغو این رویداد، رویدادهای جانبی که به گردشگری فرانسه کمک می‌کرد نیز برگزار نمی‌شوند. پیش از این آرت فریز لندن و آرت بازل میامی نیز رویدادهای حضوری پاییز و زمستان خود را لغوکردند.

فیاک اعلام کرد هزینه‌ای که گالری‌ها برای حضور در این رویداد را پرداخت کرده‌اند به آن‌ها پس می‌دهد. پیش از این تنها رویداد هنریدالاس حاضر نشد تا هزینه گالری‌ها را بعد از لغو رویداد به دلیل کرونا پرداخت کند. بسیاری از رویدادهای لغو شده امسال نسخهمجازی برگزار کردند اما درباره فیاک هنوز خبری از نسخه مجازی نیست.

10-16wfiac4

تابلویی 20 میلیون دلاری از پیکاسو در حراج کریستیز

پرتره دورامار اثر پیکاسو که در زمان جنگ جهانی نقاشی شده و از مجموعه تابلوهای زنان نشسته پیکاسو است در حراج کریستیز ۶اکتبر به قیمت ۲۰ میلیون دلار به به عنوان گرانترین اثر حاضر در حراج هنر قرن ۲۱ به فروش می‌رسد.

در این رویداد فروش آثاری از پل سزان، ژان مایکل باسکیت و ژوان میشل حضور دارد. این اثر برای بار اولین بار است که در حراج کریستیز حضور دارد و یکی از اثاری است که پیکاسو از دورا مار هنرمند و مدل فرانسوی که الهام بخش این هنرمند هم بود خلق کرده ومربوط به زمان اشغال فرانسه به دست نازی‌ها است.  گفته می‌شود پیکاسو آن زمان در آتلیه‌اش مشغول به نقاشی بود و آثاری که در این زمان خلق شدند بلوغ هنری پیکاسو را به خوبی نشان می‌دهند و مدل اکثر آن‌ها نیز دورا مار است و در بین گران قیمت ترین آثارش قرار دارند. زن گریان نیز اثری مربوط به همین دوره است.

رنگ آمیزی سرد پرتره دورا مار در گوشه‌ای از اتاق و شکستگی‌های نقاشی حالات درونی پیکاسو را نشان می‌دهد و فیگوری که قدرتمند ومغرور روی صندلی نشسته نمادی از ماریان مدرن است.

Picasso-e1600115125415

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها