{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی پنج انیمیشن زیبا از دیزنی که تاکنون ندیده‌اید!

معرفی پنج انیمیشن زیبا از دیزنی که تاکنون ندیده‌اید!
کدخبر : 14125

کمپانی والت دیزنی که به خاطر فیلم‌های جادویی و هیجان‌انگیزش شناخته می‌شود، مطمئناً میراثی سینمایی به حساب می‌آید.

هنرام‌روز:تولیدات کمپانی دیزنی تقریباً به هر ژانر یا سلیقه‌ای پاسخ می‌دهد. با این حال، با چنین مجموعه گسترده‌ای از فیلم ها، قابل درک است که بسیاری از آن‌ها از کانون توجه هواداران خارج شوند. از فیلم‌های لایو اکشنی که مخاطبان در زمان اکران، آن‌ها را درک نمی‌کردند تا فیلم‌های انیمیشنی که ممکن بود کمی جسورانه عمل کنند، این فهرست برخی از کمتر دیده شده‌ترین فیلم‌های استودیو دیزنی را پوشش می‌دهد. اگرچه ممکن است نام برخی از این موارد را شنیده باشید، نمی‌توان انکار کرد که این انیمیشن‌ها به اندازه باقی کارهای کلاسیک دیزنی مورد توجه شما واقع نشده‌اند. 

-«1997 The Rocketeer»

فیلم «The Rocketeer» که پس از اکران اولیه با استقبال گرمی مواجه شد، برشی منحصر به فرد از نوستالژی دیزنی است که به نظر می‌رسد هرگز از مد نمی‌افتد. این فیلم نه تنها به عنوان یک فیلم قهرمانی فوق‌العاده عمل می‌کند، بلکه ادای احترام زیبایی به حالات قدیمی هالیوود و زرق و برق آرت-دکو می‌کند. این فیلم که توسط «Joe Johnston» کارگردان «Captain America: The First Avenger» هدایت می‌شود، داستان شخصیت «Cliff Secord» با بازی زیبای «Bill Campbell» را دنبال می‌کند که یک جت مرموز را کشف می‌کند که به او اجازه می‌دهد بدون هواپیما پرواز کند. به محض اینکه کلیف از مهارت‌های جدید خود در زمینه موشک‌رانی استفاده می‌کند، بسیاری از دشمنان متوجه وی می‌شوند و زندگی خلبان بدلکار را برای همیشه تغییر می‌دهند. این اقتباس از مجموعه کمیک «Dave Stevens» با روش هنری متمایز خود و شخصیت‌های فوق‌العاده و همچنین بازیگرانی خوب تعادل کاملی بین شیرینی و هیجان دارد. جانستون کار فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهد و با مقدار مناسبی از احساسات جدی، بینندگان را جذب این فیلم می‌کند. با این حال، موسیقی «James Horner» و جلوه‌های بصری باورنکردنی «ILM» است که این فیلم را به یک قطعه درخشان از تاریخ فیلم ابرقهرمانی تبدیل می‌کند. مطمئناً، برخی از تماشاگران ممکن است فکر کنند که فیلم «The Rocketeer» یک مکتب بسیار قدیمی است، اما در واقع نمایشی فوق‌العاده از دورانی پرفروش در فیلم‌سازی است که بسیار نادیده گرفته شده است.

فیلم خارجی

«Atlantis: The Lost Empire 2001»

در انیمیشن «Atlantis: The Lost Empire» زبان‌شناس مشتاق یعنی «Milo James Thatch» با بازی «Michael J. Fox» امیدوار است که شهر گمشده آتلانتیس را پیدا کند، جایی که پدربزرگش تمام حرفه‌اش در جستجوی آن بوده است. او در نهایت خود را با گروهی از کاوش‌گران درمیابد که با هم، این مکان مشهور را پیدا می‌کنند. هنگامی که مایلو شروع به کشف اسرار بیشتر در مورد منبع انرژی آتلانتیس می‌کند، مسیر همه چیز در زندگی میلو به گونه‌ای تغییر می‌کند که او هرگز فکرش را نمی‌کرد. با وجود اینکه این انیمیشن رتبه بالایی نگرفت، نمی‌توان انکار کرد که «Atlantis» فیلمی است که باید توسط افراد بیشتری دیده شود. «Atlantis» از مجموعه دیالوگ‌های قابل نقل قول‌های ارزشمند تا کارگردانی هنری باورنکردنی‌اش، عناصر زیادی دارد که باید قدردانی شود. زیبایی بصری متمایز آن به شدت تحت تأثیر انیمه و کار «Mike Mignola» خالق «پسر جهنمی» بود. به طور کلی، «آتلانتیس» یکی از بهترین کارهای دیزنی به حساب می‌آید.

 

فیلم خارجی

 

«Treasure Planet 2002»

«Treasure Planet» که پس از اکران اولیه یک شکست بزرگ در نظر گرفته شد، یک آزمایش جذاب برای استودیو دیزنی است. این بازسازی «Tresure Island» ساخت «Robert Louis Stevenson» به کارگردانی «John Musker» و «Ron Clements»، پیچیدگی علمی تخیلی بیشتری به خود می‌گیرد، داستانی که از انیمیشن خیره‌کننده برای بافتن داستانی استفاده می‌کند که به نظر خارج از این دنیا است، اما در هسته خود فوق‌العاده قابل ربط است. بر خلاف سایر اقتباس‌ها که بیشتر بر ماجراجویی «swashbuckling» تمرکز داشتند، «Musker» و «Clements» رویکرد پویاتری دارند. از آهنگ های به یاد ماندنی «Goo Goo Dolls» خواننده اصلی «Johnny Rzeznik» گرفته تا صداگذاری دلخراش «Joseph Gordon-Levitt» و «Brian Murray» به ترتیب در نقش جیم هاوکینز و جان سیلور در «Treasure Planet» دل و جان زیادی وجود دارد. در حالی که سرعت و شوخی‌های خاص آن مانند برخی از دیگر ساخته‌های دیزنی ماسکر و کلمنت بی‌عیب و نقص نیست، با توجه به حجم باورنکردنی جزئیات و کارهایی که در آن انجام شد واقعا تماشای آن را به شما توصیه می‌کنیم.

فیلم خارجی

«Tarzan 1999»

بچه‌های دهه ۹۰ میلادی ممکن است از دیدن «Tarzan» در این فهرست غافلگیر شوند. در حالی که این اثر موسیقی متن فوق‌العاده‌ای از «Phil Collins» دارد، هنوز به اندازه سایر آثار کلاسیک دوران رنسانس دیزنی توسط بینندگان زیادی دیده نشده است. این اقتباس از داستان نمادین «Edgar Rice Burroughs» از «The Tree-swinging Hero» با صداگذاری عالی، کارگردانی هنری زیبا، و سکانس‌های موسیقی به یاد ماندنی‌اش، تمام جعبه‌های درست را به‌خصوص وقتی صحبت از هسته عاطفی در مرکز زندگی تارزان می‌شود، بررسی می‌کند. از تکامل زیبای عاشقانه‌اش با جین گرفته تا ارتباط دلخراش‌تر او با مادر گوریل‌اش کالا، نسخه دیزنی از «تارزان» به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا ببینند زنان چقدر در داستان تارزان اهمیت دارند. زمانی که با تمرکز بیشتر روی رابطه دشوار او با شخصیت پدر گوریلش کرچاک ترکیب شود، کارگردانان «Kevin Lima» و «Chris Buck» (همراه با بقیه داستان‌نویسان با استعداد دیزنی) کار باورنکردنی را انجام می‌دهند و تارزان را دوباره به یک داستان غنی‌تر از لحاظ احساسی ابداع می‌کنند. این فیلم باید بیشتر مورد تجلیل قرار گیرد.

فیلم خارجی

«The Rescuers Down Under 1990»

یکی از دنباله‌های کمیاب در تاریخ دیزنی که مسلماً از هر نظر از نسخه اصلی پیشی می‌گیرد، «The Rescuers Down Under» بوده که شخصیت‌های محبوب بیانکا و برنارد را به سرزمین‌های ناشناخته جدیدی می‌برد. این دو به استرالیا سفر می کنند تا به پسر جوانی به نام کودی کمک کنند که توسط یک شکارچی غیرقانونی اسیر شده است تا یک عقاب طلایی کمیاب را بگیرد. بیانکا و برنارد با کمک برخی از مردم محلی جسور، از جمله جیک موش ماجراجو، باید همه چیز را به خطر بیندازند تا از کودی و دوست پردارش محافظت کنند. این انیمیشن خیره کننده، به کمک اولین استفاده کامل دیزنی از سیستمی جدید یک پیروزی بصری است. در حالی که انیمیشن زیبا و کارگردانی هنری ستاره اصلی فیلم است، داستان فوق‌العاده ای نیز دارد که توسط صداپیشگان به یاد ماندنی آن تقویت می‌شود.

فیلم خارجی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها