{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خشونت بارترین سریالی که تا به حال از تلویزیون ایران پخش شده است

خشونت بارترین سریالی که تا به حال از تلویزیون ایران پخش شده است
کدخبر : 16425

نمایش خشونت در سریال‌های تلویزیونی چه در ابعاد کلامی و چه خشونت جسمی همانند دعوا و درگیری همواره مورد نقد مخاطب قرار گرفته‌است. سریال «آتش سرد» یکی از آثاری که اخیرا پخش آن به پایان رسیده است در قسمت بیست و هفتم پر بود از صحنه‌های خشن. شبکه دو هم بدون توجه به این مسئله از اعلام هشدار و قید گروه سنی پرهیز کرد.یکشنبه شب قسمت بیســت و هفتم سریال «آتش سرد» روی آنتن شــبکه دو رفت. ویژگی بارز این قسمت تعدد صحنه‌های خشن بود که در کمال تعجب شبکه دو به مخاطبان هشــدار نداد.

 

خشن‌ترین تصاویری که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده

«آتش سرد» را رضا ابوفاضلی ساخته است و به‌ زودی پرونده آن بسته می‌شود. خط کلید استان سریال درباره دو مرد با دو منش متفاوت است. یکی پرویز فلاحی‌پور زندگی سالم راپیش گرفته است و دیگری عبدالرضااکبری امور خود را از طریق کار خلاف پیش می‌برد و برای رسیدن به هدف مرزی برای خود قائل نیست. نقطه اتصال آن‌ها ازدواجی است که شکل گرفته و دختر مرد مثبت قصه به ازدواج پسر بدمن داستان در آمده. در ادامه این مطلب از هفت صبح این سریال را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تهدید با چاقو

خشن‌ترین تصاویری که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده

در قسمت بیست و هفتم آتش ســرد بخشی از داستان به یکی از شخصیت‌های فرعی اختصاص داشت. او بدهکار آقاجون عبدالرضا اکبری اســت و نوچــه او پویا با بازی شاهد احمدلو برادر فرد بدهکار را تهدید می‌کند. خشونت قسمت بیست و هفتم از همین جا شروع می‌شود؛ پویا ابتدا با تهدید او را به دخمه‌ای اطراف شهر می‌کشاند و چاقو بیخ گلوی برادر فرد بدهکار می‌گــذارد. این صحنه یک مقدمه خشــن دیگر هم دارد و همچنین آغشته به عربده و تهدید کلامی است. 

ارعاب و کتک

خشن‌ترین تصاویری که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده

صحنه بعــد محل نمایــش وضعیت فرد بدهکار اســت که دست‌‍های او بسته شــده و به سقف آویزان است. پویا تهدید میکند که اگر چک پاس نشــود، قتل آقای بدهکار حتمی اســت. با ورود آقاجون این اتفاقات تکرار می‌شود و مخاطب شاهد خشونت و ارعاب است. در این میزانسن بیننده شاهد مواردی چون هل دادن برادر فرد بدهکار و داد و فریاد هم شد. 

خشونت کلامی

خشن‌ترین تصاویری که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده

در قسمت‌های پیشین آتش سرد تا دلتان بخواهد صحنه خشن وجود داشت؛ از قتل و زندان تا آدم‌ربایی و خشونت کلامی. وقتی از مورد آخر حــرف می‌زنیم منظور صرفا داد و فریاد و ناسزا نیست. خشــونت کلامی در سکانسی چون مواجهه عبدالرضا اکبری با عروس خود در بیمارستان هم تبلور می‌یابد. در قســمت اخیر او عروس خــود را با لحنی آرام اما گزنده تهدید کرد و پدر پرویز فلاحی‌پور را پیش چشم دختر خار! شاید در جامعه ناآرام چنین اتفاق‌هایی، مسئولان سیما را دچار عادی‌سازی کرده ولی در شرایط طبیعی، چنین صحنه‌هایی اثراتی نامطلوب بر مخاطب دارد.

خواب قتل

خشن‌ترین تصاویری که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده

اشــاره شــد که آتش ســرد در قســمت‌های قبل هم صحنه‌های خشن به وفور داشت. از قضا صحنه خواب پرویز  فلاحی‌پور که در آن طنــاب اعدام را دور گردن پســرش علیرضا می‌بیند، مورد اعتراض رســانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار گرفت. مواردی مثل درگیری در قســمت‌های ابتدایی و افتادن قتل به گردن علیرضــا، دعوا، تهدید یک زن، ربایش او مقابل چشــم فرزند و ... اما از چشم رسانه‌ها دور ماند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها