{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ایا عربستان سعودی در حال ساخت گالری اختصاصی برای نمایش گرانترین تابلوی جهان است؟

ایا عربستان سعودی در حال ساخت گالری اختصاصی برای نمایش گرانترین تابلوی جهان است؟
کدخبر : 16163

بنابر گزارشی از ارت آرت نیوز پیپر و بنا بر ادعای یک مورخ هنری عربستان سعودی قصد دارد که برای تابلوی «سالواتور موندی» اثر منسوب به «لئوناردو داوینچی» یک گالری بسازد.

B6BE9D78-81C1-4126-B89B-F9FDEA32E8D6هنرام‌روز: این تابلو در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در حراج کریستیر نیویورک خریداری شد و لقب گرانترین اثر هنری دنیا که در یک حراجی فروخته شده را از ان خود کرد. سالواتور موندی از ان زمان تا کنون دیده نشد و اطلاعاتی در خصوص محل نگهداری ان در دست نیست. 

حالا  مارتین کِمپ مورخ هنری بریتانیایی در جشنواره ادبی چلتنهام اعلام کرده که احتمالا به زودی اطلاعات بیشتری را درباره این اثر هنری ارائه خواهد کرد.

 

«کمپ» گفته چندی پیش از طرف «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به این کشور دعوت شده تا این تابلو را بررسی کند. او اضافه کرده محمد بن سلمان قصد دارد ساختمانی را به عنوان گالری هنری بنا کند و گران‌ترین تابلو نقاشی جهان را در آن به نمایش بگذارد. ساخت این گالری احتمالا تا ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

این تابلو در سال ۲۰۱۷ توسط «بدر بن عبدالله» که احتمالا ‌ نماینده «بن سلمان» بود، خریداری شد. 

مارتین کمپ مورخ هنری و استاد دانشگاه ممتاز بازنشسته در رشته تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد در نسبت دادن تابلوی سالواتور به داوینچی نقشی پر رنگ داشت. 

این اثر هنری در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱,۱۷۵ دلار به دلالان هنری نیو اورلینز فروخته شد و بعد در سال ۲۰۱۷ و در جریان فروش به نمایش درامد. 

از آن زمان تاکنون گزارش‌های تایید نشده‌ای از حضور این نقاشی در انباری واقع در سوئیس و کشتی شخصی «محمد بن سلمان» خبر داده‌اند.

پرتره مسیح (ع) اثر «داوینچی» که از آن به عنوان «نسخه مردانه مونالیزا» هم یاد می‌شود، مسیح (ع) را درحالی به تصویر می‌کشد که دست راستش را برای مناجات بلند کرده است و یک گوی شفاف در دست چپش قرار دارد.

این نقاشی در سال ۲۰۰۵ در گالری «سن چارلز» در نیو اورلینز واقع در ایالات متحده ارائه شده بود. با توجه به اینکه نسخه‌های متعددی از تصویر این نقاشی وجود دارد، بسیاری از کارشناسان هنری گمان می‌کردند این نقاشی نسخه تقلبی تابلو اصلی باشد.

این نقاشی در نمایشگاه‌های هنری بزرگی از جمله نمایشگاه سال ۲۰۱۱ آثار «داوینچی» در «گالری ملی لندن» به نمایش گذاشته شد.

با این حال هنوز مورخان هنری درباره اصالت این نقاشی هم‌نظر نیستند. برخی معتقدند «داوینچی» فقط در خلق بخش‌هایی از این نقاشی نقش داشته است و اصالت آن به طور کلی قابل تایید نیست.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها