{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

منتفی شدن حذف رشته نمایش برای دختران

منتفی شدن حذف رشته نمایش برای دختران
کدخبر : 5825

با مخالفت‌های صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش حدف رشته نمایش برای دختران منتفی شد.

با انتشار اخباری مبنی بر جلوگیری از تحصیل دختران در رشته نمایش مقام مسئول در حوزه هنری توضیحاتی را ارائه دادند.

مدیرکل آموزش حوزه هنری گفت: "در سال تحصیلی جدید رشته نمایش در دیگر هنرستان‌های دخترانه سوره هنرجو پذیرفته است و سخن از تعطیلی رشته نمایش در هنرستان‌های دخترانه سوره از اساس بی‌مبناست. "

وی ادامه داد: "در این موضوع نظر وزارت آموزش و پروش عدم توقف پذیرش هنرجو در رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره تهران برای سال تحصیلی جدید است."

مهدی عجم با اشاره به اینکه رشته نمایش و سینما به عنوان رشته های اختصاصی هنرستان های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است گفت: "طبق گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون ۴۲۳ هنرجوی دختر در حال تحصیل رشته نمایش در ۱۱ هنرستان دخترانه وابسته به این وزارتخانه هستند. با این حساب متولی اصلی رشته نمایش در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در هنرستان های خود در سراسر کشور این وظیفه را انجام می دهد."

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نمایش جزو رشته های اختصاصی هنرستان سوره حوزه هنری نیست و رشته هایی چون چاپ، گرافیک، نویسندگی و مانند اینها به عنوان رشته های اصلی سوره شناخته می شوند اضافه کرد: با این حال در عرصه تخصصی حوزه هنری چون مساله نمایش و سینما وجود دارد، ارائه رشته نمایش هم در دستور کار قرار گرفته بود با اینکه هیچ الزامی به این مساله از ابتدا وجود نداشته چون نمایش، رشته اختصاصی هنرستان سوره نبوده است.

عجم در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تیم کارشناسی در حوزه هنری و هنرستان سوره تشکیل شد تا با بررسی وضعیت فعلی کیفیت محتوای تدریس شده را هم افزایش دهد. از سوی دیگر کرونا مساله آموزش را با اختلال مواجه کرده بود که باید برای آن در رشته نمایش فکری اساسی می شد.

اما در نهایت وزارت آموزش و پروش با این تصمیم اعلام مخالفت کرد‌‌ و از انجام آن جلوگیری شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها