{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بزرگترین اشتباهات سریال «ارباب حلقه‌ها»

بزرگترین اشتباهات سریال «ارباب حلقه‌ها»
کدخبر : 16349

منتقدان بزرگ جهان، ایرادات معتبری از سریال حلقه‌های قدرت گرفتند که در این نوشتار، به بررسی بزرگترین اشتباهات سریال حلقه‌های قدرت می‌پردازیم.

مجموعه‌ی «ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت»، در چند هفته‌ی اخیر توانسته سروصدای زیادی بر پا کند و همچنین تا ماه‌ها پیش از شروع سریال، بحث این مجموعه داغ بود و بر سر زبان‌ها افتاده بود. پس از پخش قسمت اول و دوم این سریال، کاربران سایت‌های ای ام دی بی و روتن تومیتو و حتی آمازون ، نمرات منفی زیادی را دادند و حمله‌های منتقدانه‌ی زیادی به سریال داشتند. به گونه‌ای که حتی آمازون مجبور شد، بخش نمره‌دهی این مجموعه را به مدت دو روز ببندد.

برخی از این نظرات کاربران، به علت سیاهپوست بودن برخی از الف‌ها و برخی از نظرات دیگر، بابت بخش خریداری شده‌ی عصر دوم کتاب‌های تالکین است. اما برخی از کاربران و منتقدانی بودند که نقد‌های سازنده و خوبی را بیان کردند و دلایل منطقی خود را درون وبسایت آمازون مطرح کردند. منتقدان منطقی سریال، می‌توانند عشق و هیجان خود را به اشتراک بگذارند و در عین حال، دلایل بسیار منطقی‌تری از انتقاد را نسبت به مواردی که فقط بر سیاست متمرکز است ارائه کنند.

در ادامه به چندتا از بزرگترین اشتباهات این سریال اشاره خواهیم کرد.

مدل موی الف‌ها، بیش از حد امروزی است

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

برخی از منتقدین، بر این اساس پیش می‌رفتند که چرا الف سیاهپوست در سریال وجود دارد. اما این سیاست سینمای هالیوود است، که در این سریال هم قرار گرفته و برخی از طرفداران منطقی، بر این نظر بوده‌اند که این الف، و برخی از الف‌های دیگر، موهای بلند دارند و موی کوتاه این الف‌ها را یکی از بزرگترین اشتباهات سریال ارباب حلقه ها تلقی کردند.

موهای بلند، یکی از واجبات الف‌های عصر دوم سرزمین میانه بود که در این سریال، ساختارشکی عجیبی صورت گرفت و حتی یکی از مهم‌ترین الف‌های داستان، مویی کوتاه، و متفاوت دارد.

گالدریل بیش از اندازه قوی است

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

یکی از نظرات بحث برانگیز کسانی که نقدهای کوبنده‌ای را بر روی آمازون و حلقه های قدرت به جا گذاشت این بود که گالادریل، که جزو شخصیت‌های اصلی در حلقه‌های قدرت است، هرگز نباید به عنوان رهبر قدرتمند در ابتدای سریال انتخاب می‌شد. با این حال، بسیاری از منتقدین منطقی سریال اشاره کردند که گالدریل همیشه به عنوان یک جنگجوی قدرتمندی در داستان‌های جی. آر. آر. تالکین توصیف می‌شود.

یک طرفدار منطقی، در جواب این نظر گفت که گالدریل باید قوی باشد، اما در مقایسه با دوستان الف‌اش مغلوب به نظر می‌رسد. این کاربر اشاره کرد که گالدریل شخصیت قدرتمند و بدنی تنومند دارد، اما به آن طریقی که درون سریال با یک خرس قطبی جادویی جنگید نمی‌باشد و می‌تواند ضعیف‌تر هم به‌نظر برسد.

رابطه‌ی اشتباه دورف‌ها و الف‌ها

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

در بین تمامی اشتباهات بزرگ سریال حلقه های قدرت ، رابطه‌ی دورف‌ها و الف‌ها، بزرگترین آن‌ها تلقی می‌شود. طرفداران ارباب حلقه‌ها ممکن است از دیدن اینکه الروند با شاهزاده دورین چهارم در حلقه‌های قدرت رابطه نزدیکی دارد شگفت زده شده باشند. اما این در حالی است که این رابطه از نظر فنی معمولی نبود و تالکین در کتاب سیلماریلیون توضیح داده که الف‌های ارگیون و لیندن در دوران دوم رابطه‌ی بسیار خوبی با دورف‌های خزاد-دوم داشتند.

این سریال، به خوبی توانست رابطه‌ی خوبی که این دو نژاد با یکدیگر داشتند را نشان دهد، اما بیان مسئله‌ی معرفی دقیقاً برعکس کتاب اتفاق می‌افتد و باعث انتقادات بسیار شدیدی در فضای مجازی است.

سریال، نگاه فانتزی‌تری نسبت به کتاب دارد

بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت

یکی از بزرگترین اشتباهات سریال حلقه های قدرت فضای فانتزی زیادی بود که به وسیله‌ی جلوه‌های ویژه به آن تزریغ شده بود. برخی از هواداران، احساس می‌کردند که این سریال، به عنوان بخش بزرگی عمومی و عامه‌پسندانه پیش می‌آید و برخی از بهترین فانتزی‌های این دنیا را به راحتی به عنوان یک دنیای فانتزی عامه‌پسند، قابل تشخیص می‌سازد.

یکی از کاربران و منتقدان سایت ردیت، بر این نظر بود که این اثر به جای بهبود نمایش، مانع از اجرای آن شده است. او بیان کرد که احساس کلی سریال، زیبایی شناسی مصنوعی دارد و نتوانسته آن جور که باید و شاید، موفق به‌نظر بیاید. گاهی اوقات سکانس‌هایی که در سه گانه‌ی فیلم پیتر جکسون بسیار محبوب شدند، ممکن است برای کسانی که جنگ‌های فانتزی را نیز زیاد نمی‌پسندند جذاب باشد و گرفتن یک جهت جدید ممکن است علاقه‌ی دوباره‌ای به سریال ایجاد کند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها