{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان

پنج تا از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان
کدخبر : 16432

فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان همیشه از جذاب‌ترین فهرست‌ها بوده است. تماشاچی‌های حرفه‌ای سینما همه این فیلم‌ها را دیده‌اند و فیلم‌نبین‌ها هم اگر هوس تماشای فیلم کنند، معمولا برای انتخاب فیلم جذاب به چنین فهرست‌هایی مراجعه می‌کنند. در این مقاله، پرفروش ترین فیلم های جهان تا رتبه بیست‌وپنجم را برایتان گرد آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر فیلمی در این مجموعه هست که هنوز ندیده‌اید، سریع دست‌به‌کار شوید!

انتقام‌جویان؛ عصر اولتران

14873251-4893-b__3788

انتقام‌جویان؛ عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) دنباله فیلم انتقام‌جویان بود که در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی اکشن و علمی‌تخیلی هم به کارگردانی جاس ویدون ساخته شد. فروش ۱٫۴میلیارددلاری این فیلم اکشن مقام هشتم را در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان نصیبش کرده است.

 دیو و دلبر

فیلم خارجی

دیو و دلبر (Beauty and the Beast) محصول سال ۲۰۱۷ و چهاردهمین فیلم از پرفروش ترین فیلم های جهان است. این فیلم خانوادگی به کارگردانی بیل کاندن بیش از ۱٫۲۶میلیارد دلار فروش کرد.

ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه

فیلم خارجی

ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King) سومین فیلم از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون است. این فیلم درام و فانتزی در سال ۲۰۰۳ به نمایش درآمد و ۱٫۱۲میلیارد دلار فروخت.

دنیای ژوراسیک؛ سقوط پادشاهی

فیلم خارجی


دنیای ژوراسیک؛ سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) یکی دیگر از مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک است. این فیلم را خوان آنتونیو بایونا کارگردانی کرد و در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. هرچند این فیلم به رکورد دنیای ژوراسیک نرسید، بیش از ۱٫۳میلیارد دلار فروخت تا در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان قرار بگیرد.

فیلم ده فرمان

فروش جهانی در زمان اکران: ۱۲۲.۷ میلیون دلار

فروش جهانی با احتساب نرخ تورم: ۲.۳۷۷ میلیارد دلار

۱۰ فرمان فیلمی آمریکایی و محصول سال ۱۹۵۶ میلادی است. فیلم در ژانر مذهبی دسته‌بندی می‌شود. کارگردان آن سسیل بی دمیل بود و شرکت پارامونت وظیفه‌ی ساخت و پخش آن را برعهده داشت. فیلم ۱۰ فرمان روایتی از زندگی حضرت موسی (ع) است؛ پیغمبری که در کودکی داخل دربار مصر به فرزندخواندگی درآمد و سپس به مقام والای پیامبری رسید و از طرف خدا فرمان‌هایی برای هدایت انسان‌ها را دریافت کرد.

فیلم The Ten Commandments یک اقتباس کامل از تورات، کتاب مقدس یهودیان است. نقش حضرت موسی را چارلتون هستون بازی کرده و از دیگر بازیگرهای فیلم می‌توان به یول براینر در نقش رامسس، آن باکستر در نقش نفرتیری، ادوارد جی رابینسون در نقش داتان و سِر سدریک هاردویک در نقش ستی اشاره کرد. این فیلم که در مصر فیلم‌برداری شد، آخرین و موفق‌ترین ساخته‌ی سسیل بی دمیل بود و بازسازی یک فیلم صامت به شمار می‌رفت که خود او در سال ۱۹۲۳ میلادی ساخته بود.

16818667-7b563540464dd4cfa37ef8fe7ee3314b-a

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها