{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی سه فیلم از آثار سال ۲۰۲۱

معرفی سه فیلم از آثار سال ۲۰۲۱
کدخبر : 5012

در سال ۲۰۲۱ با وجود مشکلات ناشی از کرونا که به ساخت و تولید و همچنین اکران فیلم‌ها آسیب زیادی رسانده است، اما فیلم‌های مهمی نیز ساخت شده‌اند، که به معرفی سه تا از این آثار می‌پردازیم.

معرفی سه فیلم از آثاری که در سال ۲۰۲۱ اکران شده‌اند.

۱_ آخرین دوئل The last dual 

کارگردان: Ridley Scott

بازیگران: Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver, Jodie Comer

تاریخ اکران: ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹)

درام تاریخی که ریدلی اسکات، کارگردان بزرگ انگلیسی آن را کارگردانی کرده و اقتباسی از کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر است. نکته‌ی جالب اینکه فیلمنامه را دو بازیگر آن یعنی بن افلک و مت دیمون البته به همراهی نیکول هولفسنر نوشته‌اند. بن افلک نقش فرعی دارد و مت دیمون در مقابل آدام درایور و جودی کومر نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند. داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم اتفاق می‌افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان صمیمی یکدیگر هستند. بعد از اینکه کاروژ متهم به تجاوز به همسر گری می‌شود آن‌ها دستور دارند که تا مرگ یکی از آن‌ها با یکدیگر مبارزه کنند. سال ۲۰۱۵ بود که اعلام کردند قرار است این پروژه ساخته شود. اول کار فرانسیس لارنس، کارگردان سری فیلم‌های «بازی گرسنگان» قرار بود آن را بسازد. اما فیلم پیش نرفت تا اینکه سکان آن سال ۲۰۱۹ به دست ریدلی اسکات سپرده شد. کارگردانی که درام تاریخی مثل «گلادیاتور» را در کارنامه‌اش دارد. فیلمبرداری فیلم در بورگاندی فرانسه صورت گرفته است.

۲_حفاری The dig 

کارگردان: Simon Stone

بازیگران: Carey Mulligan, Ralph Fiennes, Lily James

تاریخ اکران: ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن ۱۳۹۹)

این درام انگلیسی اقتباسی از رمانی به همین نام است که جان پترسون آن را سال ۲۰۰۷ منتشر کرد. ماجرای فیلم در سال ۱۹۳۹ اتفاق می‌افتد. ادیت پریتی زنی است صاحب مزرعه و زمین که یک باستان‌شناس و کاوشگر به نام بازیل براون را استخدام می‌کند که قبرهای یافته شده در املاکش را بررسی کند. اول پولی مشابه مبلغی که براون از موزه‌ی ایپسویچ می‌گرفته به او پیشنهاد می‌دهد اما به نظر براون مبلغ ناعادلانه است و ادیت دستمزد او را بالا می‌برد. بین براون و ادیت رابطه‌ای شکل می‌گیرد در شرایطی که ادیت بیمار است و دستورالعمل‌های پزشکش را مبنی بر اجتناب از استرس نادیده می‌گیرد.

۳_آخرین شب در سوهو 

Last night in Soho 

کارگردان: Edgar Wright

بازیگران: Anya Taylor-Joy, Matt Smith, Thomasin McKenzie

تاریخ اکران: ۲۳ آوریل ۲۰۲۱  (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰)

ادگار رایت کارگردان انگلیسی با ساختن فیلم ترسناک «شان مردگان» و اکشن جذاب «بچه راننده» به شهرت رسید. جدیدترین اثر او یک فیلم ترسناک روانشناسانه است. داستان دختر جوانی که عاشق طراحی مد است. او به طرز اسرارآمیزی وارد دهه‌ی ۶۰ میلادی می‌شود و  و آن‌جا با بت همیشگی‌اش یک خواننده‌ی الهام‌بخش ملاقات می‌کند اما لندن دهه‌ی ۶۰ دقیقا آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد. زمان با عواقب وهم‌آلودی در هم شکسته می‌شود. ژانویه‌ی ۲۰۱۹ بود که رایت اعلام کرد فیلم بعدی‌اش در لندن اتفاق می‌افتد و یک فیلم ترسناک با مایه‌های روانشناسانه است. فیلمبرداری پنج ماه بعد آغاز شد و به گفته‌ی خود کارگردان «آخرین شب در سوهو» الهام گرفته از فیلم‌های ترسناک انگلیسی مثل «حالا نگاه نکن» نیکلاس روگ و «انزجار» رومن پولانسکی است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها