{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مطالعات تصویری ادوارد هاپر برای تابلوی «شب زنده‌داران»

مطالعات تصویری ادوارد هاپر برای تابلوی «شب زنده‌داران»
کدخبر : 9592
خبرنگار:

حوالی سال‌های ۱۹۴۱ یا ۱۹۴۲ زمانی که ادوارد هاپر هنرمند نقاش با دفتر طراحی‌اش در شهر نیویورک پرسه می‌زد، به یک غذاخوری رفت و مردی کت شلوار پوش توجهش را جلب کرد. هاپر بارها و از چند زاویه این مرد را طراحی کرد. او همچنین چند طراحی سریع از افرادی که پشت پیشخوان رستوران نشسته بودند کشید و بعدا این مطالعات را به یکی از محبوب‌ترین تابلوهایش شب زنده‌داران تبدیل کرد.

هنرام‌روز: نکته جالب اینکه هاپر فردی را که از پشت دیده می‌شود چند بار طراحی کرد و تمامی حالات و حرکات او چون کج شدن سر، فشار دادن بدن به پیشخوان و بازی‌های نور و سایه روی پارچه را در مطالعاتش ثبت کرد. 

کلیه طراحی‌های مطالعاتی ادوارد هاپر برای نقاشی‌هایش در سال ۲۰۱۳ در موزه هنر ویتنی در امریکا به نمایش درامدند. این نمایشگاه شامل ۲۰۰ طراحی از گنجینه ۲۵۰۰ اثری این هنرمند بود که نزد ژوزفین همسرش به ارث گذاشته‌بود و اهمیت طراحی را در روند خلق اثار حرفه‌ایش نشان می‌دهند. این طراحی‌ها از سال ۱۹۰۰ که اثار اولیه هاپر هستند، شروع می‌شوند و تا سال‌های اخر فعالیتش ۱۹۶۷ ادامه دارند.

جذابترین اثار نمایشگاه ویتنی مطالعات تصویری اثار بزرگ این هنرمند چون شب زنده‌داران ۱۹۴۲، صبح یکشنبه ۱۹۳۰، دفتر کار در شب ۱۹۴۰ و ... هستند. 

ادوارد هاپر هیچ‌گاه مطالعات خود به عنوان اثاری برای نمایش و فروش در نظر نمی‌گرفت بلکه برایش بخشی از فرایند خلق اثار بزرگش بر بوم و راه‌هایی برای ثبت و ترسیم جزییات نقاشی‌هایش بودند. 

طراحی‌های ادوارد هاپر برای تابلوی شب زنده‌داران توجه و وسواس او به تمامی بخش‌های تابلو از فیگورها تا میز، اشیا روی میز و پشت پیشخوان، معماری و جلوه‌های نوری در فضا و ... را نشان می‌دهند. 

در بین طراحی‌ها اثری وجود دارد که با چند خط کلی ماهیت کلی فضا به تصویر کشیده‌‌شده. بعد از ان در اثاری فیگورها و زاویه نشستن ، ترکیب بندی افقی و عمودی کار، نورپردازی و روشنی و تاریکی به صورت کلی مشخص شده‌است. در دیگر اثار که بر کاغذی با کیفیت‌تر دیده‌می‌شوند فیگورها و نورپردازی ان‌ها اصلاح شده‌است. 

به نظر می‌رسد که همسر هاپر به جای زن تابلو مدل شده و هاپر برای فیگور مردان خودش را در اینه و از زوایای مختلف نقاشی کرده‌است. غذا خوری هم یک غذا خوری واقعی نیست و حاصل ترکیب چند رستوران و تخیلات هنرمند است.

منبع: Artnews

تصاویر: THE ART INSTITUTE OF CHICAGO

 

  • BC080FA9-5403-434F-9C4F-B3697A45A0BA
  • 9C5165EE-3A9A-44C2-BD01-FCDEDB13C121
  • 313E6DEE-AE8A-493B-BABE-7D5396832F2A
  • 7B2B86A2-3718-4C39-BCA4-C59B45A2F37C
  • 31750BA3-B606-4E8C-8C51-BFEFF8ECA16F
  • 87ACBC89-99D3-45A1-B606-1A1B8EDA503F
  • 0B6F0568-91D3-4C92-AADB-5BB2A10F1698
  • 158964D0-C3C4-4FAB-882A-FFBA9D7FAC2F
  • C6860BB3-FC4B-4CFE-A928-DC8D6D5E3B3D
  • 33B843DF-42CA-4AFC-BD0F-157A2E122D22
  • 3FDC7230-EB14-4447-8604-26362CEC7D14
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها