{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عجیبترین اتفاقات سینمایی: از «برباد رفته» تا «پرتقال کوکی»

عجیبترین اتفاقات سینمایی: از «برباد رفته» تا «پرتقال کوکی»
کدخبر : 16112

عوامل پشت صحنه برای آن که بتوانند اثری بدون نقص خلق کنند، تمامی توان خود را به کار می گیرند. با این حال حتی سرشناس ترین فیلم های تاریخ سینما نیز دارای نکات مبهمی هستند که کمتر کسی از آن ها آگاهی دارد.

برخی اوقات در فیلم‌ها اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که عوامل فیلم از آن مطلع هستند و بعدها آن ها را رو می‌کنند تا طرفداران هیجان زده شوند. بیش از ۱۲۲ سال از اختراع دوربین فیلمبرداری توسط برادران لومیر می‌گذرد و تا به حال آثار زیادی بر روی پرده سینما ها قرار گرفته‌است. فیلم ها در ژانرهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند که از جمله محبوب ترین آن ها می‌توان به اکشن، ترسناک، سیاسی، کمدی و جنایی اشاره نمود.حال قصد داریم در ادامه این مطلب به برخی نکات جالب و کمتر شنیده شده درباره‌ی‌ آثار ماندگار سینمایی بپردازیم.

-پارک ژوراسیک 

برای شبیه سازی صدای دایناسور های موسوم به «دزد چابک» در فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park) هنگام برقراری ارتباط، صدای لاک پشت ها مورد استفاده قرار گرفت.

-روانی

275819995-parsnaz-ir

فیلم «روانی» (Psycho) ساخته آلفرد هیچکاک، به صورت سیاه و سفید عرضه شد، زیرا بسیاری سکانس مربوط به حمام را بیش از حد وحشیانه می‌داسنتند.

-پالپ فیکشن

675491725-parsnaz-ir

در فیلم پالپ فیکشن (pulp fiction) هنگامی که وینسنت با یک سرنگ به قلب میا ضربه می‌زند، صحنه به صورت معکوس فیلمبرداری شده است. بنابراین جان تراولتا در واقعیت سوزن را به سمت بیرون می‌کشد.

-بر باد رفته 

فیلم خارجی

در فیلم بر باد رفته (Gone With the Wind)، صحنه سوختن آتلانتا در آتش توسط سوزاندن وسایل اضافی و قدیمی کمپانی ام جی ام خلق شد.

-جنگجوی آزاد شده 

211115578-parsnaz-ir

در فیلم «جنگوی آزاد شده» (django unchained) دی کاپریو در یک صحنه لیوان را از شدت خشم در دستش خرد کرد و همین امر باعث شد که وی دچار خونریزی گردد. تارنتینو اجازه داد فیلم برداری ادامه پیدا کند و صحنه را در نسخه نهایی نگه داشت.

-تپه خاموش

فیلم برداری «تپه خاموش» (Silent Hill) در مکانی واقعی انجام گرفت. شهر سنترالیا در پنسیلوانیا تقریبا متروکه است و هر کسی از آن دیدن کرده، شهر را عجیب و دلهره آور توصیف کرده است.

-پرتقال کوکی
 

در صحنه ای که سر الکس در فیلم «پرتقال کوکی» (a clockwork orange) بارها و بارها زیر آب رفت، یک ماسک اکسیژن برای تنفس وی زیر آب قرار گرفته بود؛ اگر چه این وسیله مسدود گشت و تمام صحنه ها واقعی از آب درآمدند.

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها