{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مهران مدیری، پژمان جمشیدی، امین حیایی و مجید صالحی متفاوت تر از همیشه می آیند

مهران مدیری، پژمان جمشیدی، امین حیایی و مجید صالحی متفاوت تر از همیشه می آیند
کدخبر : 11129

مهران مدیری، پژمان جمشیدی، امین حیایی و مجید صالحی با فیلم‌های غیرکمدی در چهلمین دوره جشنواره حضور دارند.

به گزارش هنر ام‌روز، مائده کاشیان با تیتر چهره جدی ۴ طناز در جشنواره فیلم فجر در خراسان نوشت: 

در میان نام‌ بازیگرانی که در چهلمین جشنواره فجر حضور خواهند داشت، نام چند چهره دیده می‌شود که بیشتر با نقش‌ های کمدی نزد مخاطبان محبوب شده‌اند و با وجود تجربه نقش‌های جدی و بازی در آثار غیرکمدی، به عنوان کمدین شناخته می‌شوند. پژمان جمشیدی، امین حیایی، مجید صالحی و مهران مدیری چهار بازیگری‌ هستند که با فیلم‌های غیرکمدی مانند «بی‌مادر»، «علف‌زار»، «برف آخر» و «خائن ‌کشی» راهی جشنواره فجر می‌شوند.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی این روزها یکی از ستاره‌های محبوب آثار کمدی است که حضورش بخش زیادی از فروش خوب فیلم در گیشه را تضمین می‌کند. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود، در فیلم‌های غیرکمدی هم حضور داشته اما معمولا رگه‌هایی از کمدی و شوخی در نقش او دیده می‌شده. فیلم «خط فرضی» در مقایسه با آثار پیشین جمشیدی موردی استثناست. فضا و قصه فیلم که به دروغ و پنهان کاری می‌پردازد کاملا جدی ا‌ست و نقش جمشیدی هم به عنوان همسری نامهربان و بداخلاق، هیچ نسبتی با کمدی ندارد. این بازیگر امسال در دو فیلم «بی‌مادر» ساخته سیدمرتضی فاطمی و «علف‌زار» کاری از کاظم دانشی، ایفای نقش کرد و تجربه‌های متفاوتی را پشت سر گذاشت. هنوز جزئیاتی از نقش‌های جمشیدی منتشر نشده اما او در این فیلم‌ها گریم متفاوتی دارد و متناسب با ژانر و فضای آن‌ها، نقش‌هایی جدی برعهده داشته است. پژمان جمشیدی سال گذشته با «خط فرضی» موفقیتی به دست نیاورد و دو فیلم جدیدش شانس‌های تازه‌ای برای این بازیگر محسوب می‌شوند. جمشیدی در «بی‌مادر» با چهره‌هایی مانند امیر آقایی و در «علف‌زار» با سارا بهرامی و ستاره پسیانی همبازی بوده است.

امین حیایی

امین حیایی در دهه 90 با حضور در چند فیلم غیرکمدی خوب مانند «شعله‌ور»، «دارکوب» و «درخونگاه» بار دیگر توانایی خود را در بازیگری ثابت و جایگاهش از ستاره کمدی آثار تجاری تغییر کرد. بازی در فیلم‌های جدی باعث نشد امین حیایی از ژانر کمدی فاصله بگیرد و همچنان بعضی از پیشنهاد‌های کمدی‌اش را می‌پذیرد اما در کنار این آثار، بازی در فیلم‌های غیرکمدی را هم پیگیری می‌کند. دو فیلم «برف آخر» ساخته امیرحسین عسگری و «قاتل و وحشی» اثر حمید نعمت ‌ا... آخرین فیلم‌های جدی این بازیگر هستند که از میان این دو، «قاتل و وحشی» پس از حواشی مختلف اجازه حضور در جشنواره را پیدا نکرد و «برف آخر» تنها فیلم حیایی در چهلمین جشنواره فجر است. او در این فیلم نقش یک دام پزشک را بازی کرده و با مجید صالحی و لادن مستوفی همبازی بوده. آخرین حضور امین حیایی در جشنواره فجر به سال 97 و فیلم «درخونگاه» برمی‌گردد. او برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

مجید صالحی

یکی دیگر از کمدین ‌هایی که امسال با فیلمی جدی در رقابت جشنواره فجر شرکت می‌کند، مجید صالحی است. او نیز در سال‌های گذشته، نقش‌هایی کاملا جدی را ایفا کرده و اکنون فیلم تلخی مانند «صحنه‌زنی» ساخته علیرضا صمدی را روی پرده سینما دارد اما تعداد آثار کمدی این بازیگر در سینما و تلویزیون بیشتر است و با نقش‌های کمدی خود در ذهن مخاطبان مانده است. صالحی نیز مانند امین حیایی امسال با «برف آخر» در چهلمین جشنواره فجر قضاوت و داوری می شود. پذیرفته نشدن «صحنه‌زنی» در دوره قبل جشنواره باعث شد مجید صالحی از شرکت در این رقابت جا بماند اما او امسال پس از چند دوره غیبت در جشنواره فجر با یک نقش متفاوت و جدی به جشنواره باز خواهد گشت.

مهران مدیری

مهران مدیری سابقه حضور در آثار غیرکمدی را داشته است اما او به واسطه سریال‌های کمدی پرمخاطبی که ساخته و نقش‌های بامزه‌ای که در این مجموعه‌ها بازی کرده، به عنوان کارگردان و بازیگر آثار کمدی شناخته می‌شود. مدیری بعد از آخرین تجربه سینمایی‌اش فیلم «درخت گردو» باز هم به یک پیشنهاد جدی پاسخ مثبت داده و اولین همکاری با مسعود کیمیایی را تجربه کرده است. هرچند که حضور در «درخت گردو» افتخاری نصیب او نکرد و حتی بازی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت اما اکنون «خائن ‌کشی» برگ برنده‌ مهمی برای مهران مدیری است. قصه فیلم کیمیایی در دهه 30 می‌گذرد و مربوط به بخشی از زندگی یک شخصیت واقعی به نام «مهدی بلیغ» کلاهبردار معروف است. با توجه به داستان فیلم، انتظار می‌رود شاهد نقش متفاوتی از مهران مدیری باشیم. او در این فیلم با بازیگرانی مانند امیر آقایی، سارا بهرامی، حمیدرضا آذرنگ، پانته‌آ بهرام و پولاد کیمیایی همبازی شده است.

منبع: ایران آرت

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها