{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش پرتره ملکه الیزابت در نمایشگاهی به مناسبت ۱۰۰ سالگی لوسین فروید در گالری ملی لندن

نمایش پرتره ملکه الیزابت در نمایشگاهی به مناسبت ۱۰۰ سالگی لوسین فروید در گالری ملی لندن
کدخبر : 5718
خبرنگار:

گالری ملی لندن در پاییز ۲۰۲۲ میزبان نمایشگاهی از اثار لوسین فروید به مناسبت صد سالگی این هنرمند خواهد شد. به تازگی اعلام شده که پرتره ملکه الیزاب که بیش از دو دهه از نقاشی ان می‌گذرد نیز برای این نمایشگاه از مجموعه سلطنتی امانت گرفته می‌شود.

هنرام‌روز: البته این تنها اثر امانتی این نمایشگاه نیست و بیش از ۶۰ اثر این نمایشگاه از مجموعه‌های هنری عمومی و خصوصی معتبر جهان گرد هم می‌ایند. این نمایشگاه به بررسی تغییر رفتار هنرمند در نقاشی در طی ۷ دهه فعالیت هنری او می‌پردازد. 

انتشار تصویر نقاشی فروید از ملکه الیزابت حواشی را به همراه داشت. گفته می‌شود فروید پرتره را شخصاً به ملکه تحویل داد. ملکه الیزابت با وجود اینکه نظر خود را در مورد نقاشی نگفت اما خوشحال به نظر می رسید و به فروید گفت: «از تماشای ترکیب رنگ های شما خیلی لذت بردم.»

F87AB331-D51B-410F-849F-A7D072894355

البته برخی از روزنامه‌ها این پرتره را توهینی به خانواده سلطنتی خوانند!

با این حال نقاشی فروید از ملکه در سال ۲۰۱۲ در کنار اثر اندی وارهول از ملکه انگلیس و دیگر نقاشی‌های شاخص او به نمایش درامدند.

دانیل اف هرمان متصدی نمایشگاه آتی گالری ملی، می‌گوید این نقاشی اثری مهم است زیرا فروید سنت هنرمندان درباری تاریخ هنر مثل ولاسکز و روبنس را دنبال کرد.

لوسین فروید خود درباره این نقاشی می‌گوید مجبور شدم بومم را ۳/۵ بررگ کنم چرا که تصمیم گرفتم تاج الماس ملکه را به ان اضافه کنم.

D7A2D93E-AEC3-4B32-9EE1-D1357737C34D

علاوه بر پرتره ملکه نقاشی فروید از مادرش که در مالکیت دختر اوست نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. برخی از اثار اولیه هنرمند چون دختری با رز و تا اثاری که در اخرین روزهای عمرش خلق کرد نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

65B08B1B-CE1B-405E-A994-03666109E23D

هرمان در ادامه می‌گوید فروید یکی از مهمترین نقاشان فیگوراتیو در جهان بود و همواره برای هنرمندان الهام بخش است. 

«ما می خواهیم مردم با نگاهی دقیق به آثار او نگاه کنند و بدانند این هنرمند چگونه کار می کرد و چرا هیجان انگیز بود و چگونه شیوه نقاشی‌اش در طول زمان تغییر کرد.»

لوسین فروید در سال ۲۰۱۲ در ۸۸ سالگی درگذشت. گالری ملی لندن مورد علاقه او بود و از بازدیدکنندگان ثابت این موزه بود. 

او یکبار درباره این موزه در مصاحبه‌ای گفت: «من برای گرفتن ایده و بررسی موقعیت‌های درون نقاشی‌ها به موزه می‌ایم و موزه مثل یک پزشک برای کارم عمل می‌کند.»

فروید در سال ۱۹۸۷ نسخه‌ای از نمایشگاه‌های معروف «چشم هنرمند» را در گالری ملی لندن برگزار کرد و سی شاهکار از ویلارد تا شاردن را برای نمایشگاه انتخاب کرد. 

CFD9B5BE-A476-4E95-964A-DF6539C94269

لوسین فروید، نقاش رئالیست و یکی از بزرگترین هنرمندان بریتانیایی است. او به نقاشی های واقع‌گرایانه از بدن‌های عریان شهرت داشت. نوه زیگموند فروید روانشناس بود و نشان عالی لیاقت که ملکه بریتانیا به کسانی که در حوزه هنر، آموزش، ادبیات و دانش به توفیق های بزرگی دست می یابند، می‌دهد را دریافت کرد. او اغلب اثارش را در استودیوی خود نقاشی می‌کرد، مکانی که به تنهایی هم صحنه و هم موضوع نقاشی های او شد. فروید تا واپسین روزهای عمرش مشغول نقاشی بود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها