{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لوکیشن واقعی فیلم‌های مشهور دنیا کجاست؟ / از ایندیانا جونز تا هتل بوداپست

لوکیشن واقعی فیلم‌های مشهور دنیا کجاست؟  / از ایندیانا جونز تا هتل بوداپست
کدخبر : 16760

در حالی که بسیاری از صحنه‌‌های اصلی فیلم‌ها در یک استودیوی بسته فیلمبرداری می‌شود، گاهی اوقات تولیدات سینمایی برای ایجاد نوعی سحر و جادو پا در دنیای واقعی می‌گذارند و گاه لوکیشن فیلم به اندازه خود فیلم برای عاشقان سینما خاطره‌ساز می‌شود. در اینجا دربارهپنج لوکیشن از فیلم‌های معروف هالیودی می‌خوانید که برای تماشا بسیاز جذاب هستند. 

۱۲۷ ساعت ـ استخر

گردشگری سینمایی

در آغاز فیلم ۱۲۷ ساعت، آرون رالستون (با بازی جیمز فرانکو) با دو مسافر دیگر (کیت ماره و آمبر تامبلین) ملاقات می‌کند. سپس،  این سه نفر وارد یک استخر زیرزمینی می‌شوند. استخر در واقع یک آبشار گرم طبیعی است که در تپه هوم استد (Homestead) در میدوی، یوتا واقع شده است. اما اگر برای بازدید از این لوکیشن می‌روید، باید بدانید که به دلایل ایمنی به شما اجازه نمی‌دهند این صحنه را دوباره برای خود بازسازی کنید و مانند بازیگران فیلم در چشمه آب‌گرم شیرجه بروید. 

هتل بزرگ بوداپست ـ هتل

گردشگری سینمایی

برای لوکیشن لابی هتل بزرگ بوداپست در واقع از یک فروشگاه بزرگ در گرلیتز،  آلمان استفاده شد. فروشگاه قرار بود تخریب شود اما تولید این فیلم باعث نجات آن شد. آدام استوک هاوزن، طراح تولید، به خبرنگار هالیوود گفته: «ستون‌ها، پله‌ها، پنجره‌ها واقعا باشکوه بودند و لوستر بزرگی از قبل در آنجا وجود داشت و همه چیز اصل است. و ما بقیه جزئیات صحنه را خودمان ساختیم.» پس از ساخت فیلم، فروشگاه مورد تعمیر قرار گرفت و در اوایل سال ۲۰۱۶ باز شده است.

ایندیانا جونز و آخرین جنگ (اُردن، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلستان)

قلعه‌ی صخره‌ای الخزنه (Al Khazneh) (که آن را در نقطه‌ی اوج فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ می‌بینیم)، شاید پُر از تله‌های مخفی نباشد و جام مقدس مسیح در آن پیدا نشود، اما واقعاً به همان شکل در شهر پترای (Petra) اردن وجود دارد. 

به دنبال موفقیت این فیلم میزان گردشگران این منطقه به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرد، و این پدیده از منظر ناشران هجونامه‌های خاور میانه‌ای هم پنهان نماند.

 

فیلم خارجی

 

«کمپ کریستال لیک» و رستوان «کریستال لیک دینر» در فیلم جمعه سیزدهم

«کمپ کریستال لیک» که همه آن را به نام کمپ خون می شناسند یک اردوگاه افسانه ای تابستانی برای بچه است. این کمپ بیشتر برای اینکه خانه قاتل سریالی ای به اسم «جاسون» است معروف شده . فیلم «جمعه سیزدهم» یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک است و با قسمت های مختلفی که داشته طرفداران زیادی را در بین نسل های مختلف به دست آورده است. طرفداران زیادی دوست دارند به دیدن این کمپ بروند چون این کمپ درست همان جایی است که قاتل سریالی فیلم جاسون نوجوان های زیادی را به قتل رسانده است. اما با این حال این کمپ کاملا خصوص است و طرفداران می توانند در سال فقط دو بار با خرید بلیط به دیدن این کمپ بروند. یکی دیگر از لوکیشن های ترسناک این فیلم رستوان «کریستال لیک دینر» در شهر بلایرستاون ایالت نیوجرسی است همیشه عده ای از طرفداران این فیلم به این رستوران می رفتند و از کارمندان درخواست می کنند تا ساعتی را در این رستوران مهمان باشند و شام یا ناهار بخورند.

 

فیلم خارجی

 

کلبه «کوه تیمبرلاین» در فیلم درخشش

این کلبه که در شهر اورگن قرار دارد در واقع همان هتل اوورلوک است. هتل اوورلوک هتل معروف فیلم ترسناک درخشش است که بیشتر سکانس های ترسناک فیلم در آن فیلمبرداری شده است. با اینکه منظور از نویسنده فیلمنامه این فیلم هتل «استنلی در کولورادو» بود اما برای فیلمبرداری این فیلم به شهر اورگن و این کلبه رفتند. این فیلم آنقدر معروف بود که با اینکه در سال ۱۹۸۰ درست شده اما هنوز هم طرفداران زیادی به آنجا می روند تا صحنه های این فیلم را بار دیگر یادآوری کنند.

 

فیلم خارجی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها