{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حمید لبخنده: ما کنار گذاشته شدیم

حمید لبخنده:  ما کنار گذاشته شدیم
کدخبر : 10845

گفت و گوی منتشر نشده از حمید لبخنده درباره کم کار شدنش.

به گزارش هنر ام‌روز، شب گذشته حمید لبخنده کارگردان سریال محبوب «در پناه تو» در سن هفتاد سالگی درگذشت. کارگردانی که طی دو سال گذشته با انتشار بخش‌های سانسور شده این سریال نامش بار دیگر روی زبان‌ها افتاد. این کارگردان اما در دهه نود کاملا کم کار شده بود و در گفت و گویی که پس از درگذشتش در خبرگزاری فارس منتشر شد از دلیل این کم‌کاری گفت:«یک طرح سینمایی ارائه دادم و دوست دارم آن را بسازم. قصه آن در راستای کارهای قبلی‌ام است که در تلویزیون ساخته‌ام. به طور معمول ما سریال سازی را کنار نمی‌گذاریم بلکه کنار گذاشته می‌شویم. در این سال‌ها طرح‌هایی را ارائه دادم و به مراحلی هم رسیده اما در نهایت به دلیل ایجاد اختلاف سلیقه با مسئولین به جایی نرسیده است و همین شده تا خیلی‌ها فکر می‌کنند من دوست ندارم با تلویزیون که خانه خودم است همکاری داشته باشم.

تلویزیون با خودم مشکلی ندارد، اما طرح‌هایی که می‌دهم با سلیقه‌‌هایشان یکی نیست. تلویزیون با فرمی که در چند سال اخیر پیش گرفته و سریال ساخته مشخص شده که سلیقه‌هایشان به نسبت قبل تغییر کرده است و با سلیقه ما مطابقت نداشت و به همین ترتیب من و امثال من کنار گذاشته شدیم و دیگر در تلویزیون کاری را نمی‌سازیم.

شاید این که در دهه ۹۰ من و همکارانم از چرخه کارگردان‌های تلویزیونی کنار گذاشته شویم، خواست مدیریتی بوده است. به نظرم در حال حاضر سطح کیفی سریال‌های تلویزیونی پایین آمده و قطعاً این تصمیمی بوده که اینطور شده و تعدادی از کارگردان‌ها در این رسانه بیکار شده‌اند. اما از طرفی هم می‌توان گفت شاید دوستان جنس کارهایی که من می‌سازم را دوست ندارند.

هر از گاهی در تلویزیون و برنامه‌ها می‌بینم که دوستان سراغم را می‌گیرند و می‌گویند چرا فلانی نیست؟ اما هیچکس پاسخ نمی‌دهد که چرا؟! دوست دارم این سوال را جواب دهید حالا که تلویزیون به اندازه سابق مخاطب ندارد، چه اتفاقی افتاده؟! هیچ! به نظرم اینها باید مسئله باشد مثل خوردن آب و نان. زمانی که فرهنگ و هنر مسئله یک کشور باشد تازه بعد از آن باید به دنبال چراهای بعدی باشید!
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها