{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنج غذای انیمیشن‌ها که دوست داشتیم امتحان کنیم!

پنج غذای انیمیشن‌ها که دوست داشتیم امتحان کنیم!
کدخبر : 16261

همه ما عاشق تماشای کارتون و انیمیشن هستیم؛ دنیایی تماشایی و پر زرق و برق. یکی از جذابیت‌های آن تفاوت با دنیای واقعی است. زمانی که از زندگی روزمره و دغدغه‌های آن خسته می‌شویم؛ بهترین گزینه تماشای کارتون مورد علاقه با داستانی دل گرم‌کننده است.

اما علیرغم تماشای مکرر آن‌ها، اغلب متوجه جزئیات خاصی نمی‌شویم. یکی از این جزئیات غذا و خوراکی‌ها است. چند انیمیشن وجود دارد که غذا بخشی اصلی داستان است. اما معمولا ما حتی نمی‌دانیم شخصیت‌ها چه خوراکی و غذایی می‌خورند، اما آنقدر واقعی و خوشمزه به نظر می‌رسند که تقریبا می‌توانیم عطر آن را احساس کنیم.

راتاتوی در انیمیشن راتاتوی

thomas-kellers-ratatouille

کمپانی پیکساردر سال ۲۰۰۷ با یک انیمیشن شگفت‌انگیز به نام راتاتویی، آن را یک غذای ساده و عین حال خوشمزه معرفی کرد. هیچ کدام از ما تصور نمی‌کردیم روزی عاشق خوراکی کارتونی متشکل از بادمجان و کدوی آبپز شویم؛ به لطف این انیمیشن تمامی ما حداقل یک‌بار مشتاق به امتحان این غذا شده‌ایم.

رمی موش سرآشپز داستان ما به صورت پنهانی در رستوران گاستو به همراه یک آشپز دست و پا چلفتی غذاهای بی‌نظیری را آماده می‌کند. اما راتاتویی در میان آن‌ها به شهرت می‌رسد. در بخشی از داستان یک منتقد برجسته‌ی فرانسوی به نام آنتون ایگو به رستوران گاستو برای امتحان راتاتویی می‌آید. موش سرآشپز ما تمام تلاش خود را می‌کند تا غذایی آماده کند که این منتقد سخت‌گیر راضی شود. همه چیز به خوبی پیش می‌رود به طوری که این منتقد با اولین لقمه از راتاتویی به دوران کودکی خود می‌رود و به یاد دست پخت مادرش می‌افتد.

سوپ نودل پاندای کونگفو کار

kung-fu-panda-movie-clip-screenshot-place-in-this-world_large

 

داستان انیمیشن پاندا کونگفو کار در کشور چین رخ می‌دهد. در یکی از دکه‌های این کشور سوپ نودل پخته می‌شود که مشتری‌های پر و پا قرصی دارد؛ مشتریانی که حاضرند برای امتحان این سوپ نودل ساعت‌ها در صفی طولانی منتظر باشند.

این دکه توسط فردی به نام پینگ اداره می‌شود و نودل‌های او از روی یک دستور پخت خانوادگی نیز پخته می‌شود. آقای پینگ در تلاش است که این میراث خانوادگی را به پسرش پو منتقل کند. پسر او یک پاندای سربه هوا و شکمو است اما علاقه‌ای به آشپزی ندارد. پو علاقه‌مند به یادگیری فنون کونگفو است. پو به سراغ رویای خود می‌رود اما دکه نودل فروشی بسته نمی‌شود. ما می‌توانیم تصور کنیم سوپ‌های نودل این خانواده تا چه اندازه خوش مزه و خوش رنگ و لعاب است.

سرانجام آقای پینگ از دستور پخت این خوراکی کارتونی رونمایی می‌کند و ما متوجه می‌شویم هیچ رازی در کار نیست.  در حقیقت این سوپ نیز از نودل، سبزیجات و آب گوشت تشکیل‌ شده است. چیزی که این غذا را متمایز می‌کند این است که باور کنی واقعا کار خاصی انجام می‌دهی. همچنین ما نیز به عنوان مخاطبان این انیمیشن باور داریم این سوپ نودل با سایر سوپ‌ها متفاوت است.

 

گارفیلد و لازانیا

maxresdefault (5)

امکان ندارد اسم گارفیلد را بشنویم و بلافاصله پس از آن لازانیا را تصور نکنیم. گربه معروف نارنجی رنگی که در رستوران بدنیا آمده است و به شدت روی لازانیا حساس است. گارفیلد از انجام هر کاری جز خوابیدن و خوردن لازانیا متنفر است. او به قدری لازانیا را با هیجان و ذوق می‌خورد که بر این باور بودیم لازانیای گارفیلد با تمامی لازانیاهایی که تا امروز امتحان کرده‌ایم متفاوت است.

استیک تام و جری

 

همیشه جری به دنبال تکه پنیر بزرگ و کاسه شیر تام بود. اما تام بیشتر از هر چیزی به دنبال یک تکه استیک آبدار بود. او یک‌بار نه بلکه چندبار سعی کرده است یک تکه از این استیک را برش داده و از شام خود لذت ببرد. او صدها بار برای بدست آوردن این خوراکی کارتونی جذاب  تلاش کرد اما تسلیم نشد.

hqdefault (1)

برگر باب اسفنجی

 

در انیمیشن باب اسفنجی چیزی وجود دارد که آرزو می‌کردیم واقعی باشد، کربی پتی. کربی پتی یکی از معروف‌ترین برگرهای رستوران کراستی کرب سرو می‌شود و معمولا باب اسفنجی را با کاردک در حال پخت آن می‌بینیم. این برگر فرمول مخصوصی دارد که هیچ کس از آن اطلاع ندارد. رستوران پلانکتون بیست سال است که به دنبال دزدیدن فرمول و پخت آن برگر است. چند سال قبل این حقیقت را فاش شد که در پخت آن از هیچ فرآورده‌ی گوشتی استفاده نشده.

3c7d76df-a743-4756-82ae-641faccc94a4-2017-07-15

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها