{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اخرین جزئیات از دوسالانه ونیز بدون نامی از ایران

اخرین جزئیات از دوسالانه ونیز بدون نامی از ایران
کدخبر : 10022
خبرنگار:

پنجاه و نهمین دوره از دوسالانه تجسمی ونیز پس از یک سال تاخیر به دلیل همه گیری کرونا از تاریخ ۲۳ آوریل تا ۲۷ نوامبر برگزار خواهد شد. نشریه آرت نیوز پیپر آخرین جزئیات این رویداد چون هنرمندان شرکت کننده از کشورهای مختلف و محل غرفه‌ها را منتشر کرده است اما در این بین نامی از کشور ایران دیده نمی‌شود.

هنرام‌روز: بیتا رضوی هنرمند متولد تهران در این دوره و از طرف کشور استونی حضور دارد.

عنوان این دوره از دوسالانه ونیز «عصاره رویاها» است و سیسیلیا آلمانی، مدیر هنری آن است. "سیسلیا آلِمانی" پنجمین زنی است که عهده دار سمت مدیریت هنری این رویداد شده‌است و اولین زن ایتالیایی است که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

در دوره قبلی این رویداد در سال ۲۰۱۹ پاویون ایران با نام «از بودن و سرودن» در نزدیکی میدان سن مارکو با آثاری از رضا لواسانی، سمیرا علیخانزاده و علی میرعظیمی در این دوسالانه حضور داشت و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. سایت رسمی دوسالانه هنری ونیز در توصیف پاویون ایران نوشت: «خرد جمعی هنرمندان ایران طی قرن‌ها له و یا علیه مفاهیم عرفانی و فلسفی در کنار حس زیبایی شناختی گسترش یافته است. مفهوم «ناکجاآباد» یکی از پارادایم‌های اصلی به‌ویژه در هنرهای تجسمی ایران است. نقاش ایرانی همواره به ارائه تصویر اصل از طریق ادراک مادی گرایی اعتقاد دارد. این میراث جمعی در آثار هنرمندان معاصر از طریق نظریه‌ها و پارادایم‌های بدیع قابل خواندن است. این پدیده هنگامی که با رویکردهای غربی و روند هنری در دوران پس از اینترنت ادغام می‌شود جالب‌تر می‌شود.»

بینال ونیز قدیمی‌ترین دوسالانه جهان است و هر دو سال یکبار آثاری از هنر معاصر از کشورهای مختلف جهان را گرد هم می‌آورد.

منبع: the art newspaper: Venice Biennale 2022: all the national pavilions, artists and curators

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها