{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«توهین» یورگن کلینزمن به فرهنگ ایران پس از باخت ولز در جام جهانی

«توهین» یورگن کلینزمن به فرهنگ ایران پس از باخت ولز در جام جهانی
کدخبر : 16413

یورگن کلینزمن شب گذشته در مصاحبه با یک شبکه خارجی به ایرانیان و فرهنگ ایران توهین کرد.

«یورگن کلینزمن» بازیکن سابق تیم ملی آلمان جمعه گذشته در مصاحبه‌ای اعتراض به داور را بخشی از «فرهنگ» ایران دانست و واکنش‌های زیادی را برانگیخت. این ادعا واکنشی بود به شکست تیم ملی ولز در برابر ایران با نتیجه ۲ بر صفر در رقابت‌های جام جهانی قطر.

«گبی لوگان» مجری  تیم ملی ایران را به «تخلف» از قوانین فوتبال متهم می‌کند و می‌گوید داور بازی اگر از هر کشور دیگری به جز گواتمالا بود رفتار دیگری نشان می‌داد و بازیکنان را بیشتر جریمه می‌کرد. کلینزمن در واکنش می‌گوید: «بله. این فرهنگ و روش آن‌هاست. به همین دلیل است که کارلوس کیروش... او به خوبی با تیم ملی ایران سازگار شده. او در آمریکای جنوبی موفق نبود. با کلمبیا موفق نشد به جام جهانی صعود کند، با مصر هم موفق نشده بود و درست پیش از جام جهانی به ایران بازگشت و مربی تیمی شد که مدت زیادی را با آن گذرانده. بنابراین تصادفی نیست. عمدی است. بخشی از فرهنگ آن‌هاست. روش بازی آن‌ها همین است. روی داور کار می‌کنند. دیدید که نیمکت‌نشینان از جای خود بلند می‌شوند و روی خط‌نگه‌دار تأثیر می‌گذارند.»

کلینزمن ادامه می‌دهد: «صحنه‌های زیادی وجود داشت که در تصاویر تلویزیونی ندیدیم... این بخشی از فرهنگشان است. کاری می‌کنند تمرکز شما از بین برود و [نتوانید تشخیص دهید که] چه چیزی برای شما مهم‌تر است.»

 

4759264

 

کیروش در توییتر به این اظهارات کلینزمن واکنش نشان داد و نوشت: «یورگن عزیز؛ تو نام کوچک من را گفتی، بنابراین فکر می‌کنم بهتر است من هم تو را یورگن صدا بزنم. نه؟ حتی با وجود اینکه من را نمی‌شناسی، شخصیتم را با پیش‌داوری معمول خودبرترپنداری زیر سؤال بردی. صرف نظر از اینکه من چقدر برای آنچه در زمین فوتبال انجام دادی احترام قائل هستم، آن اظهارات در مورد فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنان من بی‌احترامی به فوتبال است. هیچکس نمی‌تواند یکپارچگی ما را از بین ببرد البته اگر در سطح ما باشد.»

مربی اضافه می‌کند: «با این حال، مایلیم از شما به عنوان مهمان دعوت کنیم به اردوی تیم ملی بیایید، با بازیکنان ایران وقت بگذرانید و از آن‌ها در مورد کشور، مردم ایران، شعر و هنر، جبر، و فرهنگ نسل هزاره ایرانیان بیاموزید... و در ضمن از بازیکنان ما بشنوید که چقدر به فوتبال عشق می‌ورزند و به آن احترام می‌گذارند.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها