{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پسر بچه‌ای که عکسش روی البوم معروف نیروانا بود به اتهام انتشار تصاویر پورنوگرافی‌ کودکان از این گروه شکایت کرد

پسر بچه‌ای که عکسش روی البوم معروف نیروانا بود به اتهام انتشار تصاویر پورنوگرافی‌ کودکان از این گروه شکایت کرد
کدخبر : 5600
خبرنگار:

کمتر کسی از علاقمندان دنیای موسیقی است که جلد البوم «nevermind» گروه نیروانا که ۳۰ سال پیش منتشر و به یکی از مهم ترین رویدادهای هنری دوران خود تبدیل شد را ندیده باشد. این البوم این روزها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده چرا که اسپنسر الدن نوزاد چهارماهه و برهنه‌ای که تصویرش بر البوم بود از بازماندگاندگان این گروه به اتهام «انتشار تصاویر پورنوگرافی‌ کودکان» به دادگاهی در امریکا شکایت کرده و از بازماندگان گروه درخواست ۱۳۰ هزار دلار غرامت کرده‌است.

هنرام‌روز: این البوم تصویری از بدن برهنه یک نوزاد ۴ ماهه که در اب استخر شناور و در پی دلار است را بر خود دارد و بعدها به نماد هواداران موسیقی پانک و راک بدل شد.

اسپنسر الدن که حالا ۳۰ ساله است می‌گوید احساس می‌کنم تمام زندگی‌ام با این جلد آلبوم و موفقیت آن دچار بحران شده است.

پیش از این الدن چندین بار و به مناسبت دهمین، بیستمین و بیست و پنجمین سالگرد انتشار این البوم عکس کاور البوم را البته با پوشیدن مایو بازسازی کرد. اما در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه با مجله تایمز گفت از اینکه  همه بدن برهنه من را دیده‌اند احساس ناراحتی می‌کنم و حس می‌کنم حقوقم نقض شده و هویت واقعی و نامم برای همیشه با استثمار جنسی و تجاری که به عنوان یک کودک خردسال تجربه کرده پیوند خورده است و بر روند طبیعی زندگی او تاثیر گذاشته‌است و تصویرش از سی سال پیش تا به امروز در سراسر جهان توزیع و فروخته شده است.

وکیل آقای الدن معتقد است که گروه نیروانا «قوانین فدرال پورنوگرافی کودکان در ایالات متحده» را نقض کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین اتهامات باز می‌گردد به برهنگی کامل اسپنسر الدن در این عکس. او متوجه شده که ابتدا قرار بوده آلت تناسلی‌اش در این تصویر پوشانده شود اما هیچگاه این اتفاق حتی پس از بارها بازنشر آلبوم نیفتاده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها