{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«بندیکت کامبربچ» از چالش‌های بازی در فیلم Power of the Dog می‌گوید

«بندیکت کامبربچ» از چالش‌های بازی در فیلم Power of the Dog می‌گوید
کدخبر : 6047

«بندیکت کامبربچ» و «کودی اسمیت-مک‌فی» در جشنواره فیلم تلیوراید با اکران «قدرت سگ» (Power of the Dog) به گفت‌وگو نشتسته‌اند. وسترن جدید «جین کمپیون» اولین بار در جشنواره ونیز روی پرده رفت و با نقدهای مثبتی که دریافت کرد یکی از مدعیان اسکار شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینما نیوز، داستان فیلم که از رمان «توماس سوج» اقتباس شده، در مورد گله‌داری بی‌رحم به نام فیل (کامبربچ) است که با پیتر (اسمیت-مک‌فی)، پسر یک بیوه (کریستن دانست) رابطه غیرمنتظره‌ای برقرار می‌کند. بیوه پس از ازدواج با برادر فیل (جسی پلمانز) به مزرعه آمده است.

کامبربچ در مصاحبه‌ای با جشنواره تلیوراید می‌گوید: «در مورد نمایندگی، تنوع و دربرگیری [نژادها و تمایلات جنسی مختلف] بسیار حساس هستم. یکی از جذابیت‌های این نقش این ایده بوده که در این دنیا، با این شخصیت خاص، بسیاری از مسائل خصوصی، و از دید پنهان بودند.»

هرچند هویت جنسی شخصیت فیل مبهم باقی می‌ماند، اما کامبربچ در فیلم «بازی تقلید» (The Imitation Game) در سال ۲۰۱۴ نقش «آلن تورینگ» هم‌جنس‌گرا را بازی کرده است. او ادامه می‌دهد: «بدون تأمل انجام نشد. علاوه بر این کمی احساس می‌کنم که باید پرسید آیا در اینجا باید همه جزئیات را آشکار کرد؟ آیا باید همه لحظات خصوصی خود در سوابق روابط جنسی را توضیح داد؟ فکر نمی‌کنم.» کامبربچ اضافه می‌کند که به کمپیون کهنه‌کار اعتماد کرده است: «جین ما را برای بازی در این نقش‌ها انتخاب کرده. این پرسش‌ها را باید از او کرد.»

اسمیت-مک‌فی از طرف دیگر با چالش‌های بیشتری برای بازی در نقش پیتر که خصوصیات جسمانی‌اش خود چالش‌برانگیز است مواجه بوده است. این بازیگر ۲۵ ساله می‌گوید: «می‌توانم بگویم که با بسیاری از ویژگی‌های پیتر ارتباط برقرار می‌کنم. بدون تردید، من یک مرد دگرجنس‌گرا هستم، اما از جنبه‌های زنانه جدا نیستم. توسط مادر و خواهرم بزرگ شدم. البته، پدرم تأثیر عظیمی از نظر مردانگی در زندگی من داشت، اما هرگز نمی‌توانست من را از جنبه‌های زنانه‌ای که در ذات خود داشتم دور کند. مهم بروز و امکان وجود دادن به آن بود. نقشی به‌شدت تجربی اما زیبا بود.»

اسمیت-مک‌فی که به زودی در فیلم بیوگرافیکال «الویس پرسلی» به کارگردانی «باز لورمن» دیده خواهد شد اضافه می‌کند: «در ابتدا فکر می‌کردم: «نمی‌دانم چه می‌کنم، نمی‌دانم که آیا می‌توانم فراتر از کاری که در همه این سال‌ها کرده‌ام بروم یا نه.» اما وقتی تحت سیطره‌اش قرار گرفتم و پذیرفتمش و از آن لذت بردم، جین به من کمک کرد ویژگی‌های بیشتری به پیتر اضافه کنم.»

کامبربچ در ادامه از نحوه انتخاب نقش‌ها می‌گوید: «طبق سلیقه خودتان عمل می‌کنید. طبق چیزی عمل می‌کنید که به نظرتان یک چالش است. و سلیقه شما چیزی است که می‌خواهید ببینید.» او در مورد فعالیت‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کرد در نقش‌های خود بمانند اضافه می‌کند: «البته ما با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، اما چیزهای محرمانه کوچکی نیز در جایی وجود داشتند، چیزهایی که همان لحظه بستگی دارند. به نظر من وقتی اثری غیر-کلامی و به‌شدت فرامتنی باشد، وقتی افکار و نیات بسیاری در جریان باشد، بدیهی است که بخواهید مخاطب را هم وارد آن کنید. می‌خواهید آنچه می‌بینند را باور کنند، اما از طرفی می‌خواهید چیزهایی برای کشف باقی بگذارید.»

«قدرت سگ» ۱۷ نوامبر در سالن‌های سینما و ۱ دسامبر از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها