{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم برای عاشقان «ماشین»

پنج فیلم برای عاشقان «ماشین»
کدخبر : 16493

در سینما گاهی ماشین‌ها شخصیت اصلی داستان هستند.

فیلم‌های ماشینی یکی از پر ترفدار ترین ژانر سینما در جهان بشمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا پنج عنوان از بهترین فیلم‌های ماشینی تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم. این ژانر از فیلم ها شامل فیلم ماشینی اکشن، فیلم های مسابقه ماشین سواری و اتومبیل رانی، فیلم های سرقت ماشین و … است. لیست فیلم های سینمایی زیر به ترتیب امتیاز imdb آنها لیست شده اند. 

 نقطه‌ی گریز (Vanishing Point)

نقطه‌ی گریز

 

حتی اگر این فیلم به کارگردانی ریچارد سارافیان صرفا الهام‌بخش فیلم «ضد مرگ» ( Death Proof) باشد که زوئه بل ستاره‌ی آن است، شایسته است که در لیست ما قرار گیرد. اما در کنار «جاده آسفالت دوطرفه» ( Death Proof) و «راننده» (The Driver)، فیلم سارافیان افسانه‌ی راننده‌ای خونسرد را صیقل می‌دهد و گاهی آن‌ را با داستان یک پلیس سابق ناراضی که یک دوج چلنجر سفید ۱۹۷۰ را در سراسر کشور می‌راند و ارتش خشمگینی از پلیس که در تعقیب او هستند ترکیب می‌کند. کوالسکی، با بازی بری نیومن، راهی را از کلرادو تا کالیفرنیا، با پخش رادیویی تنظیم می‌کند که هم باعث ایجاد روحیه می‌شود و هم برای مخاطب و هم برای کوالسکی لحظات قابل تاملی می‌سازد. نقطه‌ی گریز با ترکیبی از راک‌اند‌رول و بازتاب وجودی در یک تعادل کامل، جایگاه کالت خود را صادقانه به دست آورد.

 

بهترین فیلم‌هایی که علاقه‌مندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند

 رونین (۱۹۹۸)

از محبوب‌ترین فیلم‌ درباره خودرو تعقیب و گریز در جاده‌های شهر پاریسِ کشور فرانسه است. مهم‌ترین و ماندگارترین سکانس‌های این فیلم را صحنه‌های خوش‌ساخت این تعقیب‌ها تشکیل می‌دهد. جان فرانکن‌هایمر با ساخت این اثر به یکی از کارگردان‌های عرصه ساخت فیلم درباره ماشین‌ بازی پیوست و توانست این قشر از علاقه‌مندان را به سینمای خود و به‌ویژه این اثر جذب کند.

ژانر فیلم اکشن و داستان آن جنایی است. یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به‌نام سم با بازی رابرت دنیرو یک گروه زبده ژاپنی را جمع می‌کند تا اجازه ندهد کیفی که حاوی مدارک حساس و بسیار مهم و محرنامه‌ای است، به دست گروهی روسی بیفتد.

هرچند که رتبه و امتیاز این اثر بین فیلم‌های دیگر این هنر در رتبه بسیار بالایی قرار ندارد، اما همگان معتقدند صحنه‌های خوش‌ساخت تعقیب و گریز خودروها در طول فیلم که حالتی تهاجمی دارد و ریتم و تمپوی آنها بسیار بالاست. همچنین دست‌فرمان رانندگان که قبل از ساخت فیلم برای طبیعی نشان‌دادن این مهارت بسیار بر روی آن تمرین کرده‌اند، از بهترین سکانس‌های تولیدشده یک کارگردان در این ژانر است.

ماموران بزرگراه (Highwaymen)  2019

TH5

 

فیلم ماموران بزرگراه  محصول سال ۲۰۱۹ نوشته جان فاسکو است که در ۱۰ و ۱۵ مارس همان سال منتشر شده است. این محصول در ژانر جنایی تولید شده که ۲۰۰۵ زمان اعلام شده برای ساخت آن بود اما به دلایلی این اتفاق نیافتاد و به سال ۲۰۱۸ موکول شد و با بودجه ۴۹ میلیون دلاری به مرحله تولید رسید.

داستان فیلم در دهه ۱۹۳۰ در تگزاس اتفاق می‌افتد که دو رنجر سایق با نام های مینی گالت و فرانک هیمن برای از میان بردن باند های گانگستری معروف کلاید و بانی اجیر می‌شوند و …

 کاراکتر های فیلم با پر شدن بازیگران معروف و به نام به یک سناریو جذاب از نگاه بصری تبدیل شده است اما می‌توان گفت عدم وجود شخصت پردازی درست و هویت دهی به کاراکتر ها از مشکلا و معضلات مهم این فیلم است. سکانس ها به خوبی فیلم برداری شده اند اما لوکیشن های روزانه و شبانه از جذابیت کمی برخوردار است و بیننده را کمی خسته می‌کند. سکانس های هیجانی فیلم که با رانندگی و تعقیب و گریز پر شده نیز از دیگر بخش های حائز اهمیت آن است.

 سریع و خشمگین؛ توکیو دریفت (Fast and Furious: Tokyo Drift)

توکیو دریفت

فرنچایز سریع و خشمگین محبوبیت زیادی در بین فیلم‌های با مضمون خودرو به ارمغان آورد، همانطور که در عصر CGI به بدلکاری خودرو اشاره کرد، ابتدا سکانس‌هایی برای نشان  دادن موتور بوجود آورد و در نهایت سکانس‌هایی را طراحی کرد که تنها در داخل کامپیوتر قابل دستیابی است. توکیو دریفت از برخی از همان ترفندها استفاده می‌کند، به ویژه در صحنه‌های فیلمبرداری در شهری که بدست آوردن مجوز فیلمبرداری بسیار دشوار است، اما کارگردان جاستین لین ارتباط غیرقابل انکار و جدایی ناپذیری را با فرنچایز برقرار کرد، زیرا این قسط به عنوان یک اسپین‌آف است.آنچه در عوض اتفاق افتاد نه تنها شروع جدیدی برای سری‌های پرچمدار آن زمان بود، بلکه ادای احترام صادقانه به نوع خاصی از رانندگی و وسایل نقلیه‌ای بود که می‌توانستند به خط پایان برسند.

فورد علیه فراری (۲۰۱۹)

 

برای طرف‌داران فرمول یک نیز چندین اثر مختلف در این هنر وجود دارد. یکی از درخشان‌ترین فیلم‌ درباره خودرو نمونه‌ای جدید، خوش‌ساخت و عالی و مربوط به دو سال پیش است. جیمز منگولد، کارگردان صاحب‌نام فیلم‌های خوب «۳:۱۰ به یوما» و «کیت و لئوپولد» این اثر را با بازی «کریستین بیل» و «مت دیمن» ساخت.

فیلم خارجی

داستان فیلم به وقایعی برگرفته از اتفاقات واقعی دهه ۶۰ میلادی برمی‌گرددو در این دهه شرکت فورد تلاش می‌کند با کمک تیم مدیریتی و سازندگان خود و البته همراهی دو نفر دیگر یعنی یک مهندس و یک راننده مستعد، به ساخت مدلی جدید برای شرکت در بازی‌های فرمول یک برسد تا بالاخره بتواند رقیب مستقیم و قدرت بلامنازع ایتالیایی آن سال‌های این مسابقات یعنی کمپانی فراری را از رده اول به پایین بکشد.

فورد علیه فراری علی‌رغم ساخت بسیار باکیفیت، جذاب و نمره خوبش در سایت Imdb از سوی کاربران، متأسفانه موردتوجه مسئولان برگزاری جشنواره‌های سینمایی قرار نگرفت و دست این فیلم در کسب جوایز مهم سالانه سینما در جهان خالی ماند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها