{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازنشستگی نماد سینمای موج نو فرانسه پس از نزدیک به ۷ دهه فعالیت؛

خداحافظی ژان-لوک گدار از فیلم‌سازی/من زندگی سینمایی‌ام را به پایان می رسانم

خداحافظی ژان-لوک گدار از فیلم‌سازی/من زندگی سینمایی‌ام را به پایان می رسانم
کدخبر : 2714

ژان-لوک گدار، سینماگر پیشگام جنبش سینمایی موج نو فرانسه و یکی از مهم‌ترین فیلمسازان سینمای جهان در گفتگوی تازه خود اعلام کرد پس از ساختن دو فیلم آخرش از سینما خداحافظی می‌کند.

به گزارش هنرام‌روز، ژان لوک گدار پس از نزدیک به ۷ دهه ضمن اعلام بازنشستگی از فیلمسازی گفت: من زندگی سینمایی‌ام را به پایان می رسانم.

گدار، نماد سینمای موج نو فرانسه دو پروژه دیگر پیش از خداحافظی با سینما دارد.

گدار طی مکالمه ۸۵ دقیقه ای اخیر خود با جشنواره بین المللی فیلم کرالا ، برنامه خود برای کناره گیری از کارگردانی پس از دو پروژه بعدی خود تأیید کرد و گفت: من در حال پایان دادن به زندگی سینمایی‌ام هستم، بله منظورم کار فیلمسازی است، پس از ساخت دو فیلمنامه دیگرم این کار را انجام خواهم داد. بعد از این دو پروژه می گویم، خداحافظ سینما.

گدار برای همیشه با موج نو فرانسوی همراه خواهد بود، جنبشی که خود با اولین کارگردانی در سال ۱۹۶۰ در فیلم «از نفس افتاده» پیشگامش شد.

گدار که سابقه سینمایی اش به ۷ دهه می رسد، در پاسخ به این پرسش که دو فیلمنامه نهایی‌اش در چه مرحله ای قرار دارند، گفت: یکی از این فیلمنامه ها هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد و در مشارکت با شبکه آرته ساخته می شود، فیلمنامه دیگر نیز عنوانش «جنگ های مسخره» است.

گدار تابستان گذشته و در اوج شیوع ویروس کرونا، در یک مسترکلاس مجازی به یاد ماندنی با لیونل بایر، رئیس گروه سینما در دانشگاه هنر و طراحی ECAL لوزان ظاهر شد. این کارگردان در آن زمان پروژه های جدید را برای کار انتخاب کرد و گفت بیماری همه گیر کرونا تأثیر غیرمستقیمی بر کار جدید او خواهد گذاشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها