{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«کریس همسورث» با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند

«کریس همسورث» با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند
کدخبر : 16411

کریس همسورث، بازیگر نقش ثور در مستند جدید خود برای اولین‌بار درباره احتمال بالای ابتلای خود به بیماری آلزایمر صحبت کرده و تصمیم دارد بیشتر با خانواده خود وقت بگذراند.

کریس همسورث بازیگر نقش ثور،  در گفتگوی اخیر خود درباره یکی از مسائلی که در زندگی شخصی خود با آن درگیر شده صحبت کرده است. ظاهراً آزمایش‌های پزشکی او نشان می‌دهد که شانس ابتلای کریس همسورث به بیماری آلزایمر یا از دست دادن حافظه، بالاتر از میانگین حد مجاز است. براساس گزارش Vanity Fair، این بازیگر ۳۹ ساله برای مستند Limitless که درباره چگونگی دیرتر پیر شدن است، تست ژنتیک داده و نتایج آن نشان می‌دهد که او از دو نسخه ژن APOE4 برخوردار است. این به منزله افزایش خطر ابتلا به اختلالات مغزی است.

براساس یک مطالعه‌ی علمی در سال ۲۰۲۱، فقط ۲ تا ۳ درصد مردم جهان هر دو کپی این ژن را دارند که ظاهراً کریس همسورث هم یکی از آن‌ها است. همسورث به Vanity Fair گفته: «قرار بود که تمام نتایج تست را جلوی دوربین به من بگویند و سپس درباره اینکه چطور می‌تواند این شرایط را بهبود بخشید ، صحبت کرد. سپس پیتر آتیا، که دکتر متخصص این برنامه است، با سازنده این مستند یعنی دارن آرونوفسکی صحبت کرده و به او گفته که من نمی‌خواهم جلوی دوربین این خبر را به او بگویم. ما باید یک صحبت خصوصی داشته باشیم تا ببینیم اصلاً می‌خواهد با عموم مخاطبان در اینباره صحبت کند یا نه.» 

پوستر مستند جدید Chris Hemsworth

همسورث گفته که پزشکان معتقدند احتمال اینکه او به آلزایمر مبتلا شود ۸ تا ۱۰ برابر حالت معمول است. ستاره نقش ثور در فیلم Thor: Love and Thunder و دنیای سینمایی مارول گفته که پدربزرگ او هم به این بیماری مبتلا است و به‌نوعی این یک مسئله ارثی در خانواده آن‌ها است. وی در بخشی از این مستند کمی تأمل کرده و می‌گوید:

«این واقعاً حسی را در من برانگیخت تا بخواهم کمی استراحت کنم و از حرفه کناره بگیرم. از وقتی که نمایش را به پایان رساندیم، شروع به تکمیل کارهای نیمه کاره‌ای که برای آن‌ها قرارداد بستیم کردم. وقتی کارهایم را تمام کنم، می‌خواهم به خانه بروم و زمان زیادی را به استراحت بپردازم. دوست دارم بیشتر با بچه‌ها باشم، با همسرم باشم.»

ددلاین گزارش داده که این بازیگر درحال حاضر نقش خود در فیلم‌های Extraction 2 و Furiosa، اسپین آف مد مکس به پایان رسانده است. همسورث تأکید دارد که نمی‌خواهد بیش از حد این موضوع را دراماتایز کند. او خاطر نشان کرد که تشخیص پزشکان صرفاً یک نگرانی بوده و یک تشخیص قطعی نیست. درواقع او قصد دارد که نگرانی خود بابت بیماری را در همین مستند رها کند تا بینندگانی که در شرایط مشابهی قرار دارند، یاد بگیرند که اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارد که می‌توان برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر انجام داد.

«اینطور نیست که من استعفای خودم را امضا کرده باشم و بگویم که تا چند ماه دیگر کار تمام است، خوشبختانه وضعیت تا این حد بد نیست.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها