{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انیمیشن Strange World صد و چهل هفت میلیون دلار ضرر کرد!

انیمیشن Strange World صد و چهل هفت میلیون دلار ضرر کرد!
کدخبر : 16421

انیمیشن «دنیای عجیب» بیش از صد میلیون دلار به دیزنی ضرر زد!

فیلم «دنیای عجیب» دیزنی انیمیشن پس از شکست در افتتاحیه نزدیک به ۱۴۷ میلیون دلار زیان مالی به بار خواهد آورد. این فیلم خانوادگی در حالی به شکست انجامید که در تعطیلات روز شکرگزاری اکران شد و فقط ۲۸ میلیون دلار رد سراسر دنیا فروخت. در همین هفته نتفلیکس «گلس آنین: معمای چاقوکشی» (Glass Onion: A Knives Out Mystery) را اکران کرد و طی پنج روز ۱۳.۳ میلیون دلار فروخت. نتفلیکس برای این دنباله بیش از ۴۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

دیزنی «دنیای عجیب» را حوالی کریسمس از دیزنی+ پخش خواهد کرد. در حال حاضر معلوم نیست که چرا دیزنی این فیلم را بدون اکران در سالن‌های سینما از این پلتفرم پخش نکرده در حالی که دنباله «افسون‌شده» (Disenchanted) «ایمی آدامز» و «شعبده‌بازی ۲» (Hocus Pocus 2) را اکران نکرد اما پاسخ آن را باید در دوران مدیریت «باب چاپک» در دیزنی جست.

دیزنی تاکنون اعلام نکرده است که آیا در دوران مدیریت جدید «باب ایگر» فیلم‌های بیشتری را از دیزنی+ پخش می‌کند یا نه اما انتظار می‌رود که فیلم‌های پرخرج‌تر از سالن‌های سینما و فیلم‌های کم‌هزینه‌تر از دیزنی+ منتشر شوند.

«دنیای عجیب» سرگذشت خانواده‌ای را روایت می‌کند که با سفر به سرزمین‌های ناشناخته با مخلوقات خیالی ملاقات می‌کنند. «جیک جینهال» در این فیلم به جای فرزند یک مکتشف معروف صداپیشگی می‌کند.

با توجه به حمایت «باب چاپک» از قانون «نگویید گی» ایالت فلوریدا و اینکه یکی از شخصیت‌های «دنیای عجیب» هم‌جنس‌گراست، در صورتی که این فیلم بدون اکران در سالن‌های سینما از دیزنی+ پخش می‌شد، منتقدین استودیو ممکن بود واکنش‌های منفی بیشتری نشان دهند و بازاریابی فیلم را به حاشیه ببرند.

«ددلاین» گزارش داده است که منابع نزدیک به «دنیای عجیب» انتظار دارند که فیلم نزدیک به ۸۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کند و ۹۰ میلیون دلار از فروش دیجیتال به دست آورد. این در حالی است که تولید و بازاریابی پروژه ۲۷۴ میلیون دلار هزینه داشته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها