{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه تیت مدرن لندن با آنتونی دوفی قطع همکاری کرد

موزه تیت مدرن لندن با آنتونی دوفی قطع همکاری کرد
کدخبر : 2029
خبرنگار:

موزه تیت مدرن لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری‌اش را با آنتونی دوفی مجموعه دار و دلال سابقه دار هنری قطع می‌کند. این قطع همکاری در پی اتهام آزار جنسی که کارمندان دوفی علیه او مطرح کردند صورت می‌گیرد و قرار است مجموعه‌ای از دوفی که نزد موزه تیت امانت است به او بازگردانده شود.

هنرام‌روز: در سال 2018 کارمندان دوفی از او به جرم آزار جنسی در محل کار شکایت کردند. آن‌ها مدعی بودند دوفی بین سال‌های 1997 تا 2004 آن‌ها را وادار به کارهایی کرده که به آن تمایلی نداشتند. شخصی دیگر نیز شکایتی علیه دوفی مبنی بر ارسال پیام‌هایی با مضمون آزار جنسی مطرح کرد اما آنتونی دوفی تمامی این ادعاها را رد کرد و موزه تیت مدرن همکاری‌اش با دوفی را از سال 2019 از سر گرفت و او را به عنوان مدیر نمایشگاه‌های اتاق هنرمندان انتخاب کرد و این همکاری مجدد اعتراضاتی را در پی داشت که موزه تیت در مقابل آن سکوت و اظهار بی اطلاعی کرد. سرانجام در پی انتشار نامه‌ای سرگشاده از طرف هنرمندان، مجموعه داران و کیورتورها که خواستار مجازات دوفی و قطع همکاری موزه با او بودند و او را به آزار جنسی و فعالیت‌های نژادپرستانه متهم کردند. در نهایت روز گذشته اعلام شد که موزه تیت که در واقع سرپرستی موزه‌هایی را در  لندن ، لیورپول و سنت ایوس به عهده دارد طی توافقی دیگر با آنتونی دوفی همکاری نخواهند داشت.

سابقه همکاری دوفی با موزه تیت به سال 2008 باز می‌گردد. زمانی که دوفی گالری شخصی خود را تعطیل کرد. موزه تیت و موزه ملی اسکاتلند 725 اثر هنری را از مجموعه هنرهای مدرن و معاصر دوفی با  قیمتی کمتر از 26.5 میلیون پوند خریداری کردند که قیمتی پایینتر از ارزش واقعی آن‌ها بود. این مجموعه آثار به عنوان بخشی از مجموعه "اتاق های هنرمند" موزه‌ها که به ارائههای انفرادی اختصاص یافته است ، به نمایش گذاشته شده اند. همچنین گفته می‌شود که آنتونیو دوفی مجموعه‌ای  شامل حدود 1500 اثر هنری از 38 هنرمند به قیمت 100 میلیون پوند را به گالری ملی اسکاتلند و موزه تیت مدرن لندن اهدا کرد و مدیر وقت موزه در آن زمان گفت این سخاوتمندانه ترین هدیه‌ای است که موزه دریافت کرده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها