{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«جسورترین زنان» سینما کدامند؟

«جسورترین زنان» سینما کدامند؟
کدخبر : 16167

در زندگی هر یک از ما فردی وجود دارد که شخصا برای آرامش و سلامتی او دست به هر کاری می‌زنیم؛ برای اکثر مردم، این شخص مادر آنهاست، کسی که نه تنها به ما زندگی می‌بخشد، بلکه آن را نیز پرورش می‌دهد. اگرچه مادران در فیلم‌ها عموماً به عنوان خانه‌دار معرفی می‌شوند، اما این فیلم‌ های اکشن نشان می‌دهند که این تنها چیزی نیست که در آن مهارت دارند. برخی از مادران وجود دارند که قهرمانان واقعی داستان خود هستند و کانون توجه را از مابقی افراد می‌دزدند.

از اساس مادران بر پرده سینما دارای رفتار متنوع هستند: مهربان، قوی، فداکار، خودخواه، محافظ، بی‌رحم، خشن، پیچیده و خیلی چیز‌های دیگر، اما شاید واقعی‌ترین و قابل شناسایی‌ترین مادران آثار سینمایی آنهایی هستند که بی‌تردید باحال و جذاب هستند. ژانرهای مختلفی در سینما وجود دارد، از کمدی و عاشقانه گرفته تا ترسناک و درام، اما فیلم های اکشن با حضور باحال ترین مادران، خود به تنهایی یک زیرژانر هستند. آنها معمولاً مملو از اکشن، آدرنالین، تعلیق و یک حس درونی مادرانه هستند. در ادامه تعدادی از استوار ترین زنان سینما معرفی شده‌اند.

مارج گاندرسون | فارگو

هیچ کارآگاه دیگری شبیه این شخص نیست. مارج گاندرسون یک افسر پلیس محلی است که در زمان انجام ماموریت‌ خود در نزدیکی وقت زایمان است. بنابراین این شخصیت که هفت ماهه باردار است، از اساس یک مادر وفا‌دار محسوب می‌شود. اما همین مادر در شرف زایمان یک نیروی پلیس مطلق است که می‌توان روی هوش و توان او حساب باز کرد. این مادر از فارگو، باهوش، روشن‌فکر و بسیار فعال است و در کارش بهتر از هر یک از همکاران مردش عمل می‌کند. در طول فیلم او مشغول حل یک پرونده قتل پیچیده‌ و خطرناک می‌شود.

مارج که توسط بازیگر برنده جایزه اسکار، فرانسیس مک دورمند به تصویر کشیده شده است، شخصیتی باورنکردنی است، سرشار از عشق و نشاط برای افرادی که از آنها مراقبت می‌کند، و فداکاری باورنکردنی به شغل بی رحم خود. در واقع، اگر او در طول مدت فیلم زایمان می‌کرد، بازهم شاهد شخصیت شگفت انگیز و محکم او می‌بودیم. مارج گاندرسون نمونه‌ای ناب از شجاعت، فداکاری و رفتار باحال یک مادر است.

 

فیلم خارجی

مگ آلتمن | اتاق امن

نقل مکان یک مادر مجرد به یک خانه کاملاً جدید با یک کودک بداخلاق و نوجوان، ایده آل ترین سناریو نیست. حالا مهاجمان قاتلِ درون خانه را به این ترکیب اضافه کنید. مگ آلتمن با بازی جودی فاستر مادری است که باید دختر نوجوان بیمارش را از یورش چند سارق روانی آدمکش نجات دهد. تنها راه نجات یک اتاف امن کوچک است. اما مگ با اثبات اینکه هیچ چیز نمی‌تواند زنی را که در عین حال یک مادر نیز هست از هدفش منصرف کند، به تنهایی از خود و دخترش در طول این مصیبت محافظت می‌کند.

مگ آلتمن که توسط جودی فاستر بی‌نظیر به تصویر کشیده شده است، حضور باورنکردنی قدرت ذهن یک مادر در شرایط خطرناک را نشان می‌دهد. اتاق من  دیوید فینچر ثابت کرد که اگر در موقعیت خطرناکی گیر کرده‌اید، بهتر است مادری با هوشمندی و شجاعت مگ آلتمن در کنار خود داشته باشید. او مادری است که می‌تواند در طول یک بحران کاملاً متمرکز به هدفش بماند. او شنل نمی‌پوشد، به قدرت یا ابزار خاصی نیاز ندارد. مهارت او این است که به شدت به هیچ چیز دیگری جز سلامت فرزندش اهمیت نمی‌دهد. این نوع اراده می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند و جان انسان‌ها را نجات دهد.

فیلم خارجی

بئاتریس کیدو ملقب به عروس | بیل را بکش

بئاتریکس کیدو از فیلم Kill Bill که احتمالاً تنها مادری در این لیست است که تا سال‌ها بعد نتوانست فرزندش را ملاقات کند، یک روح بدبخت است، اما وقتی از کاتانای خود استفاده می‌کند، نیروی وحشتناکی از طبیعت می‌شود. بئاتریکس برای انتقام گیری از همه کسانی که باعث آسیب مادام العمر او شدند و او را در دوران بارداری به کما بردند، شروع به انتقام می‌کند. این شخصیت بدون شک یکی از بهترین قهرمان‌های تاریخ سینما است.

بئاتریکس کیدو که توسط نامزد جایزه اسکار، اوما تورمن به تصویر کشیده شده است، خشونتی زنانه را با استقامتی مادرانه حفظ می‌کند. زندگی او فوق العاده دشوار بود، اما او تلاش می‌کند تا آن را برای دختر چهار ساله‌اش تغییر دهد. بئاتریکس کیدو، با نام مستعار عروس، انگیزه‌اش انتقام گرفتن از مردی است که به او خیانت کرده، او را رها کرده و دخترش را به اسارت برده است.

فیلم خارجی

مالوری هِیز | جعبه پرنده

وقتی دنیا توسط موجودات اهریمنی تسخیر می‌شود که مردم را وادار می‌کنند خود را با دیدن در Brid Box بکشند، برای یک زن معمولی غیرممکن است که به تنهایی با دو فرزند زنده بماند. با این حال، مالوری هِیز ثابت می‌کند که هیچ کاری وجود ندارد که یک زن معمولی نتواند انجام دهد، حتی وقتی که مجبور است با چشمان بسته قایقی را به سمت ساحلی نامعلوم پارو بزند. مالوری که توسط بازیگر برنده جایزه اسکار، ساندرا بولاک به تصویر کشیده شده است، ممکن است از قدرت‌های فوق‌العاده یا مهارت‌های رزمی برخوردار نباشد، اما او تمام تلاشش را می‌کند تا خود و فرزندانش را به امنیت برساند. بنابراین، او یک مادر باورنکردنی است.

داستان Bird Box در دنیای وحشتناکی اتفاق می‌افتد که تا حدودی مشابه و در عین حال کاملاً مخالف دنیای A Quiet Place است. در اینجا هیچ بیگانه‌ای وجود ندارد، اما یک پدیده عجیب در بیرون رخ می‌دهد که در آن شخصیت‌ها چیزی را می‌بینند و کاملاً دیوانه می‌شوند. بنابراین، آدم‌ها نمی‌توانند بدون چشم‌بند به بیرون بروند و باید بدون هیچ گونه تصویری به فضای باز دسترسی داشته باشند. اما این فیلم کسی جز ساندرا بولاک را دنبال نمی‌کند زیرا او از دو فرزند به نام‌های پسر و دختر مراقبت می‌کند. او شخصیت مادر آنهاست و لحظات بدی را برای اطمینان از امنیت آنها در تمام طول سفر پشت سر می‌گذارد.

فیلم خارجی

سامانتا کین | بوسه طولانی شب‌بخیر

سامانتا کین (جینا دیویس) یک زن خانه‌دار در حومه شهر است که عاشق دختر 8 ساله خود و شغل معلمی است. با این حال، هنگامی که بر سر او ضربه‌ای وارد می‌شود، سامانتا شروع به یادآوری زندگی ویژه خود قبل از آمدن دخترش به این دنیا می‌کند. او به یاد می‌آورد که پیش از این یک مامور مخفی مرگبار و متخصص کشتن مردم با دست خالی بوده است. با کمک یک کارآگاه جاه‌طلب (ساموئل ال جکسون)، سامانتا اکنون در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در مورد زندگی گذشته خود و چگونگی از دست دادن حافظه‌اش پیدا کند. فیلم The Long Kiss Goodnight ، اثری هوشمندانه است که با اکشن لذت‌بخش و فوق‌العاده و البته یک قاتل متفاوت تقویت شده است.

این فیلم که توسط شین بلک فوق‌العاده نوشته شده است، دیویس را در نقش یک مادر ساده و دلسوز به نمایش می‌گذارد که متوجه می‌شود واقعاً یک قاتل به نام چارلی بالتیمور است (این نام به تنهایی جالب‌ترین است). چارلی پس از اینکه خودش را به طرز شگفت انگیزی تغییر داد، متوجه می‌شود که مهارت‌های قدیمی او اکنون که مادر شده است، ابعاد جدیدی پیدا کرده‌اند و از آنها برای دفاع از خانواده‌اش استفاده عالی می‌کند.

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها