{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازدیدکنندگان موزه می‌توانند هم پشت و هم روی یک شاهکار نقاشی را ببینند

بازدیدکنندگان موزه می‌توانند هم پشت و هم روی یک شاهکار نقاشی را ببینند
کدخبر : 8618
خبرنگار:

از سال ۲۰۱۹ برنامه مطالعه تابلوی گشت شبانه اثر رامبرانت که در موزه ملی هلند در امستردام نگهداری می‌شود، اغاز شد. این برنامه پژوهشی شامل بازسازی قطعات گمشده اطراف این تابلو را بود که در پی جا‌به‌جایی تابلو در سال ۱۷۱۵ بریده شدند و بررسی وضعیت تابلو و وضعیت نگهداری و مرمت ان است. حالا این تابلو برای اولین بار از زمانی که در موزه ملی هلند نصب شده، جابه جا شده و در یک محفظه شیشه‌ای قرار گرفته و بازدیدکنندگان می‌توانند پشت این تابلو را ببینند.

هنرام‌روز: در همین زمان پژوهشگران نیز در حال بررسی تابلو و وضعیت ان هستند تا در صورت وجود هر مشکلی ان را برطرف کنند. رنگهای تابلو نیز با میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرد و‌ لایه‌های مختلف نقاشی تجزیه و تحلیل می‌شوند تا پژوهشگران بتوانند بفهمند رامبرانت چگونه این شاهکار را خلق کرده‌است.

پیتر رولوفس، رئیس بخش نقاشی و مجسمه سازی در موزه ملی هلند، می‌گوید تماشای پشت تابلو اتفاق عجیبی بود. او همچنین به ارت نیوز گفته‌است: «با دیدن گشت شبانه بدون قاب و از فاصله نزدیک، می‌توانید متوجه شوید که این نقاشی چقدر شکننده است و مسئولیت ما برای نگهداری ان چقدر مهم است. باید پیش از تحویل ان به نسل‌های اینده مطالعه کاملی درباره‌اش انجام دهیم.»

بینندگان تا ۲۳ نوامبر فرصت خواهند داشت تا نقاشی گشت شبانه را در این شرایط منحصر به فرد تماشا کنند و پس از آن بار دیگر نقاشی بر روی دیوار آویزان خواهد شد. 

پیش از این پژوهشگران با استفاده از نسخه کپی قرن هفدهمی «گشت شبانه» و با کمک هوش مصنوعی بخش‌های گم‌شده این اثر را بازسازی کردند. این بخش‌ها پرینت شده و در حاشیه اثر اصلی قرار گرفتند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها