{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تاثیر کرونا بر خرید و فروش آثار تجسمی در جهان

تاثیر کرونا بر خرید و فروش آثار تجسمی در جهان
کدخبر : 2057
خبرنگار:

سایت آرت نت نیوز بر اساس آمارهای به دست آمده از نتایج فروش خانه‌های حراج و گالری‌ها از آغاز سال ۲۰۲۰ گزارشی را منتشر کرده که تاثیر کرونا را بر بازار هنر نشان می‌دهد.

هنرام‌روز: 

مجموع فروش آثار هنری از آغاز سال ۲.۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵۸.۳ درصد کاهش داشته‌است.

تعطیلی‌ و محدودیت‌های ناشی از کرونا تحویل آثار هنری برای فروش را سخت کرده و این مساله باعث شده ۳۰ درصد از تعداد کل آثار فروخته شده کم شود.

آثار فروخته شده سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته ارزانتر بوده‌اند. متوسط قیمت یک اثر هنری امسال در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته‌است.

سه بازار بزرگ هنری جهان شامل آمریکا، انگلیس و چین همه از تعطیلی و لغو برنامه‌های هنری صدمه دیدند، اما نه به طور یکسان. رویدادهای فروش آثار هنری در چین حدود ۸۴ درصد سقوط فروش را تجربه کردند، این در حالی است که انگلیس و آمریکا حدود ۵۲ درصد کاهش فروش را گزارش کردند.

فروش آنلاین آثار هنری افزایش یافت. خانه‌های حراج کریستیز، ساتبیز و فیلیپس در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مجموع مبلغ ۱۸۶.۴ میلیون دلار آثار هنری را به صورت آنلاین فروخته‌اند، در حالی‌که در مدت مشابه سال قبل تنها مبلغ ۳۲.۴ میلیون دلار اثر هنری به صورت انلاین به فروش رسیده بود.

هنر فوق معاصر (اصطلاحی که برای آثار هنرمندان متولد شده بعد از سال ۱۹۷۴ به کار می‌رود) که از بخش‌های دیگر بازار هنر کوچکتر است، کم تر از بخش‌های دیگر آسیب دید و کاهش فروش در این بخش فقط حدود ۲۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته.

در سال ۲۰۲۰ آثاری که زیر ۱۰ هزار دلار قیمت داشت با کاهش فروش حدود ۲۷ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شدند.

بیشترین سقوط بازار هنر مربوط به بخش هنر کلاسیک و هنرمندان امپرسیونیست و هنر مدرن بود که حدود ۶۹ درصد کاهش فروش در این بخش گزارش شد، چرا که اکثر صاحبان آثار این بخش در این موقعیت برای فروش آثارشان دست نگه داشته‌اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها