{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ویراستاران ویکی پدیا: ان اف تی هنر نیست!

ویراستاران ویکی پدیا: ان اف تی هنر نیست!
کدخبر : 11199

ویراستاران ویکی پدیا (دانشنامه انلاین و رایگان) علاقه زیادی به ایجاد فهرست دارند. انها اواخر ماه دسامبر تصمیم گرفتند که فهرستی را از گرانترین هنرمندان زنده دنیا تهیه کنند. اما بحثی در این بین پیش آمد که توجه زیادی را به خود جلب کرد: گایا می توان NFT یا توکن‌های غیر قابل معاوضه را در لیست آثار هنری قرار داد و آیا خالقان آثار ان اف تی (هنرمندانی که اثار خود را به صورت دیجیتالی خلق می کنند) در دسته بندی هنرمندان قرار می‌گیرند؟»

هنرام‌روز: پاسخ پنج نفراز شش نفر ویراستار خیر بود. انها عقیده دارند که آثار بیپل و پَک نباید در فهرست گران‌ترین آثار هنریِ هنرمندان زنده در ویکی‌پدیا قرار بگیرد. آثار بیپل و پک دو اثری هستند که اگر توسط ویراستاران ویکی‌پدیا به‌عنوان اثر هنری طبقه‌بندی شوند، به‌ترتیب رتبه‌های سوم و هشتم گران‌ترین آثار هنرمندان زنده را از آن  خود می‌کنند. این در حالی است که نیویورک تایمز در مقاله ای از اثر بیپل به عنوان سومین اثر هنری گران قیمت از هنرمندان زنده دنیا نام برد. «هر روز: ۵۰۰۰ روز نخست» اثر «بیپل» هنرمند آمریکایی به عنوان نخستین اثر هنری کاملا دیجیتالی در حراجی کریستیز به قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار فروخته شد. 

این بحث و نتایج ان موجب اعتراض جامعه هنری کریپتو ارت شده‌است. دانکن کاک فاستر، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم NFT Nifty  Gateway با انتشار یک بیانیه از از هنرمندان فعال در زمینه دیجیتال و ان اف تی درخواست کرد تا اعتراض خود را نشان دهند و ویکی پدیا را از این موضوع اگاه کنند که ان اف تی هم هنر است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها