{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج تا از بهترین مستندهای سیاسی جهان که باید ببینید!

پنج تا از بهترین مستندهای سیاسی جهان که باید ببینید!
کدخبر : 16347

مستند ها در ژانرهای مختلفی از جمله روانشناسی، تاریخی، علمی، حیات وحش، سیاسی و زمینه‌های دیگر ساخته می‌شوند که هر کدام مخاطبان خود را دارند.

هنرام‌روز: همانطور که می‌دانیم اکثر فیلم‌های ساخته شده برگرفته از حوادث و رویدادهای واقعی هستند که در طول تاریخ رخ داده است اما این آثار تمام واقعیت را به تصویر نمی‌کشند برای جذب مخاطب و یا بنا به دلایل دیگر به تغییرهای کوچک وبزرگی می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین مسائل هر کشور سیاست آن است که سرنوشت و آینده یک جامعه را مشخص می‌کند از این رو برای تمام مردم اهمیت دارد

امروز قصد داریم به مستندهای سیاسی که امروزه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و طرفداران زیادی پیدا کرده است بپردازیم و چندتا از بهترین مستند سیاسی 2021 منتشر شده را به شما معرفی کنیم.

سیزدهمین/ 13th

مستند سیاسی بهترین

سیزدهمین به کارگردانی ایوا دوونی سال 2016 در جشنواره نیویورک منتشر شده که به نژاد پرستی وبرابری حق و حقوق زندانیان در زندان‌های ایالات متحدهُ آمریکا می‌پردازد که طبق سیزدهمین قانون اساسی این کشور برده داری به جز مجازات جرم و جنایت ممنوع است اما بند اصلاحیه اجازه کار اجباری به زندانیان را می‌دهد.

این مستند سیاسی بهترین مستندی است که از طریق نتفلیکس در دسترس عموم قرار گرفت نظر منتقدان را به شدت به خود جلب کرد و نامزد جایزه اسکار در هشتاد و نهمین دوره جایزه اسکار شد.

 

9/11:داخل اتاق جنگ رئیس جمهور/ 9/11: Inside The President’s War Room

بهترین مستند سیاسی 2021

بهترین مستند سیاسی 2021

اکثر مردم دنیا حداقل یکبار داستان حوادث 11 سپتامبر را از اخبار یا مستند‌های تاریخی و سیاسی دیگر شنیده‌اند اما اینبار این مستند که محصول کشور آمریکاست این حادثه را از نگاه رئیس جمهور (جرج دابیلو بوش) روایت می‌کند.

این مستند 90 دقیقه‌ای به کارگردانی آدام ویشارت توسط اپل اورجینال فیلم، اپل استودیوز، بی بی سی فیلم تولید و در سال 2021 منتشر شده است.

در این اثر کالین پاول، بن اسلینی، دیک چینی، کاندولیزا رایس، جف دنیلز و پیتر جنینگز حضور پر‌رنگی دارند، این مستند امتیاز 7.6 را از IMDb کسب کرده و یکی از بهترین مستند های سیاسی 2021 است.

 

 

یک روز در سپتامبر/ One Day in September

مستند سیاسی بهترین

مستند سیاسی بهترین

این مستند داستان کشتار مونیخ را نشان می‌دهد و در قسمت‌هایی که فیلمی از این رخداد در دسترس نبود با رایانه شبیه سازی شده است، مستند یک روز در سپتامبر به کارگردانی کوین مک دانلد یکی از بهترین مستند های سیاسی است.

پارک مجازات/ Punishment Park

بهترین مستند های سیاسی

این مستند که اشاره به جنگ ویتنام دارد به کارگردانی پیتر واتکینز در کشور آمریکا ساخته شده و بازیگرانی همچون کارمن آرکنزیانو، هارولد بیولیو، جیم بوهان، استن آرمستد و پائول آلیانس در این فیلم مستند هنرنمایی کرده‌اند.

(آخرین کشتی) The Last Cruise

بهترین مستند سیاسی 2021

این مستند که محصول کشور آمریکاست داستان کشتی دایموند پرنسس را روایت می‌کند که بزرگ‌ترین شیوع کرونا در این کشتی آمریکایی رخ داده است، فیلم‌های این مستند توسط مسافران و کارکنان این کشتی گرفته شده است که یکی از بهترین مستند های سیاسی 2021 است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها