{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نگاهی به رویکرد پیمان جبلی به یک مطالبه مردمی

نگاهی به رویکرد پیمان جبلی به یک مطالبه مردمی
کدخبر : 9052

حدود دو ماه از تغییر رییس صداوسیما می گذرد و یکی از مطالبات جدی مردم و هنرمندان از پیمان جبلی ـ رییس جدید ـ بازگرداندن چهره هایی است که در دوره های گذشته کنار گذاشته شده اند.

به گزارش هنر ام‌روز، نخستین اظهارنظری که از جبلی پس از معرفی شدن به عنوان رییس جدید صداوسیما شنیده شد، این بود، «صداوسیما باید منعکس کننده مطالبات، خواسته ها و دغدغه های توده مردم باشد و نباید منعکس کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد.»

در همین راستا ایسنا تلاش کرد در گفت وگوهایی با هنرمندان و همچنین نظرسنجی از مخاطبان، مطالبات از رییس جدید صداوسیما را به گوش مدیران رسانه برساند که بخشی از آن در روزها و هفته های گذشته در خروجی این خبرگزاری دیده شد و بخشی دیگر همچنان منتشر خواهد شد.

اما در میان تمامی این مطالبات که در اظهارنظرها مطرح شده است، یک نقطه مشترک چه از سوی مردم و چه از سوی هنرمندان وجود دارد: بازگرداندن چهره های باتجربه، کاربلد و محبوبی که در سال های گذشته به هر دلیل کنار گذاشته شده اند.

پیمان جبلی از همان روزهای نخستِ نشستن بر صندلی ریاست سازمان صداوسیما با این پرسش و مطالبه جدی به شکل های مختلفی مواجه شد و اگرچه در هیچ مورد، پاسخ صریح و قطعی نداد اما کسی را هم ناامید نکرد.

او که هنوز در برنامه ای با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی حاضر نشده است، این بار ترجیح داد مقابل میکروفن نماینده ای از رسانه وابسته به مجلس قرار بگیرد و البته با این پرسش مواجه شود که بالاخره تکلیف بازگرداندن چهره های محبوب مردمی به رسانه ملی چه می شود؟

جبلی برای پاسخ به این پرسش، رویه ای متفاوت از دو ماه قبل خود را در پیش نگرفته است؛ او گفته «از ضوابط حرفه‌ای و قانونی رسانه ملی است که از تمام ظرفیت‌ها و قدرت آنتن برای جلب اعتماد و جذب نظر مخاطبان استفاده کند و هیچ گونه ظرفیتی را نباید نادیده بگیرد.»

با این همه رییس جدید صداوسیما ترجیح داده است که چندان مصداقی هم صحبت نکند. چنانچه وقتی با این پرسش مواجه می شود که تکلیف چهره ای مانند عادل فردوسی پور برای بازگشت به آنتن تلویزیون چه خواهد بود، به تک جمله ای بسنده می کند: «پاسخ همان است که از قبل اعلام کرده‌ام.»

اما پاسخ قبلی پیمان جبلی به این پرسش چه بود؟

رییس جدید صداوسیما که خوزستان را به عنوان اولین مقصد سفر خود پس از انتصابش برگزید، دهم مهر ماه در این استان در پاسخ به درخواستی برای بازگشت عادل فردوسی پور با برنامه‌ی «نود» به تلویزیون، اظهار کرده بود: «عادل فردوسی‌پور می‌تواند دوباره در تلویزیون فعالیت کند و از نظر ما منعی ندارد.»

هرچند بسیاری در ادامه این پاسخ کلی را دلیلی برای بازگشت «نود» به شبکه سه تلقی نکردند؛ چراکه فردوسی پور مدت هاست که با برنامه «فوتبال ۱۲۰» در شبکه ورزش حضور دارد و در حقیقت با تلویزیون همکاری می کند. بر این اساس این پاسخ نمی تواند تاییدی باشد بر بازگشت برنامه ورزشی «نود» به صداوسیما.

ضمن اینکه پیمان جبلی در فاصله دو ماه از آمدنش هنوز تکلیف بخش مهمی مانند معاونت سیما و به تبع آن مدیران شبکه های تلویزیونی را مشخص نکرده است و بر همگان مسجل است که تا زمانی که علی فروغی در مدیریت شبکه سه باقی بماند، بعید است بتوان بازگشت برنامه «نود» و عادل فردوسی پور به این شبکه را انتظار کشید.

بر این اساس به نظر می رسد پاسخ قطعی به پرسش بازگشت چهره های محبوب و مردمی به تلویزیون را پس از تغییرات اساسی در صداوسیما باید جستجو کرد؛ زمانی که تکلیف معاونت سیما و مدیران شبکه های تلویزیون مشخص خواهد شد و آن وقت است که هم پیمان جبلی و هم مدیرانش راحت تر به این پرسش پاسخ خواهند داد که آیا برای مثال تصمیمی برای بازگشت برنامه ای مانند نود خواهند داشت یا خیر. ضمن اینکه گذشت زمان عامل دیگری است که در عمل مخاطبان و هنرمندان را با رویکرد جدید و حقیقی مدیران رسانه آشنا و مواجه خواهد کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها