{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در مبارزه «بلک آدامز» و «سوپرمن» چه کسی پیروز می‌شود؟!

در مبارزه «بلک آدامز» و «سوپرمن» چه کسی پیروز می‌شود؟!
کدخبر : 16417

«بلک آدام» ضدقهرمانی از دنیای دی سی ست که به تازگی با پخش فیلم و فروش فوق العاده آن توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

«بلک آدام» بالاخره پس از سال‌ها تولید و توسعه، با بازی دواین جانسون در نقش این ضدقهرمان اکران‌ شد. با این حال، سکانس پس از تیتراژ فیلم است که با معرفی مجدد سوپرمن (هنری کویل) به دنیای توسعه‌یافته دی‌سی، نظر طرفداران را به خود جلب می‌کند. این صحنه جالب آبستن انبوهی از احتمالات است. این ملاقات که از آن خبر نداشتیم ​​به هر حال اتفاق افتاده و طرفداران با شور و اشتیاق منتظر جزئیات ادامه داستان آن‌ها هستند. البته شاید این دو فقط به گفتگو بپردازند و هر کدام جایگاه مشخصی نسبت به دیگری داشته باشند.

اما بیایید با خودمان صادق باشیم. ما عاشق این هستیم که این دو پا به پای یک‌دیگر مبارزه کنند. یک مبارزه واقعی، یک نبرد حماسی که بر روی پرده سینما ماندگار شود. هر چیزی کم‌تر از این، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. اما چه کسی از بین قهرمان حق‌طلب و عدالت‌خواه و ضدقهرمان خندقی، برنده این نبرد می‌شود؟

 

مبارزه بین بلک آدام و سوپرمن چندین بار در کمیک‌ها رخ داده است

بلک آدام

هرکدام از این دو شخصیت سابقه و تاریخچه‌ای طولانی در کمیک‌بوک‌ها دارند. بلک آدام و سوپرمن چند بار با هم مبارزه کرده‌اند. اولین برخورد آن‌ها در واقع یک نبرد واقعی نبود، زیرا بلک آدام در نقش شزم ظاهر شد و به سوپرمن حمله کرد و بدین ترتیب یک مبارزه بین این دو قهرمان شکل گرفت. سوپرگرل با تبدیل بلک آدام به تث آدام با استفاده از عصای جادویی، مبارزه را متوقف کرد. در ادامه، برخورد دیگری نیز منجر به یک درگیری ویران‌گر بین این دو شد تا این که هر دو متوجه شدند که دنبال یک شخص مشخص هستند و دعوا را رها کردند.

همچنین ورود بلک آدام زمین اس به زمین یک، سوپرمن و شزم را بر آن داشت تا با هم همکاری کنند و بلک آدام را از تسخیر جهان بازدارند. حماسی‌ترین لحظه از مبارزات بلک آدام در برابر سوپرمن در کمیک‌ها در خط داستانی کمیک «همیشه شیطانی» است، جایی که بلک آدام با نسخه شیطانی سوپرمن از سندیکای جنایی زمین ۳، اولترامن روبه‌رو می‌شود. خلاصه، هیچ کدام از این دو در این تاریخچه مشترک از نبردها در کمیک‌ها هنوز پیروز نشده‌اند و با توجه به این شواهد نمی‌توان گفت که چه کسی در نبرد بین این دو برنده می‌شود و همه چیز به ویژگی‌ها و مهارت‌های آن‌ها در آن لحظه مشخص و نحوه استفاده آن‌ها از این توانایی‌ها بستگی دارد.

شمشیر دو لبه بلک آدام

بلک آدام

در زمینه قدرت، تقریبا همه چیز مشخص است. خورشید زمین به سوپرمن قدرتی فوق‌العاده می‌دهد، در حالی که قدرت بلک آدام، به معنای واقعی کلمه، هدیه‌ای از سوی خدایان، به ویژه آمون است. نبرد و درگیری بین این دو ممکن است برای روزها ادامه داشته باشد و هیچ کدام بر دیگری پیروز نشوند. با این حال، سوپرمن کمی خویشتندار‌تر است و اغلب قدرت خود را در صورت احتمال آسیب رساندن به افراد بی‌گناه کنترل می‌کند. بلک آدام چنین محدودیتی ندارد. بنابراین (مگر این که سوپرمن از همان ابتدا به «فول سوپرمن» تبدیل شود) آدام یک برتری جزئی پیدا می‌کند. اگر بلک آدام داستان تاثیرات کریپتونیت روی سوپرمن را بفهمد، این برتری بیشتر هم می‌شود.

نقطه ضعف سوپرمن که چندان به آن پرداخته نمی‌شود، حساسیت او به جادوست که این مورد بلک آدام را چند پله بالاتر قرار می‌دهد. توانایی‌های او از جادو ریشه می‌گیرند و مهارت استفاده از رعد و برق جادویی به بلک آدام قدرت بیشتری در برابر قدرت فوق‌انسانی‌ سوپرمن می‌دهد. از طرف دیگر، جادویی که به بلک آدام قدرت می‌دهد همان جادویی است که می‌تواند او را به یک فرد صرفا فانی تبدیل کند. بنابراین اگر سوپرمن بتواند آدام را به گفتن کلمه جادویی که او را متحول می‌کند وادار کند، همه چیز به سرعت به نفع وی تغییر می‌کند. شاید فکر کنید که این کار سخت باشد اما به خاطر بیاورید که سوپرمن چندین بار آقای میکسیزپیتلیک را فریب داده تا نام خودش را به صورت برعکس بگوید و به بعد پنجم بازگردد. پس این کار آن‌قدرها هم سخت نیست.

برگ برنده سوپرمن

بلک آدام

پاشنه آشیل بلک آدام غرور اوست و این ویژگی او فرصتی خاص برای سوپرمن محسوب می‌شود. دقیقا لحظاتی قبل از این که سوپرمن در فیلم ظاهر شود، آدام به آماندا والر (وایولا دیویس) تاکید می‌کند که هیچ کس در این سیاره نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. او سوپرمن را نمی‌شناسد و نمی‌داند که وی چه توانایی‌هایی دارد، مگر این که میزان غرور خود را کاهش دهد و کمی تواضع پیشه کند. غرور بلک آدام، به سوپرمن فرصتی می‌دهد تا او را قبل از این که به خود بیاید از پای درآورد. آخرین ضدقهرمانی که معتقد بود سوپرمن آن‌قدرها قدرتمند نیست که بتواند جلوی او را بگیرد ژنرال زود (مایکل شنون) بود که همگی می‌دانیم عاقبت او چه شد.

سوپرمن هم‌چنین توانایی‌هایی دارد که بلک آدام ندارد: دید اشعه ایکس، دید گرمایی و شنوایی فوق‌العاده. او با این توانایی‌ها بزرگ شده و این مهارت‌ها طبیعت ثانویه او و برگ برنده استراتژیک در مبارزه بین او و بلک آدام هستند. خود استراتژی نیز یکی دیگر از برتری‌های سوپرمن نسبت به بلک آدام است. او اغلب مجبور بوده تا خارج از چارچوب فکر کند و تهدیدات را از بین ببرد و از محیط اطرافش برای تدوین یک نقشه حمله استفاده کند. وی به ندرت تسلیم خشم خود می‌شود. بلک آدام به نوعی کله‌خرتر است و خونش زود به جوش می‌آید و با وجود داشتن حکمت زهوتی، اول عمل و سپس فکر می‌کند.

بالاخره چه کسی برنده این نبرد می‌شود؟

بلک آدام

با در نظر گرفتن همه این موارد، بررسی آمار و ارقام و غریزه خالص و اصیل هر یک، واضح است که سوپرمن برنده مبارزه بین او و بلک آدام است. حقیقتا در نبرد بین این دو، هیچ برنده آشکاری وجود ندارد و این دقیقا همان چیزی است که وعده دیدار مجدد و گفتگوی سوپرمن و بلک آدام را بسیار جذاب جلوه می‌دهد. می‌دانیم که راکی ​​(سیلوستر استالونه) ایوان دراگو (دولف لوندگرن) را شکست می‌دهد. می‌دانیم که مرد عنکبوتی (توبی مگوایر) گرین گابلین (ویلم دفو) را شکست می‌دهد. اما پرداختن به این مبارزه‌ که برنده آن چندان مشخص نیست و نتیجه آن مرموز است، می‌تواند یک عنصر تماشایی در دنیای ابرقهرمانی سینمایی دی‌سی باشد.

منبع: دیجی کالا مگ سینمایی 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها