{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به استودیوی هنرمندان بروید، به هنر عشق بورزید و با همراهی آن‌ها اثر هنری خلق کنید

به استودیوی هنرمندان بروید، به هنر عشق بورزید و با همراهی آن‌ها اثر هنری خلق کنید
کدخبر : 2274
خبرنگار:

یافتن نقطه آغاز برای شروع یک پروژه هنری یکی از سخت ترین بخش‌های آن است. کتاب استودیوی باز به تازگی از طرف انتشارات Phaidon منتشر شده است و هدف آن کمک به خلق گام به گام اثر هنری با همکاری 17 هنرمند شناخته شده است. نویسندگان کتاب قصد داشتند خوانندگان را ترغیب به آزمون خلاقیت و خلق اثر هنری کنند و هنرمندانی که در کتاب با آن‌ها صحبت شده جدای از وضعیتی که در صحنه هنر معاصر دارند گویی که در کنار خواننده هستند و در تمام مراحل آن‌ها را همراهی می‌کنند. برای خواندن و همراه شدن با این کتاب نیازی نیست که هنرمند باشید و تمرینات آن می‌تواند برای کودکان و بزرگسالان جالب باشد و باعث تقویت خلاقیت آن‌ها شود.

book

هنرام‌روز: اطلاعات این کتاب شامل عکس‌هایی از استودیوی هنرمندان و اطلاعات بیوگرافی آن‌ها است و نحوه شکل گیری بینش هنری آن‌ها و چگونگی هنرمند شدنشان را توضیح داده است. در ادامه هر هنرمند توصیه و دستورالعمل‌هایی را درباره پیش بردن پروژه‌های هنری توضیح می‌دهد اینکه چه نوع فضای کاری ایده آل است و وسایل مورد نیاز چه چیزهایی هستند.

مثلا رشید جانسون دستورالعملی برای کشیدن یک تابلو با اسپر با عنوان عشق در فضای بیرونی دارد. او برای این کار دانه‌های حبوبات را  به صورت مدور روی یک کاغذ پراکنده می‌کند و آن را با اسپری رنگ می‌کند و در نهایت شکلی اثیری و شبیه به آسمان روی کاغذ یا بوم  باقی می‌ماند. (تصویر اصلی خبر)

1C3EFEFC-BB31-4AD4-ABC6-A778761D7772-600x645

کاندو پروژه‌ی رنگ آمیزی با شماره را با الگوی یکی از آخرین آثارش که نقاشی‌ای از یک زن با موی دم اسبی است را ارئه می‌دهد.

149-b-Abramovic

مارینا آبراموویچ دستورالعمل‌هایی برای کارهایی مانند مراقبه ارائه می‌دهد که به تمرکز او کمک کرده‌است. شمارش و مرتب سازی دانه‌های برنج و عدس. او درباره این تمرین می‌گوید در طول این فرآیند شما حالات مختلفی را پشت سر می‌گذارید. اول سرگرم می‌شوید چون دست به عملی جدید می‌زنید، بعد از 20 دقیقه احساس عصبانیت و خستگی می‌کنید چرا از این عمل تکراری خسته شدید و هدف از این کار را زیر سوال می‌برید تنفس شما بسیار کوتاه است و در آستانه حمله عصبی هستید .....

LW

اثری لارنس واینر

از دیگر نکات جالب درباره کتاب دارا بودن یک شابلون چاپ استنسیل که برای متنی از لرنس واینر هنرمند است. در این کتاب راهنمایی مجسمه سازی توسط موتو و راهنمای ساختمان پره آب و هوا توسط سارا سز نیز موجود است.

a4f8ba288dde8a43839a5bd46ce7c62e

اثری از سارا سز

در بخشی از کتاب هنرمندان با توجه به روزهای عجیبی که خوانندگان پشت می‌گذارند توصیه‌هایی برای تسکین و سرگرمی ارائه می‌دهند. مثلا موتو می‌گوید در طول روزهای اخیر سعی کردم به دنیای تخیلاتم بروم و آرامش و سلامت را پیدا کنم و این را از طریق ساختن چیزها پیدا کردم.

هنرمندان شرکت کننده مارینا آبراموویچ، جورج کاندو، ویل کاتن، جان کرین، توماس دمند، ریچل فینشتاین، الکس اسرائیل، رشید جانسون، برایان دونلی معروف به KAWS ، مایا لین ، جولی مهرتو، ونگچی موتو، میکالین توماس، سارا سز، ویلیام وگمن و لرنس واینرو ... هستند.

نویسندگان شارون کوپلان هوروویتز (متولی و ناشر مستقل) و آماندا بنچلی (تهیه کننده فیلم و روزنامه نگار) در مقدمه کتاب نوشتند امیدوارند که خوانندگانی که کتاب را می‌خوانند، آن را تحلیل و ترجمه می‌‌کنند و اطلاعات را تایید یا رد می‌کنند در نهایت صدای خلاقیت خود را منعکس کنند و در ادامه می‌گویند تمام هنرمندان حاضر در کتاب فارغ از مقامشان در دنیای هنر، در طول این کتاب به خواننده نزدیک می‌شوند و با او همکاری خواهد کرد.

 

  • 71D4yvOpFXL
  • 71g4InqCO6L
  • book
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها