{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اگر مخاطب سینما هستید باید این نماهارا بشناسید!

اگر مخاطب سینما هستید باید این نماهارا بشناسید!
کدخبر : 14089

سینما هم مانند هر رشته دیگری برخی اصطلاحات تخصصی دارد. اصطلاحات سینمایی معمولاً در دو بخش علمی و مصطلح طبقه‌بندی می‌شوند. در مطلب ما به سراغ پرکاربردترین اصطلاح یعنی «اندازه نما» رفتیم.

هنرام‌روز: اگر شما هم مخاطب سینما هستید و از تماشای فیلم لذت می‌برید لازم است آشنایی ائلیه با سینما داشته باشید تا بتوانید درک بهتری از فیلم‌هایی که می‌بینید داشته باشید. اندازه‌ی نما یکی از مباحث مهم در سینماست چراکه کاگردانان با استفاده از ویژگی‌های مخاطب هر اندازه نما معنا و مفهوم خاصی خلق می‌کنند. در ادامه با ماهمرا باشید با معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین نماهای سینمایی.

فیلم خارجی

_اکستریم کلوز آپ

 نمای بسیار نزدیک را می‌گویند. این نما روی جزئیات ریز تمرکز دارد و اکثراً از آن برای نشان‌دادن حالت چشم‌ها یا دهان استفاده می‌شود.

فیلم خارجی

نمای بسته نمایی از گردن تا بالای سر است. از کلوز آپ برای نشان‌دادن بهتر حالت یا میمیک صورت استفاده می‌شود. چون در این نما عکس‌العمل و احساسات بازیگر به‌خوبی دیده می‌شود.

-مدیوم کلوزآپ

این نما بین نمای کلوز آپ و مدیوم شات قرار دارد. در این نما از سینه به بالای بازیگر در قاب دیده می‌شود.

فیلم خارجی

-مدیوم شات

در این نما که رایج‌ترین نما است از کمر به بالای بازیگر را مشاهده می‌کنیم. این نما جزو رایج‌ترین اصطلاحات سینمایی است که احتمالاً آن را زیاد شنیده باشید.

فیلم خارجی

-کابوی شات

زمان پیدایش این نما، همان گونه که از اسمش پیداست برمی‌گردد به سینمای وسترن دهه 40 میلادی. این نما از ران پا به بالا را نمایش می‌دهد.

کابو

-فول شات

 این نما قصد دارد عمل بازیگر را نشان دهد. به همین خاطر از نوک پا تا سر بازیگر قاب را پر می‌کند تا کل بدن بازیگر دیده شود.

فیلم خارجی

-لانگ شات

در این نما تمرکز روی محیط یا محل وقوع حادثه است تا بازیگر. در بخش کوچکی از قابی که اکستریم لانگ شات است، بازیگر دیده می‌شود اما بخش بزرگی از قاب را محیط پر می‌کند.

فیلم خارجی

اکستریم لانگ شات

در این نما هم کل بدن بازیگر در قاب دیده می‌شود و هم نمای کلی محلی که در آن قرار دارد. این نما نسبت به نمای اکستریم لانگ شات تمرکز بیشتری روی بازیگر دارد.

 

فیلم خارجی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها