{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اعتراض مردم انگلیس در برابر نژاد پرستی

اعتراض مردم انگلیس در برابر نژاد پرستی
کدخبر : 4662

در پی شکست تیم ملی فوتبال انگلستان از ایتالیا، یک پیام نژادپرستانه بر روی نقاشی دیواری مارکس رشفورد در منچستر ظاهر شد. رشفورد یکی از سه بازیکنی بود که نتوانستند پنالتی را به ثمر برسانند.

هنرام‌روز: این پیام و دیگر حملات نژادپرستانه به فوتبالیست‌های غیرسفید‌پوست تیم انگلستان اعتراضات  گسترده‌ای را در پی داشت.

صدها تن از مردم منچستر و مناطق اطراف آن بر روی نقاشی دیواری رشفورد پیام‌های مهربانانه و همدلانه نوشتند. افرادی که از این بازیکن حمایت کردند هدف از این کار خود را نشان دادن همبستگی و ایستادگی در مقابل نژادپرستی عنوان کرده‌اند.

مارکس رشفورد از پیام‌های مردم تشکر کرد و گفت از دیدن این همه همدلی، اشک در چشمانش جمع شده است.

رشفورد همچنین اعلام کرد: «من می‌توانم انتقادها از عملکردم در بازی را بپذیرم. پنالتی را خوب نزدم. اما هرگز به خاطر اینکه چه کسی هستم و از کجا امدم عذر خواهی نخواهم‌کرد.»

نقاشی دیواری رشفورد در منچستر، کار هنرمندی به نام اکسی (#Akse) است. این هنرمند روز سه‌شنبه با حذف کلمات نژادپرستانه، نقاشی را بازسازی کرد.

البته این تنها واکنش‌ها و اعتراضات نبود. در این بین انتقادها از شبکه های اجتماعی «فیسبوک» و «توئیتر» به دلیل واکنش دیرهنگام به انتشار مطالب نژادپرستانه علیه گروهی از بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلستان افزایش یافته است.

این دو شبکه اجتماعی روز دوشنبه اعلام کردند که مطالب «نژادپرستانه» و «ناشی از نفرت» علیه بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلستان را حذف خواهند کرد. این تصمیم به دنبال واکنش گسترده به ناسزاگویی های نژادپرستانه علیه مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایا ساکا سه بازیکن تیم ملی فوتبال انگلستان اتخاذ شد.

پیش از این گروهی از ورزشکاران بریتانیایی سه ماه پیش شبکه های اجتماعی «فیسبوک»، «اینستاگرام» و «توئیتر» را به دلیل عدم حذف مطالب نژادپرستانه و جنسیت زده تحریم کرده بودند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها