{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج فیلم با طراحی لباس مجذوب کننده!

پنج فیلم با طراحی لباس مجذوب کننده!
کدخبر : 16704

طراحی لباس به طور کلی رشته‌ی جذاب و مسحورککنده‌ای است، به خصوص اگر اشخاص فعال در آن دارای خلاقیت بالا و توانمندی باشند. زمانی که این طراحان قدرتمند با به عرصه سینما میگذارند و با توجه به داستان فیلم‌ها شروع به طراحی و دوخت لباس برای شخصیت‌ها می‌کنند، حاصل کار آن‌ها همیشه مجذوب کننده است. در ادامه به معرفی پنج فیلم با طراحی لباس فوق العاده می‌پردازیم. 

رشته خیال (Phantom Thread)، محصول سال ۲۰۱۷

فیلم رشته خیال

طراح لباس: Mark Bridges

داستان این فیلم به بعد از جنگ جهانی دوم اشاره دارد و در این بازهٔ زمانی، ۲ صنعت مد در جهان بهترین بود: لندن و پاریس. Bridges کار خود را بر اساس صنعت مد لندن بنا نهاد. او در مورد زندگی‌نامهٔ طراحان نه‌چندان مشهور انگلیسی مثل Peter Russell، Hardy Amies و Michael Donnellan مطالعه و استعدادها و ویژگی‌های همهٔ آن‌ها را در طراحی لباس این فیلم با هم ترکیب کرد و به کار گرفت.

 

Elizabeth: the golden age 2008 الیزابت: دوران طلایی

این فیلم  که دنباله فیلم اول با همین مضمون است، مانند قسمت اول به داستان زندگی ملکه الیزابت و دوران حکومت او در قرن 16 میلادی می‌پردازد. طراح لباس این فیلم الگزاندرا برن Alexandra byrne برای اولین بار موفق به دریافت این جایزه شد.
در نظر گرفتن شخصیت اصلی داستان و انتخاب رنگ‌ها و فرم‌ها و مهمتر از همه تاریخ داستان باعث شده تا فیلم این جایزه را از آن خود کند.

فیلم خارجی

داستان فیلم در رابطه با دوشس جوان و زیبایی است که در پی سختی‌های زندگی خود دلباخته چارلز گری می‌شود. این داستان که در سده 18 اتفاق می‌افتد به بهترین شکل تاریخ پوشاک آن دوران را به تصویر کشیده و توسط مایکل اوکانر MICAEL O’CONNOR موفق به دریافت هشتاد و یکمین جایزه اسکار طراحی لباس شده است.

کوکو قبل از شانل (Coco before Chanel)

فیلم «کوکو قبل از شانل»

«کوکو قبل از شانل» با نقش‌آفرینی درخشان آدری توتو در نقش کوکو شانل در سال‌های اولیه خیاطی‌اش یکی از آثار قابل استناد بخشی از تاریخ مد در سینماست.

اگر به دنبال بخشی از تاریخ مد هستید، می‌تواند به راحتی به نقش‌آفرینی درخشان آدری توتو در نقش کوکو شانل در سال‌های اولیه خیاطی‌اش در «کوکو قبل از شانل» اعتماد کنید؛ پیش از آنکه بنیادی به نام خود را راه‌ بیندازد و کمد لباس زنان مدرن را بازتعریف کند. با کمک فیلمبرداری و کارگردانی هنری درخشان – و شاید به یادماندنی‌ترین بخش فیلم، لحظات خیره‌کننده‌ی سبک پوشش با حسن نیت طراح لباس فرانسوی معروف کاترین لتریه، که کارش در فیلم جایزه‌ی سزار را برای او به ارمغان آورد- این فیلم بیوگرافی فشن‌محور نادری است که از سطح فراتر می‌رود و نگاهی تکان‌دهنده به دنیای درونی یکی از معروف‌ترین و مؤثرترین طراحان صنعت مد و پوشاک می‌اندازد.

 

 

 

 آرتیست (The Artist)، محصول سال ۲۰۱۱

فیلم آرتیست

طراح لباس: Mark Bridges

اگر این فیلم را تاکنون ندیده‌اید، باید بگوییم که آرتیست یک فیلم صامت سیاه و سفید است. تمامی جزئیات از جمله فضای داخلی و لباس‌ها برای احترام گذاشتن به دوران فیلم‌های صامت واقعی به کار گرفته شده است. ایجاد سبک و مدسازی در این فیلم عالی بود؛ تماشاگران حتی به مدت ۱۰ دقیقه در جشنوارهٔ فیلم کن، تحسین و تشویق کردند.

. دستیار خرید شخصی  (Personal Shopper)

مد و فشن - فیلم و سینما

در حوالی سال‌های ۲۰۰۸، مجموعه فیلم‌های نوجوان‌پسندِ «گرگ و میش» به شهرت و محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد. زوج کریستین استوارت و رابرت پتینسون در این مجموعه فیلم‌ها، هر دو را به شهرتی سریع و جهانی رساند. اما انتخاب‌های بعدی این دو بازیگر جذاب و بااستعداد نشان داد که با دو نیروی تازه‌نفس و فکور در سینما رو به رو هستیم.

کریستین استوارت با بازی زیرپوستی و عمیق خود در دستیار خرید شخصی، به خوبی از پس یک داستان روانکاوانه برآمده است. او نقش دستیار شخصی خریدی را دارد که در فرانسه برای برندهای معروف مد و فشن خرید می‌کند، برادر خود را از دست داده و به دنبال نشانه‌ای از جهان دیگر از سوی اوست.

تلفیق تنهایی، ماورالطبیعه و مُد به نتیجه‌ای جذاب بدل شده که داوران جشنواره کن را هم در سال ۲۰۱۶، متقاعد به اهدای بهترین کارگردانی به این فیلم کرده است. استوارت روزهای خود را در میان جواهرات و لباس‌های برندهای رنگارنگ پاریسی می‌گذراند و برای یک مدل معروف خرید می‌کند و شب‌ها در جستجوی نشانه‌هایی از مرگ و دنیای دیگر دست و پا می‌زند. در این فیلم هم مد و فشن بستری است برای روایت داستانی پرکشش و جذاب.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها