{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خالق «هری پاتر» حمایت پوتین را رد کرد/ نقدِ «فرهنگ تحریم» کار تو نیست

خالق «هری پاتر» حمایت پوتین را رد کرد/ نقدِ «فرهنگ تحریم» کار تو نیست
کدخبر : 12652

جی.کی. رولینگ نویسنده کتاب های «هری پاتر» از ولادیمیر پوتین انتقاد کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، جی.کی. رولینگ نویسنده کتاب های «هری پاتر» در توییتر به شدت از ولادیمیر پوتین انتقاد کرد. این انتقاد در پی صحبت های روز گذشته ۲۵ مارس ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در یک برنامه تلویزیونی که گفته بود روسیه توسط کشورهای غربی با «فرهنگ لغو» مواجه شده است، رخ داد. پوتین رفتار کشورهای غربی با روسیه را با رفتار این کشورها با رولینگ مقایسه کرده بود.

نویسنده «هری پاتر» نیز در جواب این مقایسه با انتشار مقاله ای در توییتر به پوتین انتقاد کرد و به نحوه رفتار پوتین با منتقدانش در روسیه واکنش نشان داد.

رولینگ با هشتگ «من در کنار اوکراین ایستاده‌ام» نوشت: «نقد فرهنگ لغو (تحریم) غربی احتمالا نمی بایست توسط کسانی که در حال حاضر غیرنظامیان را به جرم مقاومت سلاخی می‌کنند یا منتقدان خود را زندانی و مسموم می‌کنند، انجام شود.»

پوتین روز قبل در تلویزیون گفته بود فرهنگ غرب دوست دارد اشخاص را «لغو» (یا اصطلاحا تحریم) کند. او چنین عنوان کرده بود: «آنها (غربی ها) اخیرا رولینگ نویسنده کتاب های کودکان را تحریم کرده اند. کتاب‌های او در سراسر جهان منتشر می‌شوند، اما او را تحریم کرده اند فقط به این دلیل که او خواسته‌های حقوق جنسیتی را برآورده نکرده است.»

ولادیمیر پوتین این رفتار غربی ها را با رفتار آلمان نازی در دهه ۳۰ میلادی و کتابسوزی شان مقایسه کرده بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها