{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟
کدخبر : 16467

تاثیر سینما بر زندگی ما غیرقابل انکار است. امروزه اکثر افراد زمان آزاد خود را صرف تماشای فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون می‌کنند و به خاطر وجود حجم زیادی از آثار مختلف در این حوزه، ممکن است گاهی در انتخاب‌شان اشتباه کنند.

سینما در دنیای امروز نقش پررنگی در زندگی اکثر ما دارد و بسیاری از افراد اوقات فراغت‌شان را با تماشای فیلم و سریال‌های مختلف می‌گذرانند. ما در این سری مقالات قصد داریم به سوال «آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟» که برای بسیاری از مخاطب‌ها به وجود می‌آید، پاسخ دهیم. پس در ادامه به معرفی پنج فیلم برای این آخر هفته می‌پردازیم.

فیلم Lamb

آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ (9 شهریور 1401)

شاید خیلی از شما به فیلم‌های علاقه داشته باشید که صرفا در آن‌ها به صورت مستقیم به یک مضمون اشاره نمی‌شود و کارگردان از نمادپردازی برای بیان آن چه در ذهن دارد، استفاده کرده و به سراغ فرامتن می‌رود. فیلمی که ما در این هفته قصد معرفی‌اش را داریم، چنین اثری به حساب می‌آید.

فیلم Lamb اثر در ژانر فانتزی و وحشت است و می‌توان آن را در زیرژانر Folk Horror قرار داد. این فیلم ایسلندی زبان اولین اثر سینمایی بلند در کارنامه کاری والدیمار یوهانسون (Valdimar Jóhannsson) است؛ کسی که پیش‌تر در حوزه جلوه‌های ویژه فعالیت داشت و در ساخت آثاری نظیر The Tomorrow War و Rogue One: A Star Wars Story نقش پررنگی ایفا کرده بود. او فیلم‌نامه را نیز با کمک Sjón نوشته است. سیگوریون بیرگیر سیگورسون (Sigurjón Birgir Sigurðsson) که با نام مستعار Sjón (به معنی بینش) شاخته می‌شود، پیش‌تر روی پروژه‌های معروفی کار کرده که در بین آن‌ها می‌توان به نوشتن فیلم‌نامه The Northman در کنار رابرت اگرز (Robert Eggers) و اشعار مربوط به فیلم Dancer in the Dark اشاره کرد.

فیلم بره داستان یک زوج را روایت می‌کند که به خاطر نداشتن فرزند، چندان از زندگی‌شان راضی نیستند. اما به صورت خیلی عجیبی یک نوزاد در مزرعه‌شان در ایسلند متولد می‌شود که زندگی‌‌شان را تغییر می‌دهد. حال آن‌ها باید با چالش‌هایی که پیش روی‌شان قرار می‌گیرد دست و پنجه نرم کنند.

 

Snatch

"قاپ زنی" فیلمی کمدی جنایی به کارگردانی و نویسندگی گای ریچی است که توسط گروهی از بازیگران از جمله جیسون استاتهام به نمایش درآمده است. فیلنامه و کارگردانی این فیلم در سطح چشمگیری هستند و داستان آن از زبان مردی روایت می‌شود که در طی فعالیت در یک باند مافیایی باعث می‌شود اتفاقاتی بد برای گروه بیفتد.

این فیلم درونمایه مشترکی با اولین فیلم کارگردان (گای ریچی) به نام قفل، انبار و دو بشکه باروت دارد و برخی از بازیگران نیز مشترک هستند. فیلم Snatch برای افرادی که ترجیح می‌دهند آخر هفته خود را با فیلم‌های کمدی سپری کنند ،گزینه‌ای بسیار مناسب برای تماشای آخر هفته است. قاپ زنی از درخشان‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با بازی برادپیت است که در فهرست مقاله اخر هفته چی ببینیم قرار می‌گیرد.

 

 

 

Heist movie

 

فیلم Rushmore

Rushmore

 

فیلم راشمور دومین فیلم بلند وس اندرسون (Wes Anderson) است. احتمالاً بسیاری از شما وس اندرسون را با فیلم‌های The Grand Budapest Hotel یا Moonrise Kingdom می‌شناسید. اگر به سبک و سیاق آثار او علاقه دارید، حتماً باید فیلم Rushmore را ببینید. البته از آن جایی که این فیلم جزو آثار ابتدایی او است، نباید انتظار دیدن قاب‌های خاص اندرسون و سبک منحصر به فردش در استفاده از رنگ‌ها را داشته باشید. با این حال، نحوه فیلم‌برداری و چرخش دوربین در همان ابتدا مانند یک امضا به ما می‌فهماند که با اثری خاص از اندرسون طرف هستیم.

فیلم Rushmore داستان یک نوجوان را روایت می‌کند که در مدرسه راشمور در حال تحصیل است. او عاشق یکی از معلم‌های آن مرکز آموزشی می‌شود. اما سن معلم به‌مراتب بیشتر از کاراکتر اصلی داستان است و همین موضوع شرایط را پیچیده می‌کند. در ادامه مکس (Max)، شخصیت اصلی فیلم، متوجه رابطه دوستش با آن زن می‌شود و به همین خاطر سعی می‌کند از او انتقام بگیرد.

این اثر بسیار سرگرم‌کننده است و لحظاتی شما را به خنده وامی‌دارد. بیل ماری که بیشتر با فیلم‌های Groundhog Day و Lost in Translation شناخته می‌شود، در این اثر نقش‌آفرینی بسیار خوبی داشته است. فیلم راشمور با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شد و توانست 17 میلیون دلار بفروشد. اگر می‌خواهید آخر هفته را با تماشای یک اثر سرگرم‌کننده و خنده‌دار سپری کنید، می‌توانید این فیلم را مدنظر قرار دهید.

یادگاری (ممنتو)/ Memento

 

 

داستان ممنتو، راجع به مردی است که مدتی پیش، همسرش کشته شده؛ و بعد از کشته شدن همسرش، او دچار شوکی شده که باعث از دست دادن حافظه کوتاه مدتش می شود. حالا او، با شرایط سختی که دارد، می خواهد هر طور که شده قاتل همسرش را پیدا کند. او برای به یاد داشتن اطلاعات مهم، آنها را روی بدنش خالکوبی می کند و برای شناختن اطرافیانش، عکسی از آنها داشته و زیر آن عکس ها، توضیخاتی راجع به هرکدامشان نوشته است.

در طول فیلم، کم کم رازهایی مشخص می شود که یکی از یکی، بیشتر باعث سردرگمی مخاطب می شوند؛ بنابراین اگر به ژانر معمایی و داستان های رازآلود علاقه دارید، فیلم ممنتو (یادگاری) برای شماست!همچنین به شما پیشنهاد می کنیم بعد از تماشای این فیلم، یک بار آن را از آخر به اول ببینید!

 

گربه روی شیروانی داغ  Cat on a Hot Tin Roof

 این فیلم درام به کارگردانی ریچارد بروکس (Richard Brooks) ساخته شده است. پل نیومن (Paul Newman)، الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) و برل آیوز (Burl Ives) بازیگران اصلی این اثر محسوب می‌شوند. دو نام ابتدایی را احتمالا زیاد شنیده‌اید. الیزابت تیلور کسی است که ما عموما او را با آثاری نظیر Suddenly, Last Summer ،Cleopatra و Who’s Afraid of Virginia Woolf می‌شناسیم. در سوی دیگر پل نیومن است که احتمالا او را در فیلم Cool Hand Luke و بسیاری از آثار مطرح دیگر دیده‌اید.

داستان فیلم گربه روی شیروانی داغ حول محور شخصیتی به نام بریک (Brick) می‌چرخد که سابقا بازیکن فوتبال بوده، اما حالا مدام روزهای‌اش را با مشروب‌خواری و مستی می‌گذراند و بیشتر و بیشتر از همسرش فاصله می‌گیرد. پدر او یک مزرعه‌دار ثروتمند است که چیزی تا پایان عمرش نمانده و حالا نگاه متفاوتی به زندگی پیدا کرده و قصد دارد تغییرات در روابط خود ایجاد کند.

فیلم خارجی

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها