{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بسته‌هایی برای ارتباط با هنر و آثار هنری برای سالمندان نیویورک

بسته‌هایی برای ارتباط با هنر و آثار هنری برای سالمندان نیویورک
کدخبر : 4342
خبرنگار:

موزه متروپولیتن نیویورک با همکاری موسسه غیرانتفائیCitymeals on Wheels بسته‌های جدید را برای آشنایی سالمندان با هنر را آماده و پخش می‌کند. این بسته ماهانه با عنوان Your Met Art Box شامل چهار کارت تمام رنگی از آثار مجموعه دائمی موزه، همراه با سوالات و تمریناتی برای ترغیب سالمندان و افراد تحت پوشش این موسسه برای کسب اطلاعات درباره هنر و کشف آن است.

هنرام‌روز: در این جعبه‌ها یک جزوه با اطلاعاتی در خصوص آثار هنری قرار دارد و برای هر ماه موضوعی خاص در نظر گرفته شده و کارت پستال‌هایی در جعبه موجود است که هم می‌تواند به عنوان بلیت ورودی موزه عمل کند و هم به عنوان یادگاری برای دوستان و اعضای خانواده سالمندان ارسال شود. 

ساکنان نیویورک بعد از گذراندن بیش از یک سال قرنطینه و خانه نشینی حالا می‌توانند از طریق هنر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تعدادی از دواطلبان مشغول در Citymeals نیز برای همکاری با این پروژه خلاقانه دوره‌های آموزشی درباره هنر را گذرانده‌اند. موسسه غیرانتفائی Citymeals در نیویورک به پخش غذای هفتگی و ارائه خدمات به سالمندان مشغول است. 

هیدی هولدر، فردریک پی و ساندرا پی رز از بخش آموزش در موزه هنر متروپولیتن می‌گویند: "هنر قدرت بهبود جوامع را دارد و مکالمه در خصوص شاهکارهای هنری بین داوطلبان Citymeals و افراد مسن، ارتباط بین مردم را تقویت می کند. در حال حاضر  برخی از دریافت کنندگان این بسته‌ها  با استفاده از کارت های خود برای بازدید از موزه متروپولیتن به همراه  دوستان و خانواده خود برنامه ریزی می‌کنند و بعد از کم شدن محدودیت‌ها از طریق هنربا عزیزان خود ارتباط برقرار می کنند. ما قصد داریم این پروژه را در شهرهای همسایه نیویورک نیز گسترش دهیم و مجموعه خود را برای همه قابل دسترسی کنیم. "

ویوییِن اونیل، مدیر ارشد برنامه های داوطلبانه درموسسه Citymeals on Wheels هم می‌گوید: ”موسسه ما از همکاری با موزه متروپولیتن برای ارائه هنر به سالمندان نیویورک خوشحال است. بسیاری از افراد تحت پوشش موسسه ما خاطرات خوبی از گشت و گذار در موزه دارند اما دیگر قادر به رفتن موزه نیستند و حالا این افراد با دریافت جعبه‌های ماهانه و هنری و دیدار با داوطلبان این پروژه از هنر و اطلاعات هنری لذت می‌برند." 

این جعبه‌ها ماهانه برای بیش از ۱۰۰۰ گیرنده و داوطلب ارسال می‌گردد. البته این تنها آغاز راه است و به مرور برنامه‌های جدید نیز به این جعبه‌ها اضافه می‌شود. موضوعاتی چون آداب رسوم مهمان نوازی و نوشیدن جای در جهان، رابطه بین فرهنگ و هنر و رایحه و تمریناتی برای طراحی و یادگیری یک مهارت هنری یه این بسته‌ها اضافه خواهد شد. 

met-1

موسسه Citymeals  پیش از شیوع کرونا علاوه بر پخش وعده‌های غذایی برنامه ملاقات دوستانه با افراد تحت پوشش را انجام می‌داد اما در دوره قرنطینه این برنامه جایگزین مکالمات تلفنی و تصویری شد و برنامه جعبه‌های هنری ابتکاری بود تا روحیه‌ای تازه به سالمندان تحت پوشش این موسسه برای خروج از انزوا دهد و کیفیت زندگی افراد را بالا ببرد. 

در بهار ۲۰۲۱ ، موزه متروپولیتن نیویورک  جلسات آموزش مجازی را برای بیش از۱۰۰ داوطلب ترتیب داد. در هر جلسه آموزشی، یک مربی از موزه موارد و نکاتی مربوط به آثار هنری موجود در جعبه‌ها را به همراه نکاتی برای تعامل و علاقمند کردن سالمندان با آن‌ها به داوطلبان ارائه می‌داد. در این برنامه‌های آموزشی مواردی خاص چون نوع رفتار متفاوت با افراد تحت پوشش که دچار بیماری خاص و یا معلولیت هم هستند در نظر گرفته می‌شد. 

«موزه هنر متروپولیتن» یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان در ایالات متحده آمریکا است. این موزه در مرکز شهر نیویورک و در مجاورت ضلع‌ شرقی سنترال پارک قرار دارد که در فوریه سال ۱۸۷۰ میلادی افتتاح شده است. از این موزه با عنوان «the Met» یاد می‌شود که کوتاه‌ شده نام کامل این موزه بوده و از «the Metropolitan» گرفته شده است. موزه متروپولیتن در سال ۲۰۱۶ به عنوان سومین موزه هنری پر بازدید در سراسر جهان معرفی شده است. بخش‌های مختلف این موزه شامل آثار هنری اروپای دوران قدیم، مصر باستان، انواع نقاشی و مجسمه، شاهکارهای اروپایی و کلکسیونی بزرگ از هنر مدرن و آمریکایی است، همچنین این موزه دارایی‌های زیادی از هنرهای آفریقایی، اسلامی، آسیایی و بیزانس را در خود جای داده؛ مجموعه‌ای از آلات‌ موسیقی‌، پوشاک، جواهرات، اسلحه و زره از دیگر بخش‌های این موزه است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها