{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تولید عطر با رایحه‌ نقاشی‌های ونگوگ

تولید عطر با رایحه‌ نقاشی‌های ونگوگ
کدخبر : 4340
خبرنگار:

با توجه به علاقه روز افزون به وینسنت ونگوگ نقاش هلندی و کنجکاوی نسبت زندگی و اثار این هنرمند موزه ونگوگ در امستردام با همکاری شرکت انگلیسی تولید عطر Floral Street در حال تولید عطرهایی با رایحه‌هایی ملهم از نقاشی‌های ونگوگ است.

5A623A84-5EB5-451F-9821-B04E88121B55هنرام‌روز: امیلی گوردنکر، مدیر کل موزه این ابتکار را روشی تازه و متفاوت برای تجربه هنر ونگوگ معرفی کرد.

البته کارمندان موزه ونگوگ مستقیماً درگیر این پروژه نیستند اما مجوز تولید عطرها از طرف موزه ونگوگ صادر شده و موزه اطلاعات لازم در خصوص ونگوگ و اثارش برای تولید عطرها را در اختیار شرکت تولید عطر قرار می‌دهد و با ان‌ها همکاری دارد. 

 

بیش از یک قرن از زمانی که ونگوگ در یک مزرعه گندم به زندگی خود پایان داد می‌گذرد و حالا اثار او به ارزشمندترین و دوست داشتنی‌ترین اثار هنری جهان تبدیل شدند و همواره الهام بخش و مورد علاقه مردم هستند. نمود این علاقه را می‌توان در ۵۰ نمایشگاه سه بعدی برنامه ریزی شده در امریکا از اثار ونگوگ که در حال برگزاری است، پیدا کرد. موزه ونگوگ نیز از موزه‌های معتبر و محبوب جهان است و مانند بسیاری از موزه‌های معتبر دیگر، در کنار نمایش اثار ونگوگ با فروش محصولات جانبی از اثار ونگوگ کسب درامد می‌کند. 

همکاری با شرکت تولید عطر برای موزه ونگوگ در جهت گسترش کالاهای موزه و ایجاد انگیزه و تولید محصولات جدید برای مخاطبان متنوع این موزه است.

اولین عطرها و محصولات معطر خانگی ونگوگ در ماه اوت برای خرید در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. 

آرنولد ون‌د‌واتر ، مدیر این پروژه به آرت نت نیوز گفت: «دیدن علاقه جهانی و رو به رشد به ونگوگ جالب است.»

شرکت تولید عطر Floral Street قصد دارد در کنار تولید عطر و همزمان با رونمایی این محصول در موزه ونگوگ اثر دیجیتال یک هنرمند که هنوز نام او را اعلام نکرده را نمایش دهد، این اثر تفسیری مدرن از شاهکار ون گوگ است.

میشل فینی ، بنیانگذار شرکت تولید عطر، به آرت نت نیوز گفت: «بعد از بازدید از موزه ونگوگ در یک تور خصوصی، از نقاشی‌ها الهام گرفتم و متوجه شدم که هنر وینسنت ونگوگ برای همه گروه های سنی قابل فهم است و زبانی جهانی دارد.»

البته هنوز مشخص نیست که عطرهای تولید شده از کدام یک از اثار ونگوگ الهام گرفته شدند.

این اولین بار نیست که یک موزه‌ به رایحه اثار هنری توجه می‌کند، در سال ۲۰۱۵، موزه ونگوگ نمایشگاه تعاملی «ونگوگ را احساس کنید» که شامل عناصر بویایی بود را برای نابینایان ترتیب داد.

موزه‌های دیگر نیز چنین تجربیاتی داشته‌اند. مثلا موزه لوور با الهام از برخی شاهکارهای خود در سال ۲۰۱۹ ۸ عطر ساخت و اخیراً شرکتی به نام Odeuropa ۳.۴ میلیون دلار بودجه را برای تاسیس اولین «موزه بو» از اتحادیه اروپا دریافت کرد.

و یا موزه موزه مائریتشویس در لاهه هلند در حال حاضر میزبان نمایشگاهی است که امکان استشمام بوی برخی از اثار هنری را به بازدیدکنندگان می‌دهد، اگرچه بوی تعفن کانال‌های اب در قرن هفدهم نسبت به بوی شکوفه های بادام ون گوگ جذابیت کمتری دارد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها