{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اینستاگرام، صحنه‌ای برای اجرای هنرمندان در روزهای قرنطینه

اینستاگرام، صحنه‌ای برای اجرای هنرمندان در روزهای قرنطینه
کدخبر : 1759

در حالی که رویدادهای هنری به نوبت لغو و یا به زمانی که خبری از ویروس کرونا نباشد، موکول می‌شوند، شبکه‌های اجتماعی آنلاین بیش از پیش در زندگی نقش ایفا می‌کنند. در این میان برخی هنرمندان هم با بهره جویی از رسانه‌های پر مخاطب این فضا، حضوری متفاوت را تجربه می‌کنند و هنرشان را با طرفداراشان آن هم با رعایت فاصله‌ی ایمنی به اشتراک می‌گذارند. کنسرت‌، نمایشنامه‌خوانی و افتتاحیه‌ی نمایشگاه‌ آثار تجسمی به صورت زنده از جمله‌ی اتفاقات مثبت و امیدبخش این روزهای دنیای مجازی‌ست.

هنر ام‌روز- فرزانه شهریاری:  شیوع کویید 19 یا همان کرونا و تحمیل دور ماندن جسم آدم‌ها از یکدیگر برای  مهار کردن و جان سالم به در بردن از این بیماری، به ناچار ایستایی رویدادهای هنری و اشتراک هنر  و مخاطبینش در دنیای واقعی را سبب شده است. اما هنرمندانی هم هستند که  فرصت را غنیمت شمرده‌اند و با تریبون رسانه‌های دنیای مجازی، اثرشان را به چشم و گوش مخاطب می رسانند. البته این اقدام، اتفاقی تازه نیست و مدت‌هاست که با اضافه شدن  بخش لایو در اینستاگرام شاهد برگزاری اجراهای موسیقی و دیگر اتفاقات هنری جهان در این رسانه‌ی مجازی هستیم.

کنسرت مجازی

کنسرت ماکان اشگواری  که قرار بود  امروز و فردا 17 و 18 اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برود، فعلا به تعویق افتاده و او قصد دارد  یکشنبه 18 اسفندماه در همان ساعت کنسرتش، یعنی 20 به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن، قطعاتی از خواننده‌ها و ترانه سریان زن را به صورت لایو در اینستاگرام شخصی‌اش اجرا کند او در روزهای پیشین هم تمرینات خود را  با مخاطبانش به ص صورت لایو به اشتراک گذاشته است.

این خواننده، موزیسین و بازیگر  با انتشار پستی هشتگ igliveiran را معرفی کرد، این هشتگ برای پر کردن خلا با هم بودن این روزهای دوری‌ست که به واسطه‌ی ویروس آن را تجربه می‌کنیم و پیام آن این است که هنرمندان، ادیبان، قصه گویان، طنزپردازان و هر فردی که علاقه‌مند به هنر است ... با لایو گذاشتن فعالیت و اثر هنری خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. شبیه به ماهان میرعرب گیتاریست، که امروز 17 اسفند در اینستاگرامش لایو آموزشی و پرسش و پاسخ راجع به موسیقی برگزار کرد.

محمد لاریان به همراه گروه موسیقی سیریا، امشب، 17 اسفند ماه ساعت 20  در اینستاگرام این گروه اجرا خواهند داشت.

مدیر برنامه‌ی دال بند  در صفحه‌ی اینستاگرام این گروه موسیقی اعلام کرد که قصد داشتیم کنسرتی را در اسفندماه برگزار کنیم اما حالا این اجرا را به صورت لایو برگزار می‌کنیم. "دال بند" روز جمعه16 اسفندماه، ساعت16 کنسرتی را در بخش زنده اینستاگرامش برگزار کرد و هشتگ #کنار_همیم را ضمیمه پست تصاویر  این اجرا کرد.

کنسرت بنیامین بهادری در پشت بام خانه‌اش و پخش آن به صورت لایو در اینستاگرام 7هراز مخاطب به همراه داشت. این خواننده‌ی پاپ قرار بود، ششم اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و در دوسانس برای 3هزار نفر کنسرت برگزار کند.

نمایشنامه خوانی مجازی

احسان گودرزی هم قصد  دارد نمایشنامه‌ی "مثل شلوار جین آبی" را ساعت 19 امروز شنبه 17 اسفندماه در بخش لایو صفحه اینستاگرامش اجرا کند. احسان گودرزی، نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش، پاییز امسال در امارت نوفل لوشاتو این نمایشنامه را به روی صحنه برده است.

قصِه برای شب‌های قرنطینه هم بداهه گویی و بداهه نوازی‌های فرهاد و فرشاد فزو‌نی‌ست که از طریق صفحه‌ی اینستاگرامی با همین نام هرشب  در قالب IGtv  منتشر  می‌شود.

گالری گردی آنلاین

با توجه به تعطیلی گالری‌ها در این روزها، برخی از گالری‌های پایتخت اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها و فروش آنلاین آثار هنری کرده‌اند.
جمعه 16 اسفندماه، 16نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی به صورت آنلاین یا غیرحضوری افتتاح شده است. گالری آرتیبیشن یکی از این نوع گالری‌هاست که نمایشگاه و فروش آنلاین خود را در شیوع کرونا ادامه داد. سومین نمایشگاه سالانه هنر برای هدیه به صورت آنلاین در این گالری افتتاح شد. بازدید، خرید و تماشای آثار این نمایشگاه آنلاین از طریق این لینک  امکان‌پذیر خواهد بود تا به همه افرادی که ساکن تهران نیستند این امکان را دهد هدیه خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. نمایشگاه سالانه نقاشی و مجسمه و فروش آنلاین آثار گالری خط سفید از 9 اسفند تا 18فروردین ماه انجام می‌شود. با توجه به توصیه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گالری خط سفید با تعیین وقت قبلی در محل گالری میزبان علاقمندان و هنرمندان خواهد بود. همچنین با توجه به تاکید مراکز بهداشتی بر ماندن در منازل برای دسترسی گسترده‌تر علاقمندان و رعایت بیشتر نکات ایمنی با همکاری رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین اقدام به برگزاری فروش آنلاین آثار این مجموعه کرده است. نمایشگاه گروهی کادوآرت و فروش آنلاین این نمایشگاه که از 8 اسفندماه به صورت آنلاین در گالری شمیده افتتاح شد، همچنان برقرار است و تا ۲۲ فروردین ماه ادامه دارد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها