{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اگر طرفدار «هری پاتر» هستید، این پنج فیلم را از دست ندهید

اگر طرفدار «هری پاتر» هستید، این پنج فیلم را از دست ندهید
کدخبر : 16567

طرفداران هر مجموعه ای بی شک خواهان ساخت سری فیلم ها یا سریال های مکمل مجموعه محبوب خود هستند و از افشا شدن راز ها و حقایق بیشتر درباره دنیای محبوبشان لذت می‌برند.

مجموعه فیلم‌های محبوب و موفق «هری پاتر» بعد از خود باعث الهام و ساخت فیلم‌های بسیار دیگری شد که فضایی شبیه به این فیلم دارند و سحر و جادو بخش مهمی از آن‌هاست. فیلم های شبیه هری پاتر ، فیلم‌هایی هستند که دنیایی جادویی را شکل میدهند و داستان زندگی پسری را دنبال میکند که زنده ماند. پسری که از زندگی عادی خود کناره میگیرد و بزرگترین تبهکار دنیای جادویی و قاتل خانواده ی خود را شکست میدهد. داستان زیبایی که نظیر ندارد، اما شبیه دارد.

داستان بی پایان 

باستیان یک پسر جوان است که هرروز توسط شاگردان بزرگ تر مدرسه کتک می خورد. اما یک روز ار کتابخانه یک کتاب قدیمی و کهن به امانت می گیرد. با خواندن این کتاب به دنیای اساطیری فانتازیا وارد می شود، دنیایی که برای نجات خود به دنبال یک قهرمان است. این ماجراجویی فانتزی برای تمام سنین مناسب می باشد. شخصیت های رنگارنگ و جادویی و دنیای پررمزوراز فیلم توجهتان را جلب می کند. این فیلم نه یک فیلم زیبا بلکه یک پیام قدرتمند درباره رها نکردن آرزوهاست.

فیلم خارجی

ابیگل

چه می‌شد اگر هری موفق نمی‌شد تا لرد ولدمورت را در پایان قسمت دوم یادگاران مرگبار شکست دهد؟ چه اتفاقی برای دنیا می‌افتاد اگر نیرو‌ها و یاران وفادادار ارباب تاریکی کنترل جهان را به دست می‌گرفتند؟  این نظریه تا حدی در فیلم روسی «ابیگیل» به آزمون گذاشته شده است. این فیلم که سناریوی آخر‌الزمانی ترسناکی دارد، نیرو‌های تاریکی را به تصویر می‌کشد که بر دنیا چیره شده‌اند و بر آن حکمرانی می‌کنند و ابیگیل (با بازی تینانین دالاکیشویلی) در تقلای این است که خودش را نجات دهد در حالی که تلاش می‌کند تا هویتش مخفی باقی بماند. جادوگران تاریکی، همه‌ی جادوگران را از بین برده‌اند به جز پیروانشان و بر غیر‌جادوگران (یا همان مشنگ‌ها در سری‌فیلم‌های هری پاتر) با دست آهنی فرمانروایی می‌کنند. ابیگیل متوجه می‌شود که قدرت‌هایی جادویی دارد و دولت شیطانی به دنبال اوست و در واقع دنبال هر کسی است که تهدیدی برای قدرت مطلقه‌ی این سلطنت به حساب می‌آید. این فیلم را طرفداران هری پاتر باید تماشا کنند. کسانی که آرزو دارند که سناریو‌های احتمالی دیگر جهان جادوگری را ببینند و امتحانش کنند.

فیلم خارجی

 

هفتمین پسر

یک حماسه‌ی دیگر که بر اساس رمان ساخته شده است و داستانش، نبرد بین نیرو‌های خیر و شر است. «هفتمین پسر» از فولکلور‌های آمریکایی و اروپایی متعددی الهام می‌گیرد. این فیلم که اقتباس آزادی از رمان جوزف دلینی با نام «شاگرد شکارچی جاودگر» منتشره‌شده در سال ۲۰۰۴ است، داستانش حول توماس وارد (با بازی بن بارنز) می‌گردد، نوجوانی که با قدرت‌های ویژه‌ای متولد شده است و دلیلش این است که فرزند هفتم هفتمین پسر است. استاد گریگوری (با بازی جف بریجز) او را پیدا می‌کند. کسی به عنوان یک شکارچی جادوگر کار می‌کند و باید به او طی یک هفته آموزش بدهد تا بتواند توماس را برای مبارزه علیه ساحره‌ی شیطانی قدرتمندی به نام مادر مالکین (با بازی جویلان مور) آماده کند. توماس سعی می‌کند تا احساساتش را کنترل کند در حالی که به استاد خود کمک می‌کند تا علیه شخصیت شرور داستان مبارزه کند. مشابه آن چه که در سری‌فیلم‌های هری پاتر شاهدش هستیم.

 

فیلم خارجی

Inkheart

جایی که کتاب ها زنده میشوند. که ما را به یاد هری پاتر و تالار اسرار میاندازد. این طور نیست؟ زمانی که دفترچه ی تام ریدل روز به روز قدرتمند تر میشد؟ در اینجا نیز فردی به نام “مو” با بازی برندن فریزر قدرت زنده کردن شخصیت های کتاب ها را دارد. که در آخر یک شخصیت اهریمنی را زنده میکند.

این فیلم داستان یک خانواده کتاب خوان که نقش اصلی آن را برندان فریزر (بازیگر سری مجموعه مومیایی) بازی  می کند. وقتی کتابی را می خواند شخصیت های کتاب ها به جهان واقعی می‌آیند و در شبی کتابی می خواند به نام inkheart که شخصیت های شرور و خوب آن کتاب را به جهان واقعی می‌آورد و به جای آن زن خودش به درون کتاب می رود و برای پیدا کردن زنش با مشکلاتی روبرو می‌شود.

فیلم خارجی

 

قطب نمای طلایی 

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته فیلیپ پولمن که در دنیاهای موازی رخ داده و به یک دختر جوان به نام لیرا بلاکوا می پردازد. او یک سفر خطرناک و ماجراجویانه به قطب شمال را آغاز می کند. نیکول کیدمن، دنیل گریک، اوا گرین، ایان مک کلن و بسیاری از بازیگران برتر، از ستارگان این اثر هستند. ستارگان این فیلم اجرای درخشانی داشته و کار خود را عالی انجام می دهند. موسیقی متن فیلم چندان دلچسب نیست اما مناظر آن دیدنی هستند.

 

فیلم خارجی

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها