{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بودجه برسد سریال موسی پنج سال دیگر حاضر می‌شود!

بودجه برسد سریال موسی پنج سال دیگر حاضر می‌شود!
کدخبر : 16734

رئیس صداو سیما از شروع سریال الف ویژه تلویزیون در سه ماه ابتدای سال 1402 خبر داد.

 پیمان جبلی اعلام کرده که سریال «حضرت موسی(ع)»  در مرحله  پیش تولید قرار دارد و اگر بتواند منابع پایدار آن را تامین کنند در کمتر از پنج سال آن را به پخش می رسانند.

اودرباره مدت زمان تولید سریال گفته: این نوع کار ها به دلیل آماده سازی ها، طراحی لوکیشن و اتعداد بالای بازیگران، بین 4تا5 سال طول می کشد. انشالله اگر طبق پیش بینی ها پیش برود و بتوانیم منابع پایدار آن را تامین کنیم بتوانیم کمتراز پنج سال کار را به پخش برسانیم.

پیش از این نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در باره این سریال گفته بود«هر کدام از این سریال ها، دو هزار میلیارد بودجه می خواهند. سالی هزار میلیارد باید تزریق بشود تا این ها راه بیوفتند.

فیلم خارجی

از دیگر خبرهایی که به تازگی درباره سریال موسی (ع) منتشر شد، اظهار نظر ابراهیم حاتمی‌کیا درباره این مجموعه بود. او به تلویزیون آمد و با اشاره به دیداری با سردار سلیمانی، دلیل پذیرش ساخت سریال «موسی(ع)» را به این دیدار نسبت داد؛ «شاید حتی ۱۰ ساعت پشت سرهم حاج قاسم را ندیده باشم، اما انرژی که از او گرفتم، همیشگی است و اصلاً پروژه «موسی(ع)» را به این دلیل قبول کردم که حاج قاسم را دیدم.»

این کارگردان پیشتر هم عنوان کرده بود که پذیرفتن کارگردانی سریال حضرت موسی را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند و در میان آثار متعددی که ساخته‌ جای یک کار قرآنی را خالی می‌بیند و به همین علت با انگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرد.

 

فیلم خارجی

چند سالی بود که پرونده‌ ساخت مجموعه «حضرت موسی(ع)» مسکوت مانده بود؛ سکوتی که با درگذشت فرج‌الله سلحشور ـ نویسنده و کارگردان این سریال ـ آغاز شد. پس از درگذشت سلحشور، کارگردانی این پروژه به جمال شورجه سپرده شد که با بیماری او نیز ساخت سریال بار دیگر با وقفه روبه‌رو شد اما در نهایت کارگردانی این مجموعه به ابراهیم حاتمی‌کیا رسید.

حاتمی‌کیا آبان ماه سال ۹۹ کارگردانی سریال را پذیرفت؛ خبری داغ که در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت اما در ادامه کمترین خبرها از روند نگارش فیلمنامه و پیش‌تولید به گوش رسید؛ خصوصا که یک ماه بعد از معرفی کارگردان، خانواده مرحوم سلحشور نگرانی و اعتراض شدید خود را نسبت به حذف قسمت‌های زیادی از فیلمنامه و نیز ایجاد تغییرات گسترده در قالب و محتوای قسمت‌های باقیمانده اعلام کردند.

تهیه‌کنندگی سریال «موسی (ع)» بعد از احمد میرعلایی به محمود رضوی سپرده شد. همچنین نام بابک حمیدیان برای بازی در نقش موسی (ع) در حد گمانه‌زنی مطرح شد اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها