{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه‌ای برای آثار پیکاسو که ساخته نشد

موزه‌ای برای آثار پیکاسو که ساخته نشد
کدخبر : 2079
خبرنگار:

برنامه‌‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی بزرگ‌ترین موزه از مجموعه آثار "پابلو پیکاسو" که قرار بود در جنوب فرانسه تاسیس شود، منتفی شد.

هنرام‌روز: این موزه قرار بود سال آینده در یک صومعه سابق واقع در شهر اکس-آن-پرووانس در جنوب فرانسه افتتاح شود. این پروژه توسط کاترین هوتین‌بلای، دختر ژاکلین(همسر پیکاسو) اداره می‌شد، اما پس از آنکه شورای شهر گفت که مذاکرات با هوتین‌بلای بر سر توافق‌نامه فروش لغو شده است ، این طرح منتفی شد.

هوتین بلای مجموعه آثار پیکاسو را از مادرش به ارث برده و و همچین مالک شاتو دو وُوونارگ که این زوج در آن به خاک سپرده شده‌اند، نیز هست. موزه ژاکلین و پابلو پیکاسو می‌توانست میزبان حدود ۱۰۰۰ نقاشی از این هنرمند باشد.

یک سالن ۱۵۰۰ مترمربعی برای این موزه در نظر گرفته شده بود؛ قرار بود ۱۰۰۰ متر مربع این فضا به نمایشگاه‌های دائمی و ۵۰۰ متر مربع آن به نمایشگاه‌های موقت اختصاص داده شود.

نمایندگان شورای شهر اکس-آن-پرووانس در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند صومعه موردنظر و راهرو سرپوشیده کلیسای مجاور آن را به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند به شرکت مادام زِد به مدیریت هاتین بلی واگذار کنند. این در حالی بود که کارشناسان قیمت این ملک را ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند برآورد کرده بودند.

حالا شهردار این شهر می‌گوید پس از چهار سال مذاکره، معامله با دختر ناتنی پیکاسو بهم خورده است. گویا در قرارداد بندی وجود داشت مبنی بر این که این ملک باید دستکم تا ۱۵ سال آینده موزه بماند. اما هاتین بلی این شرط را نپذیرفت و معامله منتفی شد.

E06F9257-7EA9-46FA-96AD-77C064EF6CF2

پیکاسو و همسرش ژاکلین

68C0EE9F-11BB-4F84-8CB7-89239EC1C502

مکانی که برای این موزه در نظر گرفته شده‌بود.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها