{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین بدرقه آقای بازیگر چیست؟

 بهترین بدرقه آقای بازیگر چیست؟
کدخبر : 7603

«زمانی برای مردن نیست» به گفته یکی از منتقدان شاید بهترین جیمز باند نباشد اما احتمالا بهترین بدرقه بازیگر مامور ۰۰۷ است.

به گزارش هنر ام‌روز، «زمانی برای مردن نیست» (No Time to Die) نام جدیدترین قسمت از فیلم های اکشن جاسوسی «جیمز باند» است که سرانجام روز ۸ اکتبر بعد از کش‌و‌قوس های فراوان توانست رنگ پرده نقره ای را در سینماهای آمریکا ببیند.

شاید حتی افراد پیگیر جدی سینما هم فراموش کرده باشند این همان فیلمی است که دنی بویل کارگردان برنده جایزه اسکار انگلیسی آن را آغاز کرده و قرار بود یک «جیمز باند» متفاوت بسازد؛ فیلمی که بعدها با انفجار سر صحنه فیلمبرداری، شیوع کرونا و …بارها تولید و اکرانش به تعویق افتاد.

«زمانی برای مردن نیست» از روز اول مشخص بود آخرین حضور دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷ است. دنیل کریگ با آن صورت سنگی اش همین حالا هم از همه بازیگران بریتانیایی سینما، به صورت رسمی مدت زمان بیشتری نقش جیمز باند را بازی کرده است. او با ۱۵ سال پوشیدن جامه مشهورترین جاسوس بریتانیا از شان کانری (از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۱)، راجر مور (از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵)، تیموتی دالتون از (۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹) و پیرس برازنان (از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲) سابقه بیشتری دارد.

نکاتی درباره «زمانی برای مردن نیست»

گفته می شود دنیل کریگ، آنا دی آرماس بازیگر کوبایی را برای حضور در نقش پالوما در این فیلم انتخاب کرد. کریگ و آنا دی آرماس در فیلم «چاقو کشی» همبازی بودند.

فیلم «زمانی برای مردن نیست» اولین اثر جیمز باندی است که با دوربین های IMAX فیلمبرداری شده است. فیلم قبلی باند در سینماهای IMAX اکران شد با این حال در هنگام فیلمبرداری با دوربین های پاناویژن ۶۵ میلی متری فیلمبرداری شده بود.

این فیلم بعد از «جواز قتل» محصول ۱۹۸۹ اولین فیلم جیمز باند است که شخصیت های کیو، فلیکس، لیتر، میس مانی‌پنی و ام همگی در آن حضور دارند.

دنیل کریگ در این فیلم با ۵۱ سال سن سومین بازیگر مسن ایفاگر نقش مامور ۰۰۷ است. پیش از این راجر مور و شان کانری با ۵۷ و ۵۳ سال سن این نقش را بازی کرده بودند. (البته حضور شان کانری مربوط به یک فیلم غیررسمی دنیای جیمز باند است.)

فیبی والر-بریج بازیگر و فیلمنامه نویس فیلم «فلیبگ» دومین نویسنده زنی است که نامش به عنوان فیلمنامه نویس در تیتراژ فیلم های «جیمز باند» بعد از جوآنا هاروود (فیلم های «دکتر نو» و «از روسیه با عشق») نوشته شده است.

اخبار مرتبط:

طوفان جیمز باند در سینماهای جهان

این تنها «باند» محبوب دل ایرانی‌هاست

رکوردی که جیمز باند در روز سوم اکران شکست

نظر کوتاه برخی منتقدان درباره « زمانی برای مردن نیست»

نیل موریس منتقد «چاتام نیوز» درباره این فیلم نوشت: «زمانی برای مردن نیست» برای فرنشایز جیمز باند کاری را می کند که «آخرین جدای» برای مجموعه فیلم های «جنگ ستارگان» انجام داد.

جان اوربانسیچ منتقد «جی موویز» نوشت: کریگ در آخرین حضورش در مجموعه آثار ایان فلمینگ بازی شایسته ای ارائه می دهد.

روبان ریگود منتقد اسپانیایی درباره فیلم گفت: جدیدترین جیمز باند بیش از یک پیروزی بزرگ است با این حال صحنه های زاید زیادی بویژه در صحنه های اکشن در فیلم وجود دارد.

مونتیلی استامر درباره فیلم نوشت: آیا این بهترین «جیمز باند» است، جوابش را نمی دانم اما می دانم این بهترین بدرقه بازیگر نقش جیمز باند در سینما است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها